• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

בושה וחרפה! נטחן לאחר הפסח תשפ"ד

בקרב הציבור הישבתי הספרדי בעיקר להחמיר בזה, מכיון שיכול לבוא לידי הרבה מכשולים אם לא נזהרים בזה
כל אחד ינהג כמנהג אבותיו ואין לזה שייכות לספרדי או שכנזי,
לא שמענו ולא ראינו כן.
ועיין עוד כאן.
 
היום בחנות במודיעין עילית חיפשנו חמץ מאחרי פסח, ונדהמנו לגלות חמץ שנטחן לאחר הפסח הקודם.
ידע הציבור ויזהר!
הזכרתני במילתא דבדיחותא.
פעם שאלתי לאיזה חנוני האם המוצר מלאחר הפסח, וענני: רק פסח אחד? עברו עליו הרבה פסחים..
 
אין שום סיבה להחמיר בדבר הזה.
וגם מה שמצינו שהחמירו זה אולי בגלל שלא ידעו למכור את החמץ כפי שנדרש על פי ההלכה. מה שהיום לא שייך שהרבנות מוכרת לפי כל ההידורים והקניינים שיכולים להיות.
 
בקרב הציבור הישבתי הספרדי בעיקר להחמיר בזה, מכיון שיכול לבוא לידי הרבה מכשולים אם לא נזהרים בזה
כל אחד ינהג כמנהג אבותיו ואין לזה שייכות לספרדי או שכנזי,
גם בקרב הציבור האשכנזי מעולם לא פשט המנהג להחמיר, ובד״כ אלו המתחסדים אחרי פסח, אחרי חודש חודשיים שוכחים מהעניין. אך לפחות אצל האשכנזים יש כאלו שנהגו הואיל ויצא מפי הגר״א להחמיר. אצל הספרדים מעולם לא יצא מנהג כזה.
ומה שהספרדים בישיבות האשכנזיות נוהגים בזה, הוא משום הלחץ הסביבתי.
 
בקרב הציבור הישבתי הספרדי בעיקר להחמיר בזה
כמעט כל מי שאני מכיר (והמון... תאמין לי.....) לא מחמיר לקנות חמץ שנטחן/נאפה לאחר הפסח.
וגם מי שמחמיר את חומרת הגר"א לא לסמוך על המכירה (גם אני ב"ה מכללם) דווקא לעניין פסח עצמו, אבל לגבי חמץ שעבר עליו הפסח, שזה חומרא דרבנן, כמעט ולא מצוי מי שמחמיר.
 
חזור
חלק עליון