לא שמענו ולא ראינו כן.בקרב הציבור הישבתי הספרדי בעיקר להחמיר בזה, מכיון שיכול לבוא לידי הרבה מכשולים אם לא נזהרים בזה
כל אחד ינהג כמנהג אבותיו ואין לזה שייכות לספרדי או שכנזי,
ועיין עוד כאן.
בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר. כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים. הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות). אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום. ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל. חזקו ואמצו!
לא שמענו ולא ראינו כן.בקרב הציבור הישבתי הספרדי בעיקר להחמיר בזה, מכיון שיכול לבוא לידי הרבה מכשולים אם לא נזהרים בזה
כל אחד ינהג כמנהג אבותיו ואין לזה שייכות לספרדי או שכנזי,
יש ע"ז משנ"ב, לא חייבים לעשות צחוק מכל דבר.
תוכל להראות לנו?יש ע"ז משנ"ב
הזכרתני במילתא דבדיחותא.היום בחנות במודיעין עילית חיפשנו חמץ מאחרי פסח, ונדהמנו לגלות חמץ שנטחן לאחר הפסח הקודם.
ידע הציבור ויזהר!
גם בקרב הציבור האשכנזי מעולם לא פשט המנהג להחמיר, ובד״כ אלו המתחסדים אחרי פסח, אחרי חודש חודשיים שוכחים מהעניין. אך לפחות אצל האשכנזים יש כאלו שנהגו הואיל ויצא מפי הגר״א להחמיר. אצל הספרדים מעולם לא יצא מנהג כזה.בקרב הציבור הישבתי הספרדי בעיקר להחמיר בזה, מכיון שיכול לבוא לידי הרבה מכשולים אם לא נזהרים בזה
כל אחד ינהג כמנהג אבותיו ואין לזה שייכות לספרדי או שכנזי,
מחילה, בשביל זה גם לא נשתדל!סתם לידע, אין אפשרות בעולם להזהר בזה, אא"כ למי שמכין הכל רק בבית.
התכוונתי באופן כללייש מחמירים בחמץ בעין ע"פ הגר"א, כמו"כ במכירה שאין לה תוקף חוקי (ומן הסתם דנו בזה בארוכה), מדובר בהטעיה חמורה אם זה בכוונה.
כאן מדובר שעבר התאריך.
כמעט כל מי שאני מכיר (והמון... תאמין לי.....) לא מחמיר לקנות חמץ שנטחן/נאפה לאחר הפסח.בקרב הציבור הישבתי הספרדי בעיקר להחמיר בזה
וכפי שהבאתי:וגם מי שמחמיר את חומרת הגר"א לא לסמוך על המכירה (גם אני ב"ה מכללם) דווקא לעניין פסח עצמו, אבל לגבי חמץ שעבר עליו הפסח, שזה חומרא דרבנן, כמעט ולא מצוי מי שמחמיר.
ועיין עוד כאן.
לא שייך לבדוק, כי לגבי נטחן, אף הכשר לא עומד מאחרי הכיתוב הזה, ואין אפשרות לבדוק תאריך טחינה.לבדוק.