להלן סיכום ההכשרים
בבשר לדידן בני ספרד [אשמח לתגובות אם טעיתי או חיסרתי באיזה פרט או הכשר מסויים]:
עדה החרדית - הראש"ל אמר כמה פעמים שא"א לסמוך על העדה"ח. ומ"מ אמרו הגרש"מ עמאר והרב יעקב טפיק אביעזרי והרב חיים שירי, שהבשר של "וואל דאן" הינו מהודר ביותר גם לדידן. אלא שלאחרונה (מוצ"ש תצוה תשפב) נתפרסם מכתב מהשו"ב של הבד"ץ ירושלים שמעיד שאכן בד"ץ ירושלים (משמע גם הרגיל ולא רק "וואל דאן") עושים כדת וכדין גם לפי דעת מרן הב"י.
הרב לנדא - הראש"ל אמר שזה מצויין. ומדגיש שזה דוקא לקו ייצור שהוא גם לשיטת הב"י. כי לפי מה שאמרו (כנראה הכוונה שמועות) בהכשר של הרב לנדא יש שני קוי ייצור, אחד לפי שיטת הב"י, ואחד לא. ולפי השמועה ה"לא חלק בית יוסף" אינו נמכר לציבור אלא רק לאולמות, ולכן צריך להיזהר בזה. אבל גם בחנויות פעמים שזה מצוי, וצריך לשים לב.
הרב לוין - הגרב"צ מוצפי אמר שהיא שחיטה מהודרת ביותר.
קהילות - הרב
@לביא כתב שהרב בעדני אמר שזה מהודר לספרדים, אך במסעדות צריך לוודא שישראל עשה את הבישול (במסעדה אחת בירושלים של 'קהילות' הם כותבים מפורש שהם מחמירים בבישול ישראל כדעת הבית יוסף, שמע מינה שאין זה תמיד, ולכן יש לבדוק [במסעדות] כאמור).
הרב רובין - מצויין.
רבנות - "חלק רבנות" יש שמועות בשם הראש"ל שליט"א שזה מותר "לכתחילה", ומאידך אמר להדיא ששל העדה החרדית זה פחות טוב לספרדים (-עכ"פ לפני שנתפרסם המכתב הנ"ל, אחר כך איני יודע), ומוכח שגם רבנות זה לא טוב, כי אם רבנות זה היה טוב מאי גריעותא איכא כד איתווסף חתימה של הכשר אשכנזי "העדה החרדית". אם זה לא "חלק" רבנות, פשיטא שאין לאכול לדידן.
שארית ישראל - הרב
@לביא כתב שידוע לו שזה טוב גם לספרדים, אך מעדיף שלא לקנות מהם, אבל סומך על זה כשאשכנזי מזמין אותו.
הרב מחפוד - מצויין.
וכאמור, כל זה בבשר,
אך בעופות, זה הרבה יותר קל, ויותר אפשר לסמוך על רבנות רגילה, ויותר על רבנות מהדרין, ובני תורה מחמירים לקנות בד"ץ.
ואגב נציין מה שכתב בספר הרימו מכשול לידידי הגר"א סבאג שליט"א, לעורר על אותם שרגילים להזכיר את שם הכשרות בשמו של הרב בלא שום תואר, כגון "בשר מחפוד" "בשר לנדא" וכד', שאין לומר כן. ע"ש שכתב לעורר כן גם על הרחובות כמו הרב "יהודה הלוי" וכד' [מצו"ב].