• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

גיוס לצבא בחורים שאינם לומדים

רבינו

Well-known member
כעת עולה שוב פעם נושא של חוק הגיוס כידוע לכולם
רק שהפעם יותר מתמיד, הנושא מורכב הרבה יותר ליודעי ומביני דבר [בנוסף לכך, עלולים ח"ו להפסיק לתקצב את עולם הישיבות וכו']
והנה כידוע לצערנו הרב ישנם רבים רבים בציבור החרדי שהבחורים לא ממש לומדים בלשון המעטה... אני לא מדבר על כאלה שפותחים ספר שעה שעתיים ביום, אלא על אותם שפותחים אחת לכמה חודשים, וכאלה שלא פותחים בכלל... ורבים מהם בכלל לא נמצאים במסגרת, ופוטרים את עצמם מהצבא בדרך לא דרך (בכל מיני הערמות ותחבולות וכו', כפי שעני ראו ולא זר)
מה דעת תורה בבחורים שכאלו?
זה נושא שכדאי מאד להעמיק בו...
כמובן, כל השאלה מתחילה רק לאחר שאני יוצא מתוך נקודת הנחה שימצאו מסגרת מיוחדת לחרדים (לא סתם אלא באמת, לעת עתה עדיין אין כזאת מסגרת...) שמסלקת את כל הבעיות החמורות ביותר שיש בענייני צניעות וכו'. והקפדה על כשרות וכל מה שחרדי לדבר ה' זקוק באמת.
לי באופן אישי יש הרבה מה לומר ע"ז, אבל הצד שלי לא צד בענין
אני רוצה לדעת האם ידוע למאן דהו כאן בפורום על דעתם של גדולי ישראל בענין הזה, כמובן בנתינת דגש על דעתו הגדולה של מרן רבינו עובדיה יוסף זצ"ל ועוד גדולים מהדור הקודם ומדורנו אנו.
וכמובן שאם ישנה דעת תורה כזאת, אזי זה יכול לפתור חלק גדול מהבעיה והסבך שנמצאים בו כעת כל כלל ישראל...
תן לחכם ויחכם עוד
 
איך אמר היום ח"כ רוט בריאיון לקו הסקופים? בהתחלה שיבטלו את הלהקה הצבאית ואת 'חיל חינוך' ועוד שלל קבוצות המסתובבות בצבא באפס מעש וממש תורמות ל"בטחון המדינה", ואח"כ נראה כמה באמת צריכים את בני הישיבות עבור "בטחון המדינה".
אהבתי..
 
נערך לאחרונה:
אז עדיף שיהיו בני סורר ומורה וילסטמו את הבריות?
הרב שטיינמן במכתבו לר' דן סגל מתבטא שהנח"ל אכן מיועד עבור חבר'ה כאלו (ההדגשה במקור. הכוונה שלי היא על השורות שלפני המודגשות)

המכתב של הרב שטיינמן לר' דן סגל.jpg
 
כמובן, כל השאלה מתחילה רק לאחר שאני יוצא מתוך נקודת הנחה שימצאו מסגרת מיוחדת לחרדים (לא סתם אלא באמת, לעת עתה עדיין אין כזאת מסגרת...) שמסלקת את כל הבעיות החמורות ביותר שיש בענייני צניעות וכו'. והקפדה על כשרות וכל מה שחרדי לדבר ה' זקוק באמת.
לי באופן אישי יש הרבה מה לומר ע"ז, אבל הצד שלי לא צד בענין
אחת הבעיות העיקריות היא שחוקי הצבא אינם כפופים לחוקי התורה, וכגון ששולחים חיילים לחלץ גופות של חטופים ומסכנים בכך את חייהם (היו גם חיילים שנהרגו בפעולות הללו) דבר שע"פ התורה אין שום צד להתירו, ואפי' בחילוץ חטופים יש לדון האם מותר להם לסכן עצמם.
ועוד שפעמים רבות מסכנים את חיי החיילים משיקולים שאינם נוגעים לחיי אדם אלא משיקולים אחרים (לאו דווקא פוליטיים אלא כגון שיקולים של הרתעה וכיו"ב).
וקשה מאוד לראות את הצבא משנה את חוקיו למען מתי מעט חרדים שיתגייסו.
 
שחוקי הצבא אינם כפופים לחוקי התורה, וכגון ששולחים חיילים....... ומסכנים בכך את חייהם..........
ועוד שפעמים רבות מסכנים את חיי החיילים משיקולים שאינם נוגעים לחיי אדם אלא משיקולים אחרים
אחד השיקולים שבגינם מסכנים חיי חיילים - הם כדי להגן על חיי פלסטינים מחפים על פשע, וכאותה מצבה על קברו של חייל: "מת משום שחייו היו שווים פחות מחייו של האוייב".
 
ולגופו של עניין, הדבר צ"ע גדול. האם מה שהגדולים דוחים מכל וכל את הגיוס של בחורי הישיבות אף לאלו שלא לומדים, הוא בכדי להגן על אלה שלומדים, או שאף על אלה שלא לומדים עצמם, חסים על עתידם, ושעתיד שיסתובבו ברוחובות, ולא יוכלו לא ללמוד ולא לעבוד, והעיקר שלא להתגייס ?
 
או שאף על אלה שלא לומדים עצמם, חסים על עתידם, ושעתיד שיסתובבו ברוחובות, ולא יוכלו לא ללמוד ולא לעבוד, והעיקר שלא להתגייס ?
צריך להבין שאם הבחורים הללו יגוייסו קרוב לודאי שחזור לתורה לא יהיה להם ולכן הרבנים מתעקשים שגם הם לא יתגייסו.
 
ולגופו של עניין, הדבר צ"ע גדול. האם מה שהגדולים דוחים מכל וכל את הגיוס של בחורי הישיבות אף לאלו שלא לומדים, הוא בכדי להגן על אלה שלומדים, או שאף על אלה שלא לומדים עצמם, חסים על עתידם, ושעתיד שיסתובבו ברוחובות, ולא יוכלו לא ללמוד ולא לעבוד, והעיקר שלא להתגייס ?
צריך להבין שאם הבחורים הללו יגוייסו קרוב לודאי שחזור לתורה לא יהיה להם ולכן הרבנים מתעקשים שגם הם לא יתגייסו.
אני חושב שהדבר תלוי לגופו של עניין.

בחור ש"קצת קשה לו בישיבה" ורוצה לשלב עבודה וכדו' וודאי שאין לו להתקרב אפי' לצבא שמסתבר שירד עוד יותר ביראת שמים, (ובפרט הטענה דלעיל שכל ההחלטות שם אינם ע"פ גדולי ישראל)

אולם בחור שכבר איך שאומרים "ירד מהדרך" מסתובב ברחובות, מסתובב בלילות, יש לו חבר קטן בכיס... נראה לי שדווקא רצוי מאוד לשלוח אותו לצבא שיקבל קצת חינוך ומשמעת ואולי יחזור מעט לתילו.
 
גדולי ישראל מדברים בעיקר על הבחורים ש"קצת קשה להם", אבל בחור שעוד רגע ח"ו וכבר יוריד את הכיפה עדיף לשלוח אותו לצבא במקום שיסתובב ברחובות ובמקומות של פריצות - ופשוט.
לא ולא!!!
דעתם של גדולי ישראל שלא שולחים שום בחור לצבא, לא משנה מהו מצבו!
תסתכל בכל המכתבים שיצאו בחודשים האחרונים [לפחות ארבעה או חמישה]
והסיבה לכך פשוטה: (אף שכבר נכתבה סיבה זו פעמים אין ספור) - כי עצם ההליכה לצבא, זה ממש דרך אל חזור, כל באיה לא ישובון. פשוטו כמשמעו. [בגלל כל האוירה והפורקן שיש שם עם הפריצות הנוראה וכו'. כמובן גם חילולי שבת בהוראות מפקדים... אבל מי שלא הולך לצבא, יש סיכויים שבהמשך חייו, בעתיד הקרוב או הרחוק יחזור לאיתנו. ומציאות היא שהרבה מאד חזרו בתשובה למרות שהיו כבר בשפל המדרגה... בפרט לפני חתונה, רבים מתעוררים... לעומת זאת בצבא, נשארים חילונים רח"ל!!!! עובדה ש-60 אחוז מהציבור הדת"ל בצבא התחלן וכעת הוא מעורבב עם הציבור החילוני ה"י...
אסור להפקיר אף נשמה בעולם!!!
דיף לשלוח אותו לצבא במקום שיסתובב ברחובות ובמקומות של פריצות
תגיד אתה בסדר?
הצבא זה המקום הפרוץ ביותר בעולם!!
כולל המסגרות שנקראים חרדים... יש לי סיפורים כאלה מעשרות שהיו שם... הכל בלוף...
הצבא חילוני וישאר חילוני עד ביאת המשיח!
 
נערך לאחרונה:
אני חושב שהדבר תלוי לגופו של עניין.

בחור ש"קצת קשה לו בישיבה" ורוצה לשלב עבודה וכדו' וודאי שאין לו להתקרב אפי' לצבא שמסתבר שירד עוד יותר ביראת שמים, (ובפרט הטענה דלעיל שכל ההחלטות שם אינם ע"פ גדולי ישראל)

אולם בחור שכבר איך שאומרים "ירד מהדרך" מסתובב ברחובות, מסתובב בלילות, יש לו חבר קטן בכיס... נראה לי שדווקא רצוי מאוד לשלוח אותו לצבא שיקבל קצת חינוך ומשמעת ואולי יחזור מעט לתילו.
גם אם יש לו חבר בכיס אסור לוותר עליו ואם גדולי ישראל לא מוותרים עליו מי אתה שתוותר עליו
כי בעצם לשלוח לצבא זה לוותר עליו זה לא מחנך
 
[בגלל כל האוירה והפורקן שיש שם עם הפריצות הנוראה וכו'.
לא יותר מהרחוב...
אבל מי שלא הולך לצבא, יש סיכויים שבהמשך חייו, בעתיד הקרוב או הרחוק יחזור לאיתנו. ומציאות היא שהרבה מאד חזרו בתשובה למרות שהיו כבר בשפל המדרגה... בפרט לפני חתונה, רבים מתעוררים... לעומת זאת בצבא, נשארים חילונים רח"ל!!!! עובדה ש-60 אחוז מהציבור הדת"ל בצבא התחלן וכעת הוא מעורבב עם הציבור החילוני ה"י...
אסור להפקיר אף נשמה בעולם!!!
אני מכיר עשרות בחורים שהיו רחוקים מהדרך ובצבא התחזקו.
תגיד אתה בסדר?
הצבא זה המקום הפרוץ ביותר בעולם!!
כולל המסגרות שנקראים חרדים... יש לי סיפורים כאלה מעשרות שהיו שם... הכל בלוף...
הצבא חילוני וישאר חילוני עד ביאת המשיח!
ולי יש אלפי סיפורים שהתחלנו בחוץ.
הרחוב ישאר חילוני עד ביאת המשיח...
 
לא יותר מהרחוב...
לא יותר מהרחוב
הרבה הרבה יותר מהרחוב!!!
אני מכיר עשרות בחורים שהיו רחוקים מהדרך ובצבא התחזקו.
סיפורי סבתא תספר לסבתא...

זאת הסיבה העיקרית של גדולי ומאורי הדור שליט"א
אתה חולק עליהם בעזות מצח

אתה מדבר מבורות מוחלטת וחבל מאד!
 
נערך לאחרונה:
אבל זה פשוט וברור, שאם יחליטו כל גדולי ישראל שיש להשתתף לצבא, היו מארגנים לנו פלוגות מאוד מסודרות, באותה מידה שיש לנו היום אוטובוסים נפרדים, חוף נפרד, ובזה לא מתלוננים לומר שזה מסוכן וכדו׳…

ואם כן, מאחר שהסוגיא הזו סבוכה בב׳ עניינים :
א. חשיבות לימוד תורה
ב. סכנה שיש בצבא

אם בחור לא שייך לסיבה א׳, הרי נצטרך לדאוג שלא יפול בסיבה הב׳, ובכך יוכל להתגייס
 
לא יותר מהרחוב
הרבה הרבה יותר מהרחוב!!!
מי שחושב שהצבא יותר מקלקל ברחוב, כנראה לא יודע מה יש ברחוב... (אני עוסק עם נוער נושר מישיבות, ועדיף שלא תדע מה הם עושים...)
סיפורי סבתא תספר לסבתא...
אתה לא חייב להאמין.
זאת הסיבה העיקרית של גדולי ומאורי הדור שליט"א
אתה חולק עליהם בעזות מצח

אתה מדבר מבורות מוחלטת וחבל מאד!
גדולי ישראל לא עשו "עצרת" שעצרו בחורים שלא לומדים בישיבות... נכון?
ולמה?
כי הסיבה פשוטה כמו שכתבתי, שלא רואים בכך בעיה. (וכמו שמסכימים עכשיו לחוק הגיוס)
אבל זה פשוט וברור, שאם יחליטו כל גדולי ישראל שיש להשתתף לצבא, היו מארגנים לנו פלוגות מאוד מסודרות, באותה מידה שיש לנו היום אוטובוסים נפרדים, חוף נפרד, ובזה לא מתלוננים לומר שזה מסוכן וכדו׳…

ואם כן, מאחר שהסוגיא הזו סבוכה בב׳ עניינים :
א. חשיבות לימוד תורה
ב. סכנה שיש בצבא

אם בחור לא שייך לסיבה א׳, הרי נצטרך לדאוג שלא יפול בסיבה הב׳, ובכך יוכל להתגייס
פשוט וברור, ונקווה שזה יקרה.
אבל עד שזה יקרה מי שחושב לדוגמא ש"חשמונאים" יותר מסוכן ממה שהולך ברחוב לא יודע מה שקורה ברחוב או לא יודע מה קורה בחשמונאים...
 

נושאים דומים בפורום

חזור
חלק עליון