• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

בסיס שהיה בסוף בין השמשות

efi

New member
בס"ד

בהליכות עולם ח"ג עמוד רי"ג, החמיר שאם היו אפרוחים על הסל גם בסוף בין השמשות, נידון כמוקצה.

וזה לכאורה נגד לשון המשנה שבת מג ע"א, בבית יוסף בסימן ש"ח סל"ט ובסימן ש"י ס"ז שנקטו "כל" בין השמשות.

אחר כך מצאתי שבחזו"ע שבת ג' עמוד קמ"ג לגבי אולם שמחות, נקט שם אם היו הפמוטות "כל בין השמשות".

האם מישהו יצא לו לברר עוד בדעת מרן זצ"ל לגבי אם צריך כל בין השמשות או רק בסוף?

מרן הראשל"צ דיבר בזה?
 
וזה לכאורה נגד לשון המשנה שבת מג ע"א, בבית יוסף בסימן ש"ח סל"ט ובסימן ש"י ס"ז שנקטו "כל" בין השמשות.
וכפי שדקדק הפמ"ג והגרע"א.
רבי עקיבא איגר אורח חיים סימן שי סעיף ז
סעיף ז
[שו"ע] והיה עליה בין השמשות. לשון הרש"י כל בהש"מ ע' במשבצות זהב בפתיחה לה' י"ט פ"ג ח"ב אות א':
 
בס"ד

בהליכות עולם ח"ג עמוד רי"ג, החמיר שאם היו אפרוחים על הסל גם בסוף בין השמשות, נידון כמוקצה.

וזה לכאורה נגד לשון המשנה שבת מג ע"א,
הוא לשון ר' אבהו שם וברש''י כתב ואם נתנו שם משחשיכה מותר וכו', משמע שאם נתנו בסוף נמי הוי בסיס.
ועיין רש''י מ''ד ע''ב ד''ה והוא דלכאו' קשיא רישא לסיפא, וכמדומני שהפמ''ג בראש יוסף דיבר בזה.
 
חזור
חלק עליון