מי שבירך על דבר "בורא פרי האדמה", ולאחר מכן בירך על במבה "שהכל נהיה בדברו" (כפי שנוהג ע"פ רבותיו), האם אני יכול לענות אמן על ברכה זו, או שמכיון שאנו סוברים שזו ברכה לבטלה בגלל שיצא כבר בברכת האדמה שבירך, אז לא לענות?
והאם הוא יכול לכוון במפורש בברכת "האדמה" שלא לפטור את הבמבה? (ואז אני יכול לענות אמן על ברכת "שהכל" שבירך על הבמבה)
והאם הוא יכול לכוון במפורש בברכת "האדמה" שלא לפטור את הבמבה? (ואז אני יכול לענות אמן על ברכת "שהכל" שבירך על הבמבה)