• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

במבה במילוי קרם עוגיות תשובת הרשלצ מחנוכה. ושאין מברכים על מוס בסעודה דלא כדעת הגאון הרב גדעון בן משה שליט'א

יישר כח, חזק ואמץ.
אגב ניכר מהדברים, כמו ברוב התשובות שהגאון ר' יצחק דניאל כותב את התשובה ורק מרן שליט"א עובר ומאשר וחותם.
ורק שאלות קשות מגיעות למרן שליט"א בעצמו, ושאר המכתבים מגיעים כאמור לרב יצחק דניאל, כי מרן אין לו פנאי כ"כ לעבור על כל המכתבים ששולחים לו.
בכל אופן נשמח אם תעשה אתה או מישהו אחר שרשור למכתבים חדשים ממרן שליט"א
 
אגב ניכר מהדברים, כמו ברוב התשובות שהגאון ר' יצחק דניאל כותב את התשובה ורק מרן שליט"א עובר ומאשר וחותם.
מעניין לדעת, איך ניכר מהדברים?
בכל אופן נשמח אם תעשה אתה או מישהו אחר שרשור למכתבים חדשים ממרן שליט"א
כשיש מכתב נחוץ לנושא מסויים מעלים את זה במקום של אותו נושא או שפותחים נושא חדש.
אמור להיות מכתבים חדשים באתר מורשת מרן, ומכאן התגובה צריכה להיות של הרב @מורשת מרן בעניין.
 
נראה לך שלמרן שליט"א יש זמן לענות מאות מכתבים בחודש? וכי חסר לו מה לעשות? הדברים ברורים...
הדברים ברורים שכל שאלה שכבר כתובה בכתבי מרן שליט"א בין בנדפסים בין בכתובים עמו, הרב יצחק דניאל וחבר הת"ח שעמו מעתיקים מכתבי מרן שליט"א.
אבל כל שיש חידוש מרן שליט"א כותב, ולכה"פ עובר על כל מה שכתבתו ומוסיף ומגרע כפי ראות עיניו הצופיות.
 
אבל כל שיש חידוש מרן שליט"א כותב, ולכה"פ עובר על כל מה שכתבתו ומוסיף ומגרע כפי ראות עיניו הצופיות.
ברור לכב' שיש הבדל עצום בין אם מרן שליט"א כותב או רק מאשר מה שכתבו, הרי שככותבים נכנסים הרבה יותר בעומק הסוגיא, וכן כשרק מאשרים אי אפשר לדקדק בלשונו וכו', ומכאן תשובה לכמה קושיות שמצאו בין השו"ת לילקו"י...
 
ברור לכב' שיש הבדל עצום בין אם מרן שליט"א כותב או רק מאשר מה שכתבו, הרי שככותבים נכנסים הרבה יותר בעומק הסוגיא, וכן כשרק מאשרים אי אפשר לדקדק בלשונו וכו', ומכאן תשובה לכמה קושיות שמצאו בין השו"ת לילקו"י...
עיקר הדגשתי שכמעט כל התשובות הם אכן ממנו, ואלו שלא הם מיעוטא דמיעוטא.
והנפק"מ שפעמים שהשואל שואל ע"ד מרן שליט"א ומבקבל תשובה שהיא הלשון מספרי מרן שליט"א עליה שאל. והיינו שהעורך לא שת ליבו לגודל ההערה, ולנגד עיני מרן שליט"א לא היתה השאלה, אך התשובה היא מפרי עטו של מרן שליט"א.
 
לא נכון במציאות, אולי כוונתך שעל רובם הוא עובר, אך לא דומה לספרים שכותב וכנ"ל
על "כולם" עובר!!!
אין מכתב שמרן שליט"א לא עובר עליו לפני שחותם. וכמעט ולא ראיתי מכתב שלא הוסיף וגרע ממה שכתבו בטיוטה. וע"פ רוב גם במכתבים שהם מכתביו מוסיף וגורע כפי הענין.
 
על "כולם" עובר!!!
אין מכתב שמרן שליט"א לא עובר עליו לפני שחותם. וכמעט ולא ראיתי מכתב שלא הוסיף וגרע ממה שכתבו בטיוטה. וע"פ רוב גם במכתבים שהם מכתביו מוסיף וגורע כפי הענין.
ראשית כבר הסכמת שעל הרוב עובר ולא כותב, וזה פשוט וידוע, ולכן זה לא פותר את זה:
ברור לכב' שיש הבדל עצום בין אם מרן שליט"א כותב או רק מאשר מה שכתבו, הרי שככותבים נכנסים הרבה יותר בעומק הסוגיא, וכן כשרק מאשרים אי אפשר לדקדק בלשונו וכו', ומכאן תשובה לכמה קושיות שמצאו בין השו"ת לילקו"י...
 
במחילה ממך, רק קצת הבנת הנקרא, כתבתי שרוב המכתבים (כ90%) זה שאלות שכבר מרן נשאל עליהם בעבר או שכתב עליהם בספריו, והרבנים העורכים צריכים רק "להעתיק" משם, ולכתוב את שם השואל וכד'. וגם ע"ז מרן שליט"א עובר וע"פ רוב מוסיף וגורע מעט.
אולם יש מיעוט שאלות שלא נשאל עליהם בעבר, (כמדומה שפחות מ10%), ועל חלקם מרן שליט"א בעצמו יושב וכותב, ועל חלקם הרבנים המשיבים כותבים ומרן שליט"א עובר במתינות על דבריהם, ומוסיף וגורע, עד אשר יוצאת השמלה מחוורת.
ותול"מ.
 
חזור
חלק עליון