• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

בד"ץ

חברים וידידים יקרים, אם אתם רוצים להמשיך לדון הרשות בידכם
אבל בבקשה אנחנו צריכים לאכול, ולא רק לדון כמו חול...
לכן אני חוזר ושואל, איך אני יכול לברר על מסעדה וכדו', או אולם, ואולי גם מלון, אם ההכשר שלהם הגון ומוסמך שאפשר לאכול שם בלב שקט???
מחכה לתשובה מושיעה
 
חברים וידידים יקרים, אם אתם רוצים להמשיך לדון הרשות בידכם
אבל בבקשה אנחנו צריכים לאכול, ולא רק לדון כמו חול...
לכן אני חוזר ושואל, איך אני יכול לברר על מסעדה וכדו', או אולם, ואולי גם מלון, אם ההכשר שלהם הגון ומוסמך שאפשר לאכול שם בלב שקט???
מחכה לתשובה מושיעה
ב״ה בדורנו יש הרבה אתרים שעוזרים בזה.
https://www.glatshop.com/
זה אחד מני רבים שיש שאני מכיר.
 
אני מכיר מסעדה בכשרות רבנות מהדרין שאין לה ירק עלים מגידול מיוחד ומי שרוצה מבקש שלא ישימו לו החסה למשל.
כמו כן הבשר חלקו הוא חלק רבנות, וחלקו חלק בד"צ ואת הבד"צ למי שרוצה מכינים בכלי אחר.(לא מגש אחר אלא את כל הבשר בכינים במנגל אידוי ואת הבד"צ מדליקים למי שרוצה מכשיר אחר לחלוטין כמו מחבת חשמלי.

אני מקווה מאוד שבמסעדה שהזכרת שאתה מכיר כתוב מפורש בתעודת הכשרות: מהדרין למי שחפץ,כי אם לא אזי זו הונאת כשרות נוראה וחייבים לדווח לממונים.
 
ב"ה

לכן אני חוזר ושואל, איך אני יכול לברר על מסעדה וכדו', או אולם, ואולי גם מלון, אם ההכשר שלהם הגון ומוסמך שאפשר לאכול שם בלב שקט???
מחכה לתשובה מושיעה

לא ברור לי מה חסר בכל מה שביארנו באר היטב גם את הגישה ההלכתית בזה וגם מה בסה"כ יש לעשות,
פשוט ביותר, לראות שיש למקום תעודה של כשרות "מהדרין", לברר מיהו המשגיח שם, ליצור עימו שיח קל בכמה שאלות טכניות, ע"מ להיכנס עמו בשיחה ולראות במי מדובר, מה הסגנון והמנטליות שלו, אם ניכר עליו שהוא שומר מצוות ואחראי בשטח, או שניכר שהמצב מפוקפק מבחינת ההשגחה, וכמו כן יש לעשות כיו"ב עם הבעלים במידה והם מוחזקים לשומרי מצוות, ואם אחד מהם, או הבעלים, או לחילופין המשגיח, ניכר עליהם שהם שומרים מצוות כראוי וגם יש להם אחריות בנשאים שכאלו, והם אומרים בפה מלא ובצורה מרגיעה שהכל שם נעשה בקפידה ובדקדוק כפי ההנחיות של מערכת הכשרות המהודרת, אם כך הוא, אין עוד מה לחוש, ויאכלו ענווים וישבעו.
כמו כן יש דרך נוספת ומצויה, במידה ויש תעודת כשרות מהודרת כאמור, ועם זאת רואים רבים מציבור החרדים לדבר ה' שנכנסים לאכול ללא חששות, אות היא שבעלי המקום או המשגיח שם ברי סמכא ואפשר לסמוך ללא חששות וללא פקפוק.

בברכת יאכלו ענווים וישבעו
 
לא נהגו כן החרדים לדבר ה׳ וכל אחד הולך לפי החוג שלו
מה ראיה ממה שנהגו? שהרי כל אחד בוחר לעצמו איזה הכשר נראה טוב בעיניו ורובא דרובא בנויים משמועות (והרבה ללא בסיס) וכל רב שמתעסק בזה יש לו דעה אחרת מהרב האחר
ועוד שמי שרוצה להראות עצמו 'כבן תיירה' מקפיד ברוב עוז ותעצומות לקנות רק הכשר אשכנזי ואילו כל הבדצים הספרדים (מלבד בית יוסף והרב מחפוד, יש גם את הרב מוצפי, והרב שלום כהן, והרב בעדני, והרב ברוך שרגא) שולל מכל וכל. איך זה יכול להיות שכולם לא טובים ורק האשכנזים טובים?! תמוה מאוד
ולכן אין מה להסתכל על מה שעושים אלא לברר את המציאות האמיתית

אגב, ישנו מכתב ממרן הגר"נ קרליץ זצ"ל מלפני 30 שנה שכתב שבדק את ההכשר של הרב מחפוד והוא מהודר לחלוטין ואפשר לאכול לכתחילה. והרב לו חילק בין העדות. ועל אף שעבר זמן רב, אבל זה רק לקבל פרופורציה ודרך נכונה לא לסמוך על כל סיפור ששומעים. (ואפשר לברר דרך הבית הוראה שלו האם יש חדש בנושא)

צריך לדעת שגם הרבנים שמתעסקים עם כשרויות לא מכירים את כל המפעלים בכל הארץ ובכל העולם, וגם הם ניזונים לפעמים משמועות (אולי יותר בר סמכא מאיתנו) וגם הם אומרים סברות לכאן או לכאן (כפי ששמעתי בעצמי בדברי עמם)
 
מה ראיה ממה שנהגו? שהרי כל אחד בוחר לעצמו איזה הכשר נראה טוב בעיניו ורובא דרובא בנויים משמועות (והרבה ללא בסיס) וכל רב שמתעסק בזה יש לו דעה אחרת מהרב האחר
ועוד שמי שרוצה להראות עצמו 'כבן תיירה' מקפיד ברוב עוז ותעצומות לקנות רק הכשר אשכנזי ואילו כל הבדצים הספרדים (מלבד בית יוסף והרב מחפוד, יש גם את הרב מוצפי, והרב שלום כהן, והרב בעדני, והרב ברוך שרגא) שולל מכל וכל. איך זה יכול להיות שכולם לא טובים ורק האשכנזים טובים?! תמוה מאוד
ולכן אין מה להסתכל על מה שעושים אלא לברר את המציאות האמיתית
לצערנו הרב לא נהגו כן החרדים לדבר ה׳ וכל אחד הולך לפי החוג שלו, ולא באתי לצדד במנהג אלא לומר שהוא קיים, דבאמת האדם החרד לדבר ה׳ צריך לא לחפש כשרות משל עצמו וכד׳ אלא לחפש תמיד את היותר מחמיר ויותר מהודר מאשר להיתלות בבד״צים שמשתייכים לקהילות מסויימות שלא ידוע לו הכל עליהם.
 
ב"ה



לא ברור לי מה חסר בכל מה שביארנו באר היטב גם את הגישה ההלכתית בזה וגם מה בסה"כ יש לעשות,
פשוט ביותר, לראות שיש למקום תעודה של כשרות "מהדרין", לברר מיהו המשגיח שם, ליצור עימו שיח קל בכמה שאלות טכניות, ע"מ להיכנס עמו בשיחה ולראות במי מדובר, מה הסגנון והמנטליות שלו, אם ניכר עליו שהוא שומר מצוות ואחראי בשטח, או שניכר שהמצב מפוקפק מבחינת ההשגחה, וכמו כן יש לעשות כיו"ב עם הבעלים במידה והם מוחזקים לשומרי מצוות, ואם אחד מהם, או הבעלים, או לחילופין המשגיח, ניכר עליהם שהם שומרים מצוות כראוי וגם יש להם אחריות בנשאים שכאלו, והם אומרים בפה מלא ובצורה מרגיעה שהכל שם נעשה בקפידה ובדקדוק כפי ההנחיות של מערכת הכשרות המהודרת, אם כך הוא, אין עוד מה לחוש, ויאכלו ענווים וישבעו.
כמו כן יש דרך נוספת ומצויה, במידה ויש תעודת כשרות מהודרת כאמור, ועם זאת רואים רבים מציבור החרדים לדבר ה' שנכנסים לאכול ללא חששות, אות היא שבעלי המקום או המשגיח שם ברי סמכא ואפשר לסמוך ללא חששות וללא פקפוק.

בברכת יאכלו ענווים וישבעו
תבורך מורנו שהארת את עינינו, בעזרת ה' כך נעשה ונצליח
 
חברים וידידים יקרים, אם אתם רוצים להמשיך לדון הרשות בידכם
אבל בבקשה אנחנו צריכים לאכול, ולא רק לדון כמו חול...
לכן אני חוזר ושואל, איך אני יכול לברר על מסעדה וכדו', או אולם, ואולי גם מלון, אם ההכשר שלהם הגון ומוסמך שאפשר לאכול שם בלב שקט???
מחכה לתשובה מושיעה
בטבריה תוכל לבדוק עם הרב רפאל כהן - 0548445585
והרב חננאל כהן - 0556685557 מפקח איזור צפון מטעם בית יוסף והרב שניאור זלמן רווח
 
אכן נתחלף לי :ROFLMAO:
http://rest.jdn.co.il/
מדובר במסעדות אבל אני בטוח שכבודו ימצא פה נחת.
בפועל בשטח לא תמיד אפשר להסתמך על עדות כל שהיא הרשומה באתרים וכדו' כי המציאות היא שגם שיש כשרות מהדרין ואף בד"ץ כלשהוא אם המשגיח שם אינו ירא"ש או מנהל המקום אז א"א לסמוך כלל!!!!!!! ויש כמה מקומות שראיתי זאת בעיניים..

וכמש"כ הגר"ש ללוש כאן
ב"ה



לא ברור לי מה חסר בכל מה שביארנו באר היטב גם את הגישה ההלכתית בזה וגם מה בסה"כ יש לעשות,
פשוט ביותר, לראות שיש למקום תעודה של כשרות "מהדרין", לברר מיהו המשגיח שם, ליצור עימו שיח קל בכמה שאלות טכניות, ע"מ להיכנס עמו בשיחה ולראות במי מדובר, מה הסגנון והמנטליות שלו, אם ניכר עליו שהוא שומר מצוות ואחראי בשטח, או שניכר שהמצב מפוקפק מבחינת ההשגחה, וכמו כן יש לעשות כיו"ב עם הבעלים במידה והם מוחזקים לשומרי מצוות, ואם אחד מהם, או הבעלים, או לחילופין המשגיח, ניכר עליהם שהם שומרים מצוות כראוי וגם יש להם אחריות בנשאים שכאלו, והם אומרים בפה מלא ובצורה מרגיעה שהכל שם נעשה בקפידה ובדקדוק כפי ההנחיות של מערכת הכשרות המהודרת, אם כך הוא, אין עוד מה לחוש, ויאכלו ענווים וישבעו.
כמו כן יש דרך נוספת ומצויה, במידה ויש תעודת כשרות מהודרת כאמור, ועם זאת רואים רבים מציבור החרדים לדבר ה' שנכנסים לאכול ללא חששות, אות היא שבעלי המקום או המשגיח שם ברי סמכא ואפשר לסמוך ללא חששות וללא פקפוק.

בברכת יאכלו ענווים וישבעו
 
האם מישהו יודע על יין שכתוב בו ברכיבים: מיץ ענבים, סירופ סוכר. - האם יכול להיות בעיה לדידן? כי לכאורה מאחר שלא כתוב גם מים, אז כבר מה יכול להיות, וכי יתכן ונתנו בו 51 אחוז סירופ? או דלמא לא חייבים להזכיר מים ברכיבים מבחינה חוקית, ויתכן ובאמת יש שם מים?
[היין שאני מחזיק בידי הוא יין שמישהו מסר לי, והוא מחברת "מהודר" בהכשר הרבנות הראשית המועצה הדתית ירושלים ובד"ץ היכל ליובאוויטש בנשיאות הרב ברוך בועז יורקוביץ. אבל השאלה היא על כל היינות שרשום ברכיבים כנ"ל].
 
בטבריה תוכל לבדוק עם הרב רפאל כהן - 0548445585
והרב חננאל כהן - 0556685557 מפקח איזור צפון מטעם בית יוסף והרב שניאור זלמן רווח
לכאו' אתר "כושרות" נותן מענה די טוב בענין.
ולענ"ד כבר מילתי אמורה שיש לעשות לו רב בענין, רב שמבין בענייני כשרות, ולא די בכך שהוא ת"J ואפי' גאון בד' חלקי הטוש"ע ש"ס ופוס', אלא צריך גם שיהיה בקי במציאות העניינים.
עצתו של הרב ללוש לבדוק עם המשגיח בד"כ לא מעשית כ"כ, כי ברוב המסעדות אין משגיח צמוד, וגם אם יש כזה, קשה מאוד לעמוד על הירא"ש של האדם העומד מולך.
 
האם מישהו יודע על יין שכתוב בו ברכיבים: מיץ ענבים, סירופ סוכר. - האם יכול להיות בעיה לדידן? כי לכאורה מאחר שלא כתוב גם מים, אז כבר מה יכול להיות, וכי יתכן ונתנו בו 51 אחוז סירופ? או דלמא לא חייבים להזכיר מים ברכיבים מבחינה חוקית, ויתכן ובאמת יש שם מים?
[היין שאני מחזיק בידי הוא יין שמישהו מסר לי, והוא מחברת "מהודר" בהכשר הרבנות הראשית המועצה הדתית ירושלים ובד"ץ היכל ליובאוויטש בנשיאות הרב ברוך בועז יורקוביץ. אבל השאלה היא על כל היינות שרשום ברכיבים כנ"ל].
כמדומני שרבנו הראש"ל אמר לאחרונה שהיום "אומרים" שכולם יש להם רוב יין וגם העדה החרדית.. אם כי ודאי שיש הרבה סוכר ותעיד על כך החותמת של סוכר ברמה גבוהה שיש בכמה חברות גם עם כשרות של הרב מחפוד, ב"י ועוד כמה.
גם יש לדעת שכותבים 100% טבעי זה לא אומר כלל שיש שם רק ענבים כי יש הרבה מרכיבים שהם טבעיים וע"פ חוק מותר לכתוב כך.

של כרמל מזרחי ידועים כמיץ ענבים טהור
 
גם יש לדעת שכותבים 100% טבעי זה לא אומר כלל שיש שם רק ענבים כי יש הרבה מרכיבים שהם טבעיים וע"פ חוק מותר לכתוב כך.
השבוע אמרו לי שוב, שכך היה בעבר (וכפי שנכתב בכמה ספרים), אך כיום ע"פ חוק כבר א"א לכתוב כן. וכבר ראיתי חברה שהיה כתוב עליה 100% טבעי וכשביררתי אמרו לי בפשטות שבוודאי יש שם 100% ענבים, ואל"כ היה אסור להם לכתוב כן.
ועדיין יש לבדוק בכדי להיות בטוחים שכך הוא המציאות ושכן הוא כיום ע"פ חוק...
[ואולי ראה מש"כ כאן. וכאן כתב שמה שהעד"ח כותבים שמה שכתוב '100 אחוז טבעי' הכוונה שזה ללא תוספת מים, ומה שכתוב 'מיץ ענבים טבעי' זה בתוספת 30 אחוז מים]

ובספר "וזאת הברכה" כתב:
1652551943155.png
וכן כתב בספר "שערי הברכה":
1652551993744.png
 
נערך לאחרונה:
חזור
חלק עליון