מה הברכה על לחם מטוגן, כשהוא פחות מכזית המטוגן עם ביצה ושמן ולפעמים גם חלב?
בש"ע קסח, י אם הלחם פחות מכזית ומבושל מברכים מזונות. ובמשנ"ב ס"ק נו שדעת רוב האחרונים שמטוגן דינו כמבושל. והנכון שיאכל בתוך הסעודה. אמנם בכה"ח (ס"ק פה וקטו) וכן בחזו"ע ברכות עמ' סה וסו פסקו שטיגון כבישול ולא כתבו להחמיר
אבל יש לשאול מה הגדר של טיגון. אם שמים מעט שמן במחבת אבל לא כמות מועטת שרק לא ישרף, אלא מעט יותר מזה כמו שנהוג בהכנה חביתה, אך מטבילים את הלחם בביצה או ביצה וחלב. האם נחשב כבישול מחמת הביצה הבלועה בו, או שמא כיון שהביצה בלועה בו לא נחשב כבישול, וצריך יותר שמן כדי שיחשב בישול?
שהרי במלאווח שמים מעט מאוד שמן כדי שלא ישרף ומטגנים. לכאורה יש בו קביעות סעודה, אבל לחם מטוגן שברכתו מזונות אין בו קביעות סעודה כלל כש"כ הכה"ח ס"ק פג. ולא אומרים שמלאווח הוא מבושל מחמת ריבוי השמן הבלוע בו ולכן אין בו קביעות סעודה
אשמח לתשובתו של מו"ר @הרב שמעון ללוש שליט"א
בש"ע קסח, י אם הלחם פחות מכזית ומבושל מברכים מזונות. ובמשנ"ב ס"ק נו שדעת רוב האחרונים שמטוגן דינו כמבושל. והנכון שיאכל בתוך הסעודה. אמנם בכה"ח (ס"ק פה וקטו) וכן בחזו"ע ברכות עמ' סה וסו פסקו שטיגון כבישול ולא כתבו להחמיר
אבל יש לשאול מה הגדר של טיגון. אם שמים מעט שמן במחבת אבל לא כמות מועטת שרק לא ישרף, אלא מעט יותר מזה כמו שנהוג בהכנה חביתה, אך מטבילים את הלחם בביצה או ביצה וחלב. האם נחשב כבישול מחמת הביצה הבלועה בו, או שמא כיון שהביצה בלועה בו לא נחשב כבישול, וצריך יותר שמן כדי שיחשב בישול?
שהרי במלאווח שמים מעט מאוד שמן כדי שלא ישרף ומטגנים. לכאורה יש בו קביעות סעודה, אבל לחם מטוגן שברכתו מזונות אין בו קביעות סעודה כלל כש"כ הכה"ח ס"ק פג. ולא אומרים שמלאווח הוא מבושל מחמת ריבוי השמן הבלוע בו ולכן אין בו קביעות סעודה
אשמח לתשובתו של מו"ר @הרב שמעון ללוש שליט"א