• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

יין שביעית של אוצר בית דין בכשרות רבנות - ממה יש לחשוש?

ראיתי שם, אבל ציין לספר ששכחתי שמו (אולי תורת השמיטה), שציין להרבה אחרונים שהקילו בשכח. ואיני יודע ספר זה מהו.
כתב שם בשם ספר חרדים בדעת הרמב"ן, שבט הלוי, גדולת מרדכי גלאנטי.
והוסיף על זה שבהיות והוא דין דרבנן, יש לתפוס להקל במקום אונס ושכחה.
תראה שם בפרט בעמוד תקצא.
 
כתב שם בשם ספר חרדים בדעת הרמב"ן, שבט הלוי, גדולת מרדכי גלאנטי.
והוסיף על זה שבהיות והוא דין דרבנן, יש לתפוס להקל במקום אונס ושכחה.
תראה שם בפרט בעמוד תקצא.
הבעיה היא שממה שראיתי שם הם דיברו על אונס, והרב הרחיב זאת גם לשכחה. וזו מנין?
וכל זה כתבתי מקופיא ממש, וצריך לשנות סוגיה זו ביסודיות בעז"ה הנותן חיים.
 
חזור
חלק עליון