• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

ברכת הקפה והתה - בורא פרי האדמה/עץ

בגמרא בברכות לט מבואר שמי שילקא (מים שמבשלים בהם ירקות) ברכתם כברכת הירק או הפרי. ועי' גמ' שמים ששורים בהם םירות ברכתם שהכל כיון דמיץ דפירות זיעה בעלמא חוץ מזיתים וענבים וברא"ש חילק שבמיץ לא טועם הפרי אבל בשילקא טועם ממש הפרי או הירק
וברשבא כתב החילוק בין שאר פירות לזיתים וענבים שזיתים וענבים המיץ דהיינו השמן או היין מיועד לכך, ועפי"ז יישב את הקושיא מהגמ' בברכות לט שמה שכתב שם שברכתו כברכת הפרי הוא שמיועד לשתיה באופן הזה
כך או כך, קפה ותה ודאי הוא מיא דשילקא ואמאי לא מברכים ע"ז אדמה או העץ.
ואין לומר שבמיא דשילקא הענין בפרי אבל בקפה רוצה לשתות סה"כ מים חמים רק בטעם קפה כי לרובא דעלמא יש ענין בקפה עצמו שהוע מעורר.
אשמח לתגובות הלומדים, וכן אשמח לדעת עם הרב עובדיה או הרב יצחק התייחסו לזה באחד מספריהם או באחת מתשובותיהם.
 


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון