• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

גדולי ישראל באמירות ברורות נגד הגיוס [מתעדכן]

וכל זה בשביל מה
בגלל שדבקים לאליל הימין ונתניהו ולא מסוגלים להרעיש באמת עולם ומלואו על המעצר הראשון (של בחור ספרדי)
כיוון שסוף כל סוף אי אפשר להפגין נגד הממשלה שאנחנו שמה
אפשר לחלוק על התומכים בחוק.
אבל לא צריך להשמיץ רבנים שהם תומכים בכזה חוק קשה כל כך, שגם לדבריהם הוא הרע במיעוטו, ולומר שהם תומכים בו בגלל הסיבות שכתבת.
צריך לזכור שיש רבנים גדולים שיש להם דעה אחרת וצריך לכבד אותם ואת דעתם.
הם סוברים שהמצב בלי חוק הוא הכי גרוע כי בלי חוק יש מעצרים והבחורים מבתים לא חזקים כך כך או כאלו שהם מתקשים בישיבות יפלו למעצרים.
לעומת זאת בחוק יש קושי גדול על כל הציבור אבל אין אף בחור ישיבה שמוגדר עריק ובסכנת מעצר.
הם טוענים שזה סכנה יותר גדולה
מרן שליט"א חולק עליהם ואנו כתלמידיו מחוייבים לדעתו.
אבל חלילה לומר שהרבנים שתומכים יש להם סיבות בסגנון אליל הימין....
 
א. לא מן הראוי לכתוב שקר וכזב על הקלטה ברורה שהתפרסמה בכל מקום
ב. אם יש לך טענה ודאית שנפגש עם הגר"ד אתה יכול לטעון כך ולהוכיח את זה ולא סתם לצייץ
ג. כנ"ל אם אתה טען שהסכים למה שהגר"ד אמר לו אז תביא מקור לזה


אבל הסנקציות ההזויות של הנדל"ן ומעונות גם לשכירים ואיסור עיסוק יהיו כעבור שנתיים אוטומטית!!!
ואין שום סיבה שאחרי שהכנסת באישור החרדים!!!!! הסכימה לזה שאיפעם יוותרו על זה בג"ץ או הכנסת
וכל זה בשביל מה
בגלל שדבקים לאליל הימין ונתניהו ולא מסוגלים להרעיש באמת עולם ומלואו על המעצר הראשון (של בחור ספרדי)
כיוון שסוף כל סוף אי אפשר להפגין נגד הממשלה שאנחנו שמה
אם אתה בטוח שה'להרעיש עולם וכו' יועיל יותר וזה יהי' חוקי, ניחא, אם לא, אז מה בדיוק רצונך??, בלי חוק זה מאד גרוע, הרבה יותר מחוק עם סנקציות. כך הרב לנדו חושב, וזכותו לחשוב, תשעים שנה של תורה בעמל בלתי נתפס יכולים לגרום לו לחשוב אחרת מכבודו, ובמחילה, כבודו ייטיב לקבל נזיפה ולהוריד נעליים, תחת גיהנם בעלמא דאתי, על חשדו בגדולי ישראל והאשמתם ב'דבקים לאליל הימין ונתיניהו', בושה וכלימה, הרב עובדיה היה מנדה אותך מזמן
 
א. לא מן הראוי לכתוב שקר וכזב על הקלטה ברורה שהתפרסמה בכל מקום
ב. אם יש לך טענה ודאית שנפגש עם הגר"ד אתה יכול לטעון כך ולהוכיח את זה ולא סתם לצייץ
ג. כנ"ל אם אתה טען שהסכים למה שהגר"ד אמר לו אז תביא מקור לזה


אבל הסנקציות ההזויות של הנדל"ן ומעונות גם לשכירים ואיסור עיסוק יהיו כעבור שנתיים אוטומטית!!!
ואין שום סיבה שאחרי שהכנסת באישור החרדים!!!!! הסכימה לזה שאיפעם יוותרו על זה בג"ץ או הכנסת
וכל זה בשביל מה
בגלל שדבקים לאליל הימין ונתניהו ולא מסוגלים להרעיש באמת עולם ומלואו על המעצר הראשון (של בחור ספרדי)
כיוון שסוף כל סוף אי אפשר להפגין נגד הממשלה שאנחנו שמה
הוספה חשובה.
לומר 'איני מבין' מותר, זה כל מה שהרב פילץ אמר, הוא קרא את החוק? לא ולא, אמר אני לא מבין וביקש לסיים את השיחה.
אבל, וכי הוא ביקש לומר על התומכים בחוק שהם דבקים באליל נתניהו?? מותר לו לחלוק אבל אינו קשור לביטול הצד הנגדי.
הרב לנדו הבהיר בשיחתו אצל הרב סלים שכוונתו לדאוג לכל בחור ובחור באשר הוא, ועדיין נשארו אנשים שכלפיהם הוא פחות נאמן מכמה חמומי מוח יושבי קרנות. מהיכן הוא איבד את נאמנותו? כי לא הצלחת להבין? את החידושי תורה שלו כן הבנת? לכשתתחיל להבין, נדבר.

הגה"צ ר' דן סגל שליט"א בשיחתו האחרונה התייחס לענינים אלו, זה לשונו. זה בכלל לא נושא מה החוק אומר לכאן ולכאן, צריך לזכור שמה שר' דוב עושה זה לא שהוא החליט כלאחר יד ימינה או שמאלה, יש שיקולים בכל מיני דברים, שאנחנו לא תמיד יכולים להבין, לא תמיד צריך להבין, אבל צריך לזכור דבר אחד, שתמיד הכל מבוצע בכזה שיקול דעת. עכ"ל.
ושוב, מותר לגדולי תורה לדון ולהתווכח, אבל להטיל רפש בתלמידי חכמים??? לזה חונכנו??? להיכן הגענו?.
 
ראשית אבהיר שחלילה לי מלהקל מעט דמעט מכבוד של כל ת"ח שהוא
ובטח שלא בכבודם של ת"ח של מועצת גדולי התורה
ובטח שלא בכבודו של רשכבה"ג מרן הגר"ד לנדא שליט"א!!!!

ואני מתנער ממה שאולי יש לטעות בדברי בגלל ההקשר
אמנם ממש לא התכוונתי לטעון זאת נגד גדו"י ח"ו אלא זוהי טענה כללית ומוכרח אני להאריך וכדלהלן

וכל זה בשביל מה
בגלל שדבקים לאליל הימין ונתניהו ולא מסוגלים להרעיש באמת עולם ומלואו על המעצר הראשון (של בחור ספרדי)
כיוון שסוף כל סוף אי אפשר להפגין נגד הממשלה שאנחנו שמה


מה שרציתי לטעון שלסכלות דעתי עיקר הבעיה שבגללה הגענו לחוק זה היותנו שבויים בגוש הימין
שיודע לחבק אותנו חיבוק דב חזק אבל בקושי לתת
(במקרה הטוב עקב חוסר סמכותו-בג"צ וכו' ובמקרה הפחות טוב (שבינתיים אנחנו שם) עקב חוצפתו לחנך אותנו )

עכשיו מי אשם בזה?

אפשר לומר שהח"כ אשמים בגלל שהם במהלך הזה
אבל לא כתבתי א"ז בשבילם ראשית מפני שהם לא מושפעים ממני אבל בעיקר בגלל שלדעתי גם הם לא רוצים את זה
אלא הם מובלים לזה על ידי חלק רעשן בציבור שמחובר לפוליטיקה וסוגד לנתניהו ולימין
וזה הכי מעניין אותו יותר מהנושאים האמיתיים שלשם כך הוכרחנו לבחור

(רק אציין שבעיתון משפחה בסוכות האחרון התפרסם סקר (אמנם מההכרח לציין ששל דיירקט פולס) שבו עדיין חלק גדול מהחרדים אוהב את נתניהו)
ולכן כתבתי א"ז בשבילנו!!

ולעצם החוק המוצע עכשיו
העזתי לכתוב את דעתי שאני נגדו

אבל הסנקציות ההזויות של הנדל"ן ומעונות גם לשכירים ואיסור עיסוק יהיו כעבור שנתיים אוטומטית!!!
ואין שום סיבה שאחרי שהכנסת באישור החרדים!!!!! הסכימה לזה שאיפעם יוותרו על זה בג"ץ או הכנסת
כיוון שהרבה גדו"י נגדו ועדיין לא שמענו על גדול אחד שבעד
(מה שדגל טוענים שרק יש רשות לדון ע"ז)
ולכן בינתיים במצב הזה לענ"ד מותר לבקר את החוק הזה ואין זה אומר שהמבקר ח"ו מקל ראש בגדו"י
וכן מי שמקשר את המצב האבסורדי שנקלענו אליו
לדבקות חלק מהציבור שלנו בנתניהו אינו מלין ח"ו על גדו"י
אלא על הציבור שהכריח את המפלגות לדבוק בו (שאילו לא הלכו עם ביבי חלק גדול מהציבור לא היה בוחר במפלגות דתיות)
שהרי ידוע שגדו"י לא היה להם בעיה עם השמאל
ובפרט מרן זצוק"ל שהלך אפי' עם מרצ

מקווה מאד שהובנתי ושח"ו לעולם לא ישתמע ממני שום זלזול ח"ו בת"ח
שהמבזם חל עליו ישר דין אפיקורס הכי חמור (
לחומר הענין אביא את לשון הש"ע שם ס"ב יודגש שזה רק ללימוד ולא שאני מורה הלכה למעשה
והם שכופרים בתורה ובנבוא' מישראל [מצוה להורגם]היו נוהגים בזמן הבית להרגם אם יש בידו כח להרגם בסייף בפרהסיא היה הורג ואם לאו היה בא בעלילות עד שיסבב הריגתו כיצד ראה אחד מהם שנפל לבאר והסולם בבאר קדם ומסלקו והיה אומר הריני טרוד להוריד בני מן הגג ואחזירנו לך וכיוצא בדברים אלו:

ובש"ך שם
(ו) והם שכופרין בתורה כו'. וכן המבזה ת"ח או המבזה חבירו בפני ת"ח וכך אמרו פ' חלק ר"ן ומביאו ב"י וד"מ והכי אמרינן לקמן סי' רמ"ג ס"ו שאין לו חלק לעוה"ב:
והדברים מבהילין!!!!!!!
")
שוב פעם אתנצל על מילותי
וכל זה בשביל מה
שיש שהבינו מזה ביקורת עכשוית על המהלכים העכשווים
ואכן שינתי א"ז לביקורת על העבר
וכל זה נגרם בגלל מה?
 
הם סוברים שהמצב בלי חוק הוא הכי גרוע כי בלי חוק יש מעצרים והבחורים מבתים לא חזקים כך כך או כאלו שהם מתקשים בישיבות יפלו למעצרים.
לעומת זאת בחוק יש קושי גדול על כל הציבור אבל אין אף בחור ישיבה שמוגדר עריק ובסכנת מעצר.
הם טוענים שזה סכנה יותר גדולה
אז אין לדבר סוף.

לאחר שיפקע החוק הזה כשלא יעמדו ביעדים.

אז גם אם יחוקקו שמיד יחייבו לגייס חמישים אחוז ובלי זה ישללו כל התקציבים גם נסכים..

כי בוודאי עדיף חמישים אחוז מהמצב שכולם עריקים..

ולאחמ"כ גם שבעים אחוז כי בוודאי עדיף שלושים אחוז מכולם עריקים..

מלבד הבעיה העקרונית בחוק שזה תקדים מסוכן שגיוס בחורי ישיבות זה כביכול בהסכמת רבנים..
[גם אם בפועל זה לא יקרה..]

בנוסף האם עדיף שקט של שנה בלבד בתמורה לכאלה וויתורים??

המציאות הוכיחה שאף פעם לא הצליחו לחוקק יותר טוב מהקודם.
כך שבתמורה לזמן מועט של שקט אנו מרחיקים עוד הקו האדם ומאפשרים חוק עוד יותר גרוע בהמשך..
 
אז אין לדבר סוף.

לאחר שיפקע החוק הזה ....

המציאות הוכיחה שאף פעם לא הצליחו לחוקק יותר טוב מהקודם.
כך שבתמורה לזמן מועט של שקט אנו מרחיקים עוד הקו האדם ומאפשרים חוק עוד יותר גרוע בהמשך..
אם אתה קורא לחוק "מציאות" אתה צודק לגמרי.
אבל יש גם דבר אחר שהוא מציאות.
הפריחה האדירה של עולם התורה כל השנים האלו, והרגישות לא לפגוע בישיבות מבפנים ולא לגרום לבחור זעזוע וחשש.
מילא אצל האשכנזים שם כבר הכל נוסע על אוטומט.
אבל אצלנו שהפריחה ממש בעיצומה ועולם הישיבות לא מבוסס 3 דורות אחורה.
הוא צריך רק שקט !!!

ויש עוד מציאות "ההצלחה" הגדולה של צה"ל עם כל שלל השמות והמסלולים כל השנים מהנחל החרדי דרך שחר כחול ועד לחשמונאים.
שכולם בסופו של דבר היו עבודה בעיניים וכשלון במציאות....
תבחר מה המציאות שאתה רוצה לראות בה כמציאות....

אין לי מושג למה מרן מתנגד לחוק.
אני רק יודע שתנועת שס עוד מימי מרן זי"ע וחכם שלום זצ"ל הסכימה באופן עקרוני למשחקים עם החוקים, למרות שמחוק לחוק המצב נהיה יותר גרוע.

על פניו נראה שדעת מרן שליט"א היא התנגדות ספציפית לחוק הנוכחי, הוא כנראה לא קונה שיצליחו להתמודד עם יעדים כאלו בלי שהציבור שלנו יפגע. וככל שמציבים יעדים גבוהים הסיכון גבוה.
אבל אני מתקשה להאמין שדעת מרן כמו הכותב שצריך להתנגד באופן עקרוני למשחק של החוקים.
אך אני מדגיש שאין לי מושג מה דעתו ולא באתי חלילה לפרשן את דעתו חלילה.
 
נערך לאחרונה:
שקר וכזב, כבר הלך להגר"ד לנדו שהבהיר לו את התשובות הברורות לכל מי שבאמת קרא את החוק וחדר לעומקו ולא חיפש להרע
ביררתי אצל א' המוקרבים להגר"א פילץ וטען לי שלא היה ולא נברא.
הגר"ד לא דיבר איתו לאחמ"כ, ולא חזר בו מכלום..
 
חזור
חלק עליון