• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

בירך על תה והתברר לו שאין בו סוכר

האם באופן כזה למעשה צריך לברך שוב כאשר הוא מוסיף סוכר או לא?
בילקו"י סימן רו הלכה יז מסתפק בכך ובהערה הביא שמרן אמר לו שנראה שא"צ לברך ויש להתיישב בדבר, והראוני שספר אך טוב וחסד הלכה יומית כתב שכן יברך ע"פ המקור של הילק"י.
ולכן רציתי לשאול אם יש לדין זה התייחסות מאוחרת יותר של מרן הראשל"צ ואם לא איך לנהוג בזה למעשה??
 
ב"ה
שלום וברכה,

איני יודע התייחסות מאוחרת לזה, ונשמח אם ידיעונו.

אולם לשאלתו איך לנהוג בזה למעשה, נלע"ד שמכיון שלא צוין מקור מאוחר מהילקו"י, אין סיבה לשנות ממה שהכריע בילקוט יוסף בהלכה למעלה, ללא נימוק מצדיק שישנה את ההכרעה. ובפרט במילי דברכות דמחמרינן ביה טובא.

ובעיקר דברי מרן זיע"א שלפו"ר נראה שאין לברך, לענ"ד לבאר מאחר דסו"ס היה לו בזה הנאת מעיים, ולא דמי לשותה מים דבעינן לצמאו, דהכא איכא למיצוי התה דמיזן זיין. ועדין צ"ע.

בברכה רבה
 
אכן כבוד הרב כי גם בילקו"י שציינתי הרב מסתפק, ונראה שסב"ל.
תודה רבה!
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון