ב״ה בדורנו יש הרבה אתרים שעוזרים בזה.חברים וידידים יקרים, אם אתם רוצים להמשיך לדון הרשות בידכם
אבל בבקשה אנחנו צריכים לאכול, ולא רק לדון כמו חול...
לכן אני חוזר ושואל, איך אני יכול לברר על מסעדה וכדו', או אולם, ואולי גם מלון, אם ההכשר שלהם הגון ומוסמך שאפשר לאכול שם בלב שקט???
מחכה לתשובה מושיעה
שמא נתחלף לכבודו בין אוהב לאויב, זה אתר קניות ואינו ממין הנידון
אכן נתחלף לישמא נתחלף לכבודו בין אוהב לאויב, זה אתר קניות ואינו ממין הנידון
אני מכיר מסעדה בכשרות רבנות מהדרין שאין לה ירק עלים מגידול מיוחד ומי שרוצה מבקש שלא ישימו לו החסה למשל.
כמו כן הבשר חלקו הוא חלק רבנות, וחלקו חלק בד"צ ואת הבד"צ למי שרוצה מכינים בכלי אחר.(לא מגש אחר אלא את כל הבשר בכינים במנגל אידוי ואת הבד"צ מדליקים למי שרוצה מכשיר אחר לחלוטין כמו מחבת חשמלי.
תבורך
ידע מר שבאתרים הדומים למה שהבאתי, כשהקשתי בחיפוש מגדל העמק לא הניב תוצאות, ורק כעת הבנתי את עומק תסכולך.תבורך
אבל לפום ריהטא אין שם אפילו מקום אחד במגדל העמק...
לכן אני חוזר ושואל, איך אני יכול לברר על מסעדה וכדו', או אולם, ואולי גם מלון, אם ההכשר שלהם הגון ומוסמך שאפשר לאכול שם בלב שקט???
מחכה לתשובה מושיעה
מה ראיה ממה שנהגו? שהרי כל אחד בוחר לעצמו איזה הכשר נראה טוב בעיניו ורובא דרובא בנויים משמועות (והרבה ללא בסיס) וכל רב שמתעסק בזה יש לו דעה אחרת מהרב האחרלא נהגו כן החרדים לדבר ה׳ וכל אחד הולך לפי החוג שלו
מה ראיה ממה שנהגו? שהרי כל אחד בוחר לעצמו איזה הכשר נראה טוב בעיניו ורובא דרובא בנויים משמועות (והרבה ללא בסיס) וכל רב שמתעסק בזה יש לו דעה אחרת מהרב האחר
ועוד שמי שרוצה להראות עצמו 'כבן תיירה' מקפיד ברוב עוז ותעצומות לקנות רק הכשר אשכנזי ואילו כל הבדצים הספרדים (מלבד בית יוסף והרב מחפוד, יש גם את הרב מוצפי, והרב שלום כהן, והרב בעדני, והרב ברוך שרגא) שולל מכל וכל. איך זה יכול להיות שכולם לא טובים ורק האשכנזים טובים?! תמוה מאוד
ולכן אין מה להסתכל על מה שעושים אלא לברר את המציאות האמיתית
לצערנו הרב לא נהגו כן החרדים לדבר ה׳ וכל אחד הולך לפי החוג שלו, ולא באתי לצדד במנהג אלא לומר שהוא קיים, דבאמת האדם החרד לדבר ה׳ צריך לא לחפש כשרות משל עצמו וכד׳ אלא לחפש תמיד את היותר מחמיר ויותר מהודר מאשר להיתלות בבד״צים שמשתייכים לקהילות מסויימות שלא ידוע לו הכל עליהם.
תבורך מורנו שהארת את עינינו, בעזרת ה' כך נעשה ונצליחב"ה
לא ברור לי מה חסר בכל מה שביארנו באר היטב גם את הגישה ההלכתית בזה וגם מה בסה"כ יש לעשות,
פשוט ביותר, לראות שיש למקום תעודה של כשרות "מהדרין", לברר מיהו המשגיח שם, ליצור עימו שיח קל בכמה שאלות טכניות, ע"מ להיכנס עמו בשיחה ולראות במי מדובר, מה הסגנון והמנטליות שלו, אם ניכר עליו שהוא שומר מצוות ואחראי בשטח, או שניכר שהמצב מפוקפק מבחינת ההשגחה, וכמו כן יש לעשות כיו"ב עם הבעלים במידה והם מוחזקים לשומרי מצוות, ואם אחד מהם, או הבעלים, או לחילופין המשגיח, ניכר עליהם שהם שומרים מצוות כראוי וגם יש להם אחריות בנשאים שכאלו, והם אומרים בפה מלא ובצורה מרגיעה שהכל שם נעשה בקפידה ובדקדוק כפי ההנחיות של מערכת הכשרות המהודרת, אם כך הוא, אין עוד מה לחוש, ויאכלו ענווים וישבעו.
כמו כן יש דרך נוספת ומצויה, במידה ויש תעודת כשרות מהודרת כאמור, ועם זאת רואים רבים מציבור החרדים לדבר ה' שנכנסים לאכול ללא חששות, אות היא שבעלי המקום או המשגיח שם ברי סמכא ואפשר לסמוך ללא חששות וללא פקפוק.
בברכת יאכלו ענווים וישבעו
בטבריה תוכל לבדוק עם הרב רפאל כהן - 0548445585חברים וידידים יקרים, אם אתם רוצים להמשיך לדון הרשות בידכם
אבל בבקשה אנחנו צריכים לאכול, ולא רק לדון כמו חול...
לכן אני חוזר ושואל, איך אני יכול לברר על מסעדה וכדו', או אולם, ואולי גם מלון, אם ההכשר שלהם הגון ומוסמך שאפשר לאכול שם בלב שקט???
מחכה לתשובה מושיעה
בפועל בשטח לא תמיד אפשר להסתמך על עדות כל שהיא הרשומה באתרים וכדו' כי המציאות היא שגם שיש כשרות מהדרין ואף בד"ץ כלשהוא אם המשגיח שם אינו ירא"ש או מנהל המקום אז א"א לסמוך כלל!!!!!!! ויש כמה מקומות שראיתי זאת בעיניים..
ב"ה
לא ברור לי מה חסר בכל מה שביארנו באר היטב גם את הגישה ההלכתית בזה וגם מה בסה"כ יש לעשות,
פשוט ביותר, לראות שיש למקום תעודה של כשרות "מהדרין", לברר מיהו המשגיח שם, ליצור עימו שיח קל בכמה שאלות טכניות, ע"מ להיכנס עמו בשיחה ולראות במי מדובר, מה הסגנון והמנטליות שלו, אם ניכר עליו שהוא שומר מצוות ואחראי בשטח, או שניכר שהמצב מפוקפק מבחינת ההשגחה, וכמו כן יש לעשות כיו"ב עם הבעלים במידה והם מוחזקים לשומרי מצוות, ואם אחד מהם, או הבעלים, או לחילופין המשגיח, ניכר עליהם שהם שומרים מצוות כראוי וגם יש להם אחריות בנשאים שכאלו, והם אומרים בפה מלא ובצורה מרגיעה שהכל שם נעשה בקפידה ובדקדוק כפי ההנחיות של מערכת הכשרות המהודרת, אם כך הוא, אין עוד מה לחוש, ויאכלו ענווים וישבעו.
כמו כן יש דרך נוספת ומצויה, במידה ויש תעודת כשרות מהודרת כאמור, ועם זאת רואים רבים מציבור החרדים לדבר ה' שנכנסים לאכול ללא חששות, אות היא שבעלי המקום או המשגיח שם ברי סמכא ואפשר לסמוך ללא חששות וללא פקפוק.
בברכת יאכלו ענווים וישבעו
לכאו' אתר "כושרות" נותן מענה די טוב בענין.בטבריה תוכל לבדוק עם הרב רפאל כהן - 0548445585
והרב חננאל כהן - 0556685557 מפקח איזור צפון מטעם בית יוסף והרב שניאור זלמן רווח
כמדומני שרבנו הראש"ל אמר לאחרונה שהיום "אומרים" שכולם יש להם רוב יין וגם העדה החרדית.. אם כי ודאי שיש הרבה סוכר ותעיד על כך החותמת של סוכר ברמה גבוהה שיש בכמה חברות גם עם כשרות של הרב מחפוד, ב"י ועוד כמה.האם מישהו יודע על יין שכתוב בו ברכיבים: מיץ ענבים, סירופ סוכר. - האם יכול להיות בעיה לדידן? כי לכאורה מאחר שלא כתוב גם מים, אז כבר מה יכול להיות, וכי יתכן ונתנו בו 51 אחוז סירופ? או דלמא לא חייבים להזכיר מים ברכיבים מבחינה חוקית, ויתכן ובאמת יש שם מים?
[היין שאני מחזיק בידי הוא יין שמישהו מסר לי, והוא מחברת "מהודר" בהכשר הרבנות הראשית המועצה הדתית ירושלים ובד"ץ היכל ליובאוויטש בנשיאות הרב ברוך בועז יורקוביץ. אבל השאלה היא על כל היינות שרשום ברכיבים כנ"ל].
השבוע אמרו לי שוב, שכך היה בעבר (וכפי שנכתב בכמה ספרים), אך כיום ע"פ חוק כבר א"א לכתוב כן. וכבר ראיתי חברה שהיה כתוב עליה 100% טבעי וכשביררתי אמרו לי בפשטות שבוודאי יש שם 100% ענבים, ואל"כ היה אסור להם לכתוב כן.גם יש לדעת שכותבים 100% טבעי זה לא אומר כלל שיש שם רק ענבים כי יש הרבה מרכיבים שהם טבעיים וע"פ חוק מותר לכתוב כך.
במצורף בהערה 14 הם כתבו שרק אם כתוב 100% זה כפשוטושהיום "אומרים" שכולם יש להם רוב יין וגם העדה החרדית.