• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

ברכה שאינה צריכה בנט"י לאשר יצר והמוציא ביחד

amit26

Active member
למה לדעת מרן לנטול ידיים של אשר יצר לפני של האוכל זה להביא לברכה שאינה צריכה, והאם זה אומר שאם הידיים נקיות נניח יצאתי מהשירותים ונטלתי ידיים לאשר יצר. ואחרי 4 דק נמלכתי בדעתי שאני רוצה לאכול לחם. לפי זה דעת הגר"י שלא כדאי לעשות מה שחלק מהפוסקים אומרים לגרד בראש לפני נט"י של לחם כשאני יודע שידיי נקיות לחלוטין?
 
למה לדעת מרן לנטול ידיים של אשר יצר לפני של האוכל זה להביא לברכה שאינה צריכה,
משום שהידים כבר טהורות
והאם זה אומר שאם הידיים נקיות נניח יצאתי מהשירותים ונטלתי ידיים לאשר יצר. ואחרי 4 דק נמלכתי בדעתי שאני רוצה לאכול לחם. לפי זה דעת הגר"י שלא כדאי לעשות מה שחלק מהפוסקים אומרים לגרד בראש לפני נט"י של לחם כשאני יודע שידיי נקיות לחלוטין?
לכאו' בנמלך לאכול לא הוי ברכה שאינה צריכה משום שהיה היסח הדעת מיד לאחר הנטילה
 
משום שהידים כבר טהורות
נו? ואיפה הברכה שאינה צריכה?
לכן כתבתי למעלה, שאלא אם כן לדען מרן לא נוטלים ידיים(או לא בברכה) כשהידיים ממילא נקיות לפני המוציא אז מובן
אבל אם בכל מקרה צריך לברך על נטילת ידיים לפני המוציא בין אם הידיים נקיות ובין אם לא מכוח תקנת חזל, איך אתה גורם לברכה שאינה צריכה?
 
נו? ואיפה הברכה שאינה צריכה?
לכן כתבתי למעלה, שאלא אם כן לדען מרן לא נוטלים ידיים(או לא בברכה) כשהידיים ממילא נקיות לפני המוציא אז מובן
אבל אם בכל מקרה צריך לברך על נטילת ידיים לפני המוציא בין אם הידיים נקיות ובין אם לא מכוח תקנת חזל, איך אתה גורם לברכה שאינה צריכה?
אדם שנטל ידיו לאכילה ולא בירך על נטילת ידים וניגב הפסיד הברכה ואינו יכול ליטול שוב ולברך
 
אדם שנטל ידיו לאכילה ולא בירך על נטילת ידים וניגב הפסיד הברכה ואינו יכול ליטול שוב ולברך
גם אם זה נטילת ידיים של שירותים שהיא ללא כלי וכו'?
הדין של אדם כזה שצריך אחרי נט"י של שירותים ללא כלי, צריך שוב ליטול ומתוך כלי ולא לסירוגין אך לא מברך?
 
חזור
חלק עליון