• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

ברכה לישב על חמשת מיני דגן מטוגן

abc123

Well-known member
לפי מרן שליט"א מברכים לישב בסוכה גם על מטוגן, לא כן?
לדעת מרן זצ"ל אף במעשה קדרה מכביצה חייב בסוכה, ומג' ביצים [דאיכא ס"ס] יברך לישב בסוכה.
 
לענ"ד פשוט דלא שנא מכל מיני מזונות, ואדרבה פעמים יהיה עדיף מתבשיל דגן, שהרי שייך בו לפעמים קביעות סעודה אם יצא עבה [כמבואר בשו"ת עולת יצחק, הלכה ברורה ועוד, והארכתי בזה בס"ד בתשובה במק"א], ועכ"פ כיוון שתמיד הבלילה רכה וודאי שאין לו דין לחם ממש שיהיה המוציא [כדין טרוקנין בסימן קסח סט"ו] וממילא גם לא יברך מכביצה, ודוק.
 
לענ"ד פשוט דלא שנא מכל מיני מזונות, ואדרבה פעמים יהיה עדיף מתבשיל דגן, שהרי שייך בו לפעמים קביעות סעודה אם יצא עבה [כמבואר בשו"ת עולת יצחק, הלכה ברורה ועוד, והארכתי בזה בס"ד בתשובה במק"א], ועכ"פ כיוון שתמיד הבלילה רכה וודאי שאין לו דין לחם ממש שיהיה המוציא [כדין טרוקנין בסימן קסח סט"ו] וממילא גם לא יברך מכביצה, ודוק.
כן נראה לכאו' וכנ"ל.
ואגב בענין הלחוח יש מחלוקת מהותית בין העולת יצחק לגרש"ז רווח, והעיקר בזה כעין פשרה ראה בילקו"י אוצר דינים לאשה פרק נ סי' שכט ה"ד
 
חזור
חלק עליון