• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

יין שביעית של אוצר בית דין בכשרות רבנות - ממה יש לחשוש?

 
הבעיה לא קשורה להכשר, אפי' אם זה היה בד"ץ, הבעיה אצל מי היה היין, האם אותו אחד שהיין היה אצלו בזמן הביעור עשה מה שצריך לעשות להפקיר וכד'.
 
שלא ביערו כשהגיע זמן הביעור
בית דין לא צריכים להפקיר. אכן יש לחשוש שהיה אצל אדם פרטי, שיודע שצריך להפקיר ולא הפקיר.
ייתכנו חששות נוספות שמצויות בעיקר ברבניות מקומיות, וזה מסחר בפירות שביעית.
וגם בעיות כשרותיות שייתכן שלא מקפידים כראוי, כמו סינון היין, מניעה מפועלים גויים להסתובב ביקב, יינן שאינו שומר תו"מ ולא מפקחים עליו כראוי ועוד.
 
חזור
חלק עליון