ישראל היהודי
Member
הדברים מבואר היטב ביו"ד סי' צ"ז
ולהלן המקרה שהסתפקנו בו, ובקצרה:
פת הבאה בכיסנין [עוגת שמרים], שעירבו חלב בשוקולד, ואפו בתנור, האם זה אסור באכילה?
1. האם דוקא פת ולא כיסנין [בשאר דברים, כמובן שמותר, עי' בדי השולחן, ופסקים ותשובות שם], אלא שבעוגה כה"ג, מה הדין להלכה, ראיתי שמביאים שיש מחלוקת בדברים שהם לקינוח סעודה, כי לא נאכל יחד עם בשר, והיד יהודה חוכך להחמיר, ויש עוד מחמירים, מה ההוראה הרווחת בזמנינו?
2. כמה זה שיעור דבר מועט, שבו יועיל היכר [כגון לתלות פתק], בלי שינוי בצורת העוגה [או שלא מועיל בכלל]?
3. בשיעור שלא מועיל היכר [דבר מרובה] האם בתשעת הימים שאסור לאכול בשר, יש מקום להקל, כי לא יכשלו בזה, [ולאו כו"ע שכיחי בסעודת מצוה], וגם אם לא, האם מועיל לצרף לזה היכר.
שכוייח!
ולהלן המקרה שהסתפקנו בו, ובקצרה:
פת הבאה בכיסנין [עוגת שמרים], שעירבו חלב בשוקולד, ואפו בתנור, האם זה אסור באכילה?
1. האם דוקא פת ולא כיסנין [בשאר דברים, כמובן שמותר, עי' בדי השולחן, ופסקים ותשובות שם], אלא שבעוגה כה"ג, מה הדין להלכה, ראיתי שמביאים שיש מחלוקת בדברים שהם לקינוח סעודה, כי לא נאכל יחד עם בשר, והיד יהודה חוכך להחמיר, ויש עוד מחמירים, מה ההוראה הרווחת בזמנינו?
2. כמה זה שיעור דבר מועט, שבו יועיל היכר [כגון לתלות פתק], בלי שינוי בצורת העוגה [או שלא מועיל בכלל]?
3. בשיעור שלא מועיל היכר [דבר מרובה] האם בתשעת הימים שאסור לאכול בשר, יש מקום להקל, כי לא יכשלו בזה, [ולאו כו"ע שכיחי בסעודת מצוה], וגם אם לא, האם מועיל לצרף לזה היכר.
שכוייח!