• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

בורר! מה הדין הלכה משונה!

יצחק כהן הי"ו

Well-known member
היום יהודי חשוב אמר לי הלכה (קצת משונה).

כשיש שני מאכלים מעורבבים יחד והוא אוכל את זה עם לחם
מותר בשבת להוציא מין אחד ולאכלו בסוף הסעודה ואין בזה חשש של פסולת מתוך אוכל כיון שאוכל לאלתר לא מניחו לאחר זמן??


מישהו יודע היכן המקום
 
היום יהודי חשוב אמר לי הלכה (קצת משונה).

כשיש שני מאכלים מעורבבים יחד והוא אוכל את זה עם לחם
מותר בשבת להוציא מין אחד ולאכלו בסוף הסעודה ואין בזה חשש של פסולת מתוך אוכל כיון שאוכל לאלתר לא מניחו לאחר זמן??


מישהו יודע היכן המקום
פשוט, כי שניהם אוכל. וכשרוצה האחד לאחר זמן אותו אחד חשיב כפסולת.
 
ובתוספת ביאור, שאף אם לא היה אוכל עם לחם אלא מוציא ואוכל רק בסוף הסעודה היה מותר דחשיב כבורר אוכל לאלתר, ומשום שאוכל עכשיו את המין השני המין האחר לא יעשה פסולת.
 
אם מדובר שבורר לפי הגדרים של לאלתר חשיב לאלתר ואם לא אז לא.
אני הבנתי שמיירי לפי הגדרים של לאלתר ובכל זאת שאל ר' יצחק משום שאוכל כאן את השני מיד.
 
היום יהודי חשוב אמר לי הלכה (קצת משונה).

כשיש שני מאכלים מעורבבים יחד והוא אוכל את זה עם לחם
מותר בשבת להוציא מין אחד ולאכלו בסוף הסעודה ואין בזה חשש של פסולת מתוך אוכל כיון שאוכל לאלתר לא מניחו לאחר זמן??


מישהו יודע היכן המקום
הביה"ל דן בכגון דא בסימן שיט' סעיף ג' בד"ה ומניח השני, ומביא את המאמ"ר בשם רבי דוד עראמה ואת המגילת ספר, שמסבירים בדעת הרמב"ם שכיון שדעתו לאכול בסוף את המאכל השני, אין עליו שם של פסולת וממילא אין כאן ברירה בשבת. אך הביה"ל מסיק להחמיר. וכך עולה בפשטות מסתימת הרב ע"ה בחזו"ע שבת ח"ד עמ' קפ' :"שהמין שאינו חפץ בו עתה, נחשב לפסולת "
 
חזור
חלק עליון