• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

בירך על תה והתברר לו שאין בו סוכר

האם באופן כזה למעשה צריך לברך שוב כאשר הוא מוסיף סוכר או לא?
בילקו"י סימן רו הלכה יז מסתפק בכך ובהערה הביא שמרן אמר לו שנראה שא"צ לברך ויש להתיישב בדבר, והראוני שספר אך טוב וחסד הלכה יומית כתב שכן יברך ע"פ המקור של הילק"י.
ולכן רציתי לשאול אם יש לדין זה התייחסות מאוחרת יותר של מרן הראשל"צ ואם לא איך לנהוג בזה למעשה??
 
ב"ה
שלום וברכה,

איני יודע התייחסות מאוחרת לזה, ונשמח אם ידיעונו.

אולם לשאלתו איך לנהוג בזה למעשה, נלע"ד שמכיון שלא צוין מקור מאוחר מהילקו"י, אין סיבה לשנות ממה שהכריע בילקוט יוסף בהלכה למעלה, ללא נימוק מצדיק שישנה את ההכרעה. ובפרט במילי דברכות דמחמרינן ביה טובא.

ובעיקר דברי מרן זיע"א שלפו"ר נראה שאין לברך, לענ"ד לבאר מאחר דסו"ס היה לו בזה הנאת מעיים, ולא דמי לשותה מים דבעינן לצמאו, דהכא איכא למיצוי התה דמיזן זיין. ועדין צ"ע.

בברכה רבה
 
אכן כבוד הרב כי גם בילקו"י שציינתי הרב מסתפק, ונראה שסב"ל.
תודה רבה!
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון