בילקוט יוסף ברכות סי' ר"ז סעיף ד' כתב: "השותה כוס תה או כוס קפה בעודם חמים, אינו מברך אחר השתיה ברכת בורא נפשות רבות, הואיל והוא שותה את התה והקפה לאט לאט ושוהה בינתיים יותר משיעור כדי שתיית רביעית בבת אחת. וכן מנהגינו".
ובהמשך ההלכה כתב: "והנוהגים לברך בורא נפשות אחר הקפה שהצטנן קצת ושתה ממנו רביעית בבת אחת, יש להם על מה שיסמוכו, ואף על פי כן הבא לשאול מורים לו שלא יברך גם בזה. וכו'. אולם השותה כוס תה כשהוא צונן או פושר, ושתה רביעית בבת אחת, יכול לברך בורא נפשות רבות אף לכתחלה. ועונים אחריו אמן".
ובטעם הדבר, כתב:

ברצוני לשאול, מה הבנתם כשלמדתם סעיף זה? מש"כ "קפה" הכוונה היא לקפה שחור או לנס קפה או שאין הבדל?
(ואמנם ראיתי מש"כ כאן וכאן, אך מעניין אותי מה הבנתם בפשטות לשון הילקו"י).
ובהמשך ההלכה כתב: "והנוהגים לברך בורא נפשות אחר הקפה שהצטנן קצת ושתה ממנו רביעית בבת אחת, יש להם על מה שיסמוכו, ואף על פי כן הבא לשאול מורים לו שלא יברך גם בזה. וכו'. אולם השותה כוס תה כשהוא צונן או פושר, ושתה רביעית בבת אחת, יכול לברך בורא נפשות רבות אף לכתחלה. ועונים אחריו אמן".
ובטעם הדבר, כתב:

ברצוני לשאול, מה הבנתם כשלמדתם סעיף זה? מש"כ "קפה" הכוונה היא לקפה שחור או לנס קפה או שאין הבדל?
(ואמנם ראיתי מש"כ כאן וכאן, אך מעניין אותי מה הבנתם בפשטות לשון הילקו"י).