הלכה ברורה
New member
יש חידוש גדול של האבני נזר ח’’א סימן כג
שטרפה אסורה לא בגלל שכעת היא טרפה אלא בגלל שנעשה בה מעשה טרפות
ויש לו ראייה עצומה שכתוב בדף נח שאם נתעברה ואח’’כ נטרפה אסור הוולד כיון שעובר ירך אימו
אבל אם נטרפה ואח’’כ נתעברה מותר דזה וזה גורם כיון שיש גם את האב שהוא לא טריפה והקשה הלא עדיין עובר ירך אימו והרי אימו טריפה וצריך להיות אסור
וביאר שכיון שהמעשה טרפות הוא האוסר ולא המציאות שהיא טריפה וכיון שבשעה שנתעברה לא נעשה בה מעשה טרפות מותר
ועיי’’ש שהקשה על עצמו הלא יש טרפות מלידה שלא נעשה בהם מעשה טרפות ועיי’’ש מה שיישב ול’ז להבין
שטרפה אסורה לא בגלל שכעת היא טרפה אלא בגלל שנעשה בה מעשה טרפות
ויש לו ראייה עצומה שכתוב בדף נח שאם נתעברה ואח’’כ נטרפה אסור הוולד כיון שעובר ירך אימו
אבל אם נטרפה ואח’’כ נתעברה מותר דזה וזה גורם כיון שיש גם את האב שהוא לא טריפה והקשה הלא עדיין עובר ירך אימו והרי אימו טריפה וצריך להיות אסור
וביאר שכיון שהמעשה טרפות הוא האוסר ולא המציאות שהיא טריפה וכיון שבשעה שנתעברה לא נעשה בה מעשה טרפות מותר
ועיי’’ש שהקשה על עצמו הלא יש טרפות מלידה שלא נעשה בהם מעשה טרפות ועיי’’ש מה שיישב ול’ז להבין