• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

בקשת עזרה להמחיש הלכה בש"ע הל' שבת

אבסר

Member
אשמח אם א' מהחברים יכול לתת לי המחשה האיך ההלכה הבא יכול להיות למעשה בזמן הזה

שולחן ערוך הלכות שבת סימן ש"ב סעיף ד

מכבש (הוא כלי שכובשין בו בגדים אחר הכביסה, והם שתי לוחות זה על זה והבגדים ביניהם), של בעל הבית מתירין אותו ליטול ממנו בגדים לצורך השבת; ושל אומן, אסור מפני שהוא תחוב בחזקה והתרתו דומה לסתירה.
 
אשמח אם א' מהחברים יכול לתת לי המחשה האיך ההלכה הבא יכול להיות למעשה בזמן הזה

שולחן ערוך הלכות שבת סימן ש"ב סעיף ד

מכבש (הוא כלי שכובשין בו בגדים אחר הכביסה, והם שתי לוחות זה על זה והבגדים ביניהם), של בעל הבית מתירין אותו ליטול ממנו בגדים לצורך השבת; ושל אומן, אסור מפני שהוא תחוב בחזקה והתרתו דומה לסתירה.

אולי יש איזה יסוד במלאכת סותר שנלמד מכאן,

ואותה אפשר ללבש בציור הנוגע למעשה?
 
ומצאתי שאלה מעניינת בדין זה בשו"ת של הרב אבידר
1679929957875.pngוהעלה להתיר כיון שאין הייעוד של המזרון לגהץ אלא לישון , אלא אם כן יודע שכובע היה מקומט והניחו שם ממש סמוך לשבת על דעת שיתגהץ שאז לא יחזיר עליו את המזרון בשבת.
 
חזור
חלק עליון