• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

ברכת הברקים והרעמים שיטת הבן איש חי

ראיתי שכתבו שחשש לשיטת הראב"ד שעדיף לברך בלא שם המלכות מלברך ספק ברכה לבטלה וכיון שברכות אלו קשה לברך בתוכ"ד ועם כל פרטיהם העדיף שיברכו בלא שו"מ
אגב האם יש היום איזה רב שפוסק לעשות כן לדינא בבא"ח זה כתוב רק כמנהג בעלמא
 
מישהו יודע מה מקור הבן איש חי שלא לברך ברכת הברקים והרעמים בשם המלכות
עיין במצורף שמקורו הוא מנהג ספרד כבר מלפני כ700 שנה!
אולם אעפ"כ העלה שיש לאומרו בשו"מ כדעת מרן זצ"ל
 

קבצים מצורפים

  • ברכת ברקים ורעמים עם או בלי שם ומלכות.pdf
    631.6 KB · צפיות: 3
קראתי את התשובה הרב הלל שליט''א
ולא הבנתי מדוע המסקנא שלא יברך
הלא דעת כל הראשונים לברך והראב''ד הוא יחידאה
והרמ''א רק אמר שזה רשות
ובמנהג העולם הביא סתירות לכאן ולכאן
ואפ אם מנהג העולם לא לברך צ''ע אם צריכים להמשיך במנהג זה
 
קראתי את התשובה הרב הלל שליט''א
ולא הבנתי מדוע המסקנא שלא יברך
הלא דעת כל הראשונים לברך והראב''ד הוא יחידאה
והרמ''א רק אמר שזה רשות
ובמנהג העולם הביא סתירות לכאן ולכאן
עיין בתשובה שהעליתי ותראה שמנהג ספרד היה מאז ומעולם שלא לברך בשם ומלכות, ולכן אין בזה שום קושיא מדוע להשאיר את המנהג שלא לברך.
ואפ אם מנהג העולם לא לברך צ''ע אם צריכים להמשיך במנהג זה
אה"נ יש לדון בזה, ובמאמר הנ"ל העלה שכן יש לברך עי"ש.
אבל אפשר לשמוע ולהבין את הצד השני.
 
חזור
חלק עליון