ולמעשה?תמשיך לתמוה
אתה מוזמן לפתוח את המקפיא בבית מרן הראש"ל שליט"א ולראות ש"כל" הבשרים שם הם מהכשר בית יוסף ולא אף הכשר אחר.לא מומלץ לדעת מרן שליטא
ברצינות??????????????לא מומלץ לדעת מרן שליטא
מחלוקת אחרוני האחרונים??!!אתה מוזמן לפתוח את המקפיא בבית מרן הראש"ל שליט"א ולראות ש"כל" הבשרים שם הם מהכשר בית יוסף ולא אף הכשר אחר.
זאת מנין לכב'?הרב לוין - הגרב"צ מוצפי אמר שהיא שחיטה מהודרת ביותר.
בשו"ת דורש ציון כ' הגרב"צ מוצפי שאפשר לסמוך אך מתוכן השאלה יתכן וזה לא לכתחילהקהילות - הרב @לביא כתב שהרב בעדני אמר שזה מהודר לספרדים, אך במסעדות צריך לוודא שישראל עשה את הבישול (במסעדה אחת בירושלים של 'קהילות' הם כותבים מפורש שהם מחמירים בבישול ישראל כדעת הבית יוסף, שמע מינה שאין זה תמיד, ולכן יש לבדוק [במסעדות] כאמור).
מעסקן שעובד אצל כשרוית והוא מעין קרוב משפחה שלי (מעין) אמר כי הרב רובין מחמיר לכל הדעות כפשוטו איך שהם מתבטאים.כבר כתבתי לעיל שהרב אלחנן פרץ אמר לי שכל ההכשרים האשכנזים (פרט לרב לנדא שאינו יודע מה קורה שם), אינם מקפידים על סירכות כעיקר הדין. והדגיש לי שגם אצל הרב רובין לא מקפידים ע"ז כעיקר הדין.
תמשיך לתמוה
יש מה לענות, תפעיל את השכל.
למה אתה חושב שעדח ירד מהשמים, ואילו הכשר בפיקוחו של מרן שליטא הוא בעייתי.
רחמנא ליצלן מהאי דעתא שבישתא
ממומחי כשרות, שהגם שאומרים דברים לא טובים על ההשגחה, הם עדיין מעידים כי ההשגחה שלהם יותר טובה משל רבנות.שמעתי על בד"ץ בית יוסף מהרב פנחסי מומחה כשרות, ומהרב שי עמר והאחרון אמר לי שיש להם הרבה קולות והיתרים והעלמת עין ועל אף שהוא קרוב ידיד ורע של הגאון ר' משה ובקשר מתמיד איתו הוא יודע את דעתו ושכך הוא מורה לרבים וחלילה אין לו דבר וחצי דבר עם בד"ץ זה או להעומד בראשו
בהודעה שבו כתבתי על עניין קהילות, הבאתי קישור למאמר על זה.בשו"ת דורש ציון כ' הגרב"צ מוצפי שאפשר לסמוך אך מתוכן השאלה יתכן וזה לא לכתחילה
ידוע.ממש כמסיח לפי תומי כשהייתי בשכונת הבוכארים לפני כשבועיים, שמעתי איזה בעל בית מדבר עם רעהו ואומר לו ששאל את הרב עמאר לגבי בשר, ואמר לו לאכול אך ורק עטרה (ב״י, כידוע).
אף אני שמעתי כן לפני שנים רבות מהרשל"צ הרב עמר שליט"א, והא מלתא דמסתבראומחלקים ג״כ בין ההשגחה למסעדות, לבין ההשגחה על השחיטה וההשגחה של המפעלים, שהם ברמת בד״צ.
כך אמר לי ג"כ מרן שליט"א לפני כד' או ה' שנים.אף אני שמעתי כן לפני שנים רבות מהרשל"צ הרב עמר שליט"א, והא מלתא דמסתברא
השאלה אם זה חומרא או ממש א"א לסמוך? שהרי גם הם כתבו שהם שוחטים חלק, ולא חשידי עד כדי כך כשקרנים, אלא ידוע שיש שיטת הבית דוד להכשיר גם לב"י סירכות דומיא דהרמ"א, ואולי הם סומכים על זה. ומרן הרב עובדיה בשיעורים היה אומר שלא לסמוך עליו (במעדני מלך העתיק את דבריו). א"כ הוי ספק חלק כהב"י ספק כהבית דודהראש"ל אמר כמה פעמים שא"א לסמוך על העדה"ח.
לא שמועות אלא מציאות, זה כתוב על האריזה. בעיני ראיתיכי לפי מה שאמרו (כנראה הכוונה שמועות) בהכשר של הרב לנדא יש שני קוי ייצור,
הרב מחפוד מסר שיעור שלם על זה, והמציאות הפוכה מצורף הסיכום שכתבתי. (את השיעור המלא אני יכול לשלוח במייל, למי שרוצה ישלח לי הודעה פרטית עם כתובת המייל שלו)כל זה בבשר, אך בעופות, זה הרבה יותר קל, ויותר אפשר לסמוך על רבנות רגילה,
הרב בורנשטיין אמר הרבה פעמים, שכל הבדצים האשכנזים טובים גם לספרדים בבשר לא פחות מהרב מחפוד וב"י (כדאי לברר איתו מה הכוונה טובים לספרדים, האם מקפידים על חלק ב"י ללא פשרות או לא)כבר כתבתי לעיל שהרב אלחנן פרץ אמר לי שכל ההכשרים האשכנזים (פרט לרב לנדא שאינו יודע מה קורה שם), אינם מקפידים על סירכות כעיקר הדין. והדגיש לי שגם אצל הרב רובין לא מקפידים ע"ז כעיקר הדין.
כבר כתבתי שכל אחד צריך לעשות לו רב אחרת, אחרת או שיאכל מכל ההכשרים א שלא יאכל כלום.הרב בורנשטיין אמר הרבה פעמים, שכל הבדצים האשכנזים טובים גם לספרדים בבשר לא פחות מהרב מחפוד וב"י (כדאי לברר איתו מה הכוונה טובים לספרדים, האם מקפידים על חלק ב"י ללא פשרות או לא)
מסעדות זה בעיה בכל המקומות, אצל הרב מחפוד סומכים על מצלמות, ואני כבר שמעתי על כמה תקלות.לגבי ב"י, מקצת בירור שעשיתי ועוד אחרים שספרו לי מה שראו, במסעדות שלהם אין משגיח מיוחד מטעם ב"י, אלא בודקים את המשגיח של הרבנות כשנמצא כשר, מסמיכים אותו לעבוד מטעמם.