משום מה אתה מתעלם בשיטתיות מהדיוק הפשוט שלי בשו״ע שכותב ״שניכר טעם התערובת״. לא כתוב שיהיה מתיקות הלחם. ואדרבה, אם אתה מערב הרבה סוכר בעיסת הלחם, זה אותו טעם כמו שאתה מפזר עליו מלמעלה. מנסיון.
מחילה אבל זה כבר פגיעה בבין אדם לחברו להמשיך עם הדיוקים המעניינים האלו בשולחן ערוך שנגד כל רבותינו האחרונים!
תפסיק להיתמם, לטענתך אם אדם נתן בתערובת כמות מרובה של סוכר הברכה לא משתנה, ופתאום אתה טוען שאם נותנים כמות מרובה של סוכר זה לא משנה את הלחם מניסיון, אז הדברים כן נוגעים לאדם עצמו, אוקיי אז חוץ ממך ומהטעם של חבריך המיוחדים שאפילו אם נותנים 8 כוסות סוכר על קילו קמח אתם לא מרגישים שום מתיקות בהצלחה לכם תמשיכו לברך המוציא, אבל לכל שאר העולם צריך לברך על לחם שהוא מתוק מזונות ואפילו אם מתוק מחמת סוכר.
אתה חולק במציאות ומורח את זה עם עוד כמה הערות יפות, לחם שעירבו בו הרבה סוכר הוא כן נהיה מתוק! ולכן ברכתו מזונות! וזה כתוב מפורש בילקוט יוסף התשפ"ד סי' קס"ח סע' מו וז"ל:
לדידן עיסה שנילושה בסוכר או במי פירות וכדומה, רק אם נרגש טעם הסוכר או מי הפירות בעיסה דינה כ"פת הבאה בכסנין" ואפילו אין המי פירות רוב כנגד המים מברכים בורא מיני מזונות.מהדיוק הפשוט שלי בשו״ע שכותב ״שניכר טעם התערובת״. לא כתוב שיהיה מתיקות הלחם.
וגם בהלכה ברורה (סי' קס"ח סע' כב) כתב בזה"ל:
חלות או לחמניות המצויות בזמנינו שהן מתוקות, ורוב העיסה הוא ממים, ומערבים בהם מעט סוכר וביצים, וניכרת המתיקות בטעמן, למנהג הספרדים ועדות המזרח יש לברך עליהם "בורא מיני מזונות" ו"על המחיה", בין בחול בין בשבת.
משום מה אתה מתעלם בשיטתיות מהדיוק הפשוט שלי בשו״ע שכותב ״שניכר טעם התערובת״. לא כתוב שיהיה מתיקות הלחם.
הדיוק הפשוט הזה לא מתחיל בכלל, ניכר טעם התערובת - פירושו שישתנה טעם הלחם, וברגע שאני טועם את הלחם כלחם מתוק זה אומר שנשתנה טעמו, מה אתה רוצה שהשו"ע ידבר בשפה שלך?
ואדרבה, אם אתה מערב הרבה סוכר בעיסת הלחם, זה אותו טעם כמו שאתה מפזר עליו מלמעלה. מנסיון.
אז אתה חולק במציאות, ועוד שאתה חולק על כל העולם, כיון שכל מי שפוסק כמרן זצ"ל מברך על הלחמניות המתוקות מזונות, ובמאפיות מערבים סוכר בעיסה..
ועוד שזה חולק מפורש על פוסקי דורנו:
וז"ל הרב זכאי בהברכה והלכותיה עמ' 130: שיעור הסוכר שצריך להיות בחלות או בלחמניות כדי שייקראו מתוקות וברכתן תהיה מזונות הוא עשרים אחוז חמישית דהיינו שלכל קילו קמח צריך שיהיה בממוצע כוס סוכר שבשיעור זה אפשר בדוך כלל להרגיש את המתיקות שבהן.
וכ"כ בילקוט אברך שנת תשנ"ד עמ' נג בשם הגאון רבי יעקב יוסף זצ"ל. וע' בשו"ת דובר שלום ח"ג עמ' ק"ו.
וע"ע בשו"ת אול"צ ח"ב עמ' צז. וע"ע בברכה נאמנה סי' קס"ח, ובשו"ת ברכת יאיר שבסה"ס סי' ה שכתב כן מפורש.
וכך היא ההלכה אני לא מחפש שתודה לי על כלום, אלא שלא תכשיל את הרבים בברכות ועוד בברכת המזון שהיא מדאורייתא, על סמך דיוק שלך עם ביטחון מקסימום בהבנת השו"ע.