• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

אתרוג של אוצר בית דין

אני חושב שאפשר ללכת גם לפרדס של שדיאור אברהמי במושב מסלול ליד אופקים.
הפרדס ההפקר שם הוא חזו"א

אני חושב הסבר מאוד פשוט למה יש שינויי מחירים. אם הם ימכרו את כל האתרוגים במחיר אחיד אף אחד לא יקנה את האתרוגים הפשוטים אלא כולם יקנו רק את המהודרים (אולי צמוד לחג שלא ישארו מהודרים יתחילו למכור את הפשוטים) וכך הם לא יצליחו לכסות את ההוצאות שלהם (שהוצאות של חקלאי הוא בין מאות אלפים למיליונים ואני לא מגזים, אבל נראה לי שפרדסים של פירות זה לא הוצאה כל כך ענקית, אך זה עדיין במספרים שאנחנו לא מכירים). לכן הם משנים את המחירים כדי שיקנו את כל הסחורה, ובסך הכל המחירים מכסים את ההוצאות
 
נערך לאחרונה:
מתוך הנסיון הדל שיש לי כמה שתראה את האתרוג יותר מאוחר יש פחות סיכוי שתמצא בו פסול של ניקב וחסר להדיא כיון שבמשך הזמן הפצע מגליד
אמנם כמובן שלגבי שאר הפסולים הזמן לא משנה
וגם בחיסרון, מי שבקי יודע להבחין אם הגליד על העץ או נפצע אח''כ
 
מה הטעם שמוכרים אתרוג רק בקופסא סגורה?
מאותו טעם שלא תמצא ״שוק ארבעת המינים״ כמו שאר שנים. כיוון שהכל אוצר ב״ד אסור לעסוק ממש בסחורה בהם, וכשעושים אותם פתוחים זה נדמה כסחורה בפירות שביעית.
 
אבל זה בהבלעה עם שאר המינים, לא?
לא. בהרבה מקומות שהייתי לא מוכרים בהבלעה, אלא מחיר של האתרוג לבד.
א. גם שאר המינים, לרוב הם שביעית.
ב. והיא גופא במקומות שמוכרים בהבלעה, מבליעים גם את כל המינים במחיר. (לכן איפה שקניתי, היה רק בסט)
ג. זה לא קשור אמנם לשיטת התשלום אלא איך מוכרים. אם אתה תמכור אותם כמו כל שנה בחוץ או בלי קופסא, זה נדמה כעושה סחורה בפירות שביעית.
 
חזור
חלק עליון