• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

ברכת טבעות בצל מצופות

על סמך מה החלטת מתי עיקר מתי לא
נראה שזה שרירותי
כי בשניצל אוכלים "עוף" בציפוי של "פירורי לחם". אבל טבעות בצל זה לא "אבקת בצל" בציפוי של "פירורי לחם", אלא זה פשוט טבעות בצל, מה שאומר שרק ההרכה שלהם ביחד יצר את מציאות האכילה, וא"א לאכול רק את האבקה לבדה. משא"כ בשניצל, שהעיקר הוא העוף (ואף נאכל לבדו) והציפוי בא רק לתת טעם ולשמש את העוף, לכן יש מקום לחלק בין שניצל לטבעות בצל.
 
כי בשניצל אוכלים "עוף" בציפוי של "פירורי לחם". אבל טבעות בצל זה לא "אבקת בצל" בציפוי של "פירורי לחם", אלא זה פשוט טבעות בצל, מה שאומר שרק ההרכה שלהם ביחד יצר את מציאות האכילה, וא"א לאכול רק את האבקה לבדה. משא"כ בשניצל, שהעיקר הוא העוף (ואף נאכל לבדו) והציפוי בא רק לתת טעם ולשמש את העוף, לכן יש מקום לחלק בין שניצל לטבעות בצל.
נוראות נפלתי על דבריך
מי שאוכל עוף אוכל חזה עוף לא שניצל
מי שאוכל שניצל רוצה בפירורים והדברים פשוטים
וקי"ל שבמזונות אין עיקר וטפל
והוא הדין עוגות שוקולד הטעימות שיש להם שכבה דקה של מזונות למטה מה כבודו יענה? כי העיקר זה השוקולד...
 
נוראות נפלתי על דבריך
מי שאוכל עוף אוכל חזה עוף לא שניצל
מי שאוכל שניצל רוצה בפירורים והדברים פשוטים
וקי"ל שבמזונות אין עיקר וטפל
והוא הדין עוגות שוקולד הטעימות שיש להם שכבה דקה של מזונות למטה מה כבודו יענה? כי העיקר זה השוקולד...
אפשר לענות, אבל הכל כבר ענו על הטענות למה לברך על שניצל שהכל ולא מזונות.
כאן רק כתבתי לך את המקום לחלק בין טבעות בצל לשניצל. כלומר, אחרי שלמעשה מברכים על שניצל שהכל (עכ"פ לפי רוח חכמי הפורום דידן), כתבתי למה יתכן שעל טבעות בצל יברכו מזונות ולא יהיה דומה לשניצל.
(ובכוונה איני מעוניין להסתעף כאן שוב לנושא השניצל).
 
אפשר לענות, אבל הכל כבר ענו על הטענות למה לברך על שניצל שהכל ולא מזונות.
כאן רק כתבתי לך את המקום לחלק בין טבעות בצל לשניצל. כלומר, אחרי שלמעשה מברכים על שניצל שהכל (עכ"פ לפי רוח חכמי הפורום דידן), כתבתי למה יתכן שעל טבעות בצל יברכו מזונות ולא יהיה דומה לשניצל.
(ובכוונה איני מעוניין להסתעף כאן שוב לנושא השניצל).
אני לא חולק עליך בברכת הטבעות בצל זה פשוט שזה מזונות
רק לעניין השניצל להלכה ולמעשה שברכתו מזונות שזה הברכה גם המבוררת יותר
 
אני לא חולק עליך בברכת הטבעות בצל זה פשוט שזה מזונות
רק לעניין השניצל להלכה ולמעשה שברכתו מזונות שזה הברכה גם המבוררת יותר
שוב אני אחזור ואומר, אם אתה אומר שעל שניצל מזונות אז אין לך מה לדון כאן על עניין הטבעות בצל.
השאלה היא לפי רבותינו שברכת השניצל היא שהכל, האם טבעות בצל זה דומה או לא.
(ולכן כתבתי לעיל שמה שכתבת שטבעות בצל זה מזונות הוא לשיטתך ששניצל הוא מזונות, אבל כאן הנידון הוא אחר).
 
שוב אני אחזור ואומר, אם אתה אומר שעל שניצל מזונות אז אין לך מה לדון כאן על עניין הטבעות בצל.
השאלה היא לפי רבותינו שברכת השניצל היא שהכל, האם טבעות בצל זה דומה או לא.
(ולכן כתבתי לעיל שמה שכתבת שטבעות בצל זה מזונות הוא לשיטתך ששניצל הוא מזונות, אבל כאן הנידון הוא אחר).
זה לא דעתי אני לא פוסק הלכה
זה דעת רוב הפוסקים
 
חזור
חלק עליון