Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
הערה: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
"המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.
אתה שואל מצד ההלכה או הנהגה?
מצד ההלכה איני יודע, אבל מצד ההנהגה, ברור שלא להכניס חיה טמאה למקום קדוש כל כך!!! צילא דמהימנותא - צילו של האמונה בקב"ה!!!!
ובנתיבות ההלכה מא' עמ' 386 נשאל הגרח"ק האם מותר להכניס גוי לסוכה ? וענה כשם שאסור להכניס כלב ודבר מאוס. אבל לצורך מותר.
וכן פסק מקראי קדש הררי עמ' תרלא'
מחילה מכבוד הרב אביטבול, אבל לא נראה לאסור משום הש"ך הנ"ל, הרי האדם חי עם בעלי החיים כל השנה בביתו.
ועוד בספר כי בא מועד שציטט לא כתב כן כלל, אלא כתב שמעיקר הדין מותר להכניסם אל ביתו ומהיות טוב אם אפשר לא להכניסם.
ובהערה למטה כתב שנתחבט בדין זה הרבה זמן להורות הלכה והביא ראיות לדבריו, עד שקיבל תשובה ממרן זצ"ל הגרע"י על ידי שליחו להורות להתיר בזה.
אם כן יוצא למסקנה שהדבר מותר מעיקר הדין, שאלה יפה!
מהש"ך מבואר שיש לנהוג בכבוד באימה ויראה לכבוד האושפיזין, ומוכח שאין להכניס בע"ח וכ"ש טמאים לסוכה.
וכן נראה מסברא.
האם מרן זיע"א כתב להתיר בזה מעיקר הדין?
ומ"מ גם אם יש שכתבו להתיר, לכאורה כל זה לזמן מועט ממש, אבל להשאירם בסוכה דרך קבע נראה לכאו' דאין להתיר, משום קדושת הסוכה, וקדושת האושפיזין, וכמו שמשמע מהש"ך ועוד.
עוד בספר כי בא מועד שציטט לא כתב כן כלל, אלא כתב שמעיקר הדין מותר להכניסם אל ביתו ומהיות טוב אם אפשר לא להכניסם.
ובהערה למטה כתב שנתחבט בדין זה הרבה זמן להורות הלכה והביא ראיות לדבריו, עד שקיבל תשובה ממרן זצ"ל הגרע"י על ידי שליחו להורות להתיר בזה.