גלה גלה זיו הודי

לראשונה בחיי השתתפתי בהקפות שניות ע"פ סדר אהבת שלום, ושם שמעתי שיר 'תזכו לשנים טובות הבנים והאבות', ובקטע האחרון אומרים 'ותאכלו הלביבות תזכו לשנים טובות', מה הפירוש?
 
לראשונה בחיי השתתפתי בהקפות שניות ע"פ סדר אהבת שלום, ושם שמעתי שיר 'תזכו לשנים טובות הבנים והאבות', ובקטע האחרון אומרים 'ותאכלו הלביבות תזכו לשנים טובות', מה הפירוש?
מוצג לך מילות הפיוטתזכו לשנים רבות.PNG
 
מכיון שבפורום כאן יש מענה לכל שאלה/ בקשה,
אמרתי אנסה מזלי
אולי יש למישהו הקלטה של אביו של מרן זצ'ל
בשיר גלה גלה דלעיל?
למיטב ידיעתי אין
כי הוא היה שר בשמחת תורה
נראה לי שבדיסק של אוצר מרן היה איזה הקלטה ממנו, צריך לשאול את החכם המובהק @אושרי רביב
 
אזכרה ימים מקדם
עוד מקודם זה עשרים שנה ויותר בבית הכנסת "טוויג" יכב"ץ בעיה"ק בשכונת מקור ברוך לעדת הבבלים
במוצאי שמחת תורה הקפות שניות אצל מורנו גאון הענווה ח"ר יהודה מעלם זצוק"ל
שהיה שם השירים הנ"ל בחשק גדול ובעוז ותעצומות רק חבל עד למאוד שלא תועד וכדו'
והיה שם ג"כ גדול חכמי תוניס בדור האחרון ח"ר חזקיה חדד ע"ה
וג"כ גדול חכמי "מדרש פורת יוסף" יכב"ץ בשכונת גאולה בדור האחרון ח"ר שלום רפאל הכהן ע"ה
מחותנו של ר' לוי חזקיה ע"ה מגדולי ראשוני תלמידי מרן ח"ר עובדיה כאן באץ ישראל
ולא אשכח שהיה שיר שבו היו תופסים ב' אנשים את הרב ומקפצים ושרים בחשק רב לכבוד התורה
וזה היה השיר "נהלל נודה ונהלל" ביד ימין היה אוחז ר' גדעון הכהן שהיה מסדר הספרים למקומם בבית מרן הגר"ע יוסף
וביד שמאל היה אוחז ר' דורון הכהן בנו של ר' שמואל הכהן ע"ה שהיה ג"כ מראשוני תלמידי הגר"ע יוסף כאן בא"י
(ואף חכם עובדיה הגיע לנחם את ר' דורון בשלושים ובשנה בבית הכנסת לעדת הבבלים "עזרא סופר" יכב"ץ מול חנות ספרים הו"ל "שיח ישראל" לבעל מייסד תנועת ש"ס ר' יעקב הכהן אחיו של ר' מרדכי הכהן בעל הו"ל "אור ודרך" וכן אחיו של ר' שלמה הכהן בעל הו"ל "יריד הספרים")

ויש לציין שחבר הבד"ץ העד"ח הגר"מ הלברשטם היה מגיע לבית הכנסת "חכם (שמש) צדקה" יכב"ץ לעדת הבבלים עד שנתו האחרונה ושם היו שרים כל השירים הנ"ל וזה היה בכל מוצאי שמחת תורה בהקפות שניות בבית הכנסת הנ"ל עוד בחיו של ראב"ד מקודש ח"ר יעקב מוצפי והמשיך כן גם לאחר פטירת חכם יעקב להגיע לשם ושם היה שמחה גדולה שאין לתאר במילים כלל ועיקר

ויש רבות לכתוב בזה ועל צבאם מה שאמר לי חכם שלום הכהן ראש ישיבת "מדרש פורת יוסף" יכב"ץ בהעיר העתיקה על השיר "חוננו יה חוננו בזכות משה רבנו" הלחן ששר המקובל הגר"י הלל ראש "חברת אהבת שלום" יכב"ץ כן היה שר בכזאת הלחן הגבאי הנאמן של ישיבת "מדרש פורת יוסף" העתיקה הגרב"ץ חזן מגדולי אחרוני תלמידי מרן הרי"ח הטוב זיע"א ואמר לי המקובל הגר"ב שמואלי ראש ישיבת המקובלים ק"ק "נהר שלום" יכב"ץ שבכזאת הלחן היה שם ג"כ שר בית הזוהר רבנו מרדכי שרעבי ע"ה זצוקללה"ה עד כאן רזא דיחודא

נ.ב. לעת עתה מה שידוע לי שהגר"א טופיק (חתנו של ר' נעים עובדיה ע"ה אחיו של מרן הרב עובדיה) שר הכי מדויק תרתי משמע ללא שינו ממה ששרו בדורות קודמים
 
אזכרה ימים מקדם
עוד מקודם זה עשרים שנה ויותר בבית הכנסת "טוויג" יכב"ץ בעיה"ק בשכונת מקור ברוך לעדת הבבלים
במוצאי שמחת תורה הקפות שניות אצל מורנו גאון הענווה ח"ר יהודה מעלם זצוק"ל
שהיה שם השירים הנ"ל בחשק גדול ובעוז ותעצומות רק חבל עד למאוד שלא תועד וכדו'
והיה שם ג"כ גדול חכמי תוניס בדור האחרון ח"ר חזקיה חדד ע"ה
וג"כ גדול חכמי "מדרש פורת יוסף" יכב"ץ בשכונת גאולה בדור האחרון ח"ר שלום רפאל הכהן ע"ה
מחותנו של ר' לוי חזקיה ע"ה מגדולי ראשוני תלמידי מרן ח"ר עובדיה כאן באץ ישראל
ולא אשכח שהיה שיר שבו היו תופסים ב' אנשים את הרב ומקפצים ושרים בחשק רב לכבוד התורה
וזה היה השיר "נהלל נודה ונהלל" ביד ימין היה אוחז ר' גדעון הכהן שהיה מסדר הספרים למקומם בבית מרן הגר"ע יוסף
וביד שמאל היה אוחז ר' דורון הכהן בנו של ר' שמואל הכהן ע"ה שהיה ג"כ מראשוני תלמידי הגר"ע יוסף כאן בא"י
(ואף חכם עובדיה הגיע לנחם את ר' דורון בשלושים ובשנה בבית הכנסת לעדת הבבלים "עזרא סופר" יכב"ץ מול חנות ספרים הו"ל "שיח ישראל" לבעל מייסד תנועת ש"ס ר' יעקב הכהן אחיו של ר' מרדכי הכהן בעל הו"ל "אור ודרך" וכן אחיו של ר' שלמה הכהן בעל הו"ל "יריד הספרים")

ויש לציין שחבר הבד"ץ העד"ח הגר"מ הלברשטם היה מגיע לבית הכנסת "חכם (שמש) צדקה" יכב"ץ לעדת הבבלים עד שנתו האחרונה ושם היו שרים כל השירים הנ"ל וזה היה בכל מוצאי שמחת תורה בהקפות שניות בבית הכנסת הנ"ל עוד בחיו של ראב"ד מקודש ח"ר יעקב מוצפי והמשיך כן גם לאחר פטירת חכם יעקב להגיע לשם ושם היה שמחה גדולה שאין לתאר במילים כלל ועיקר

ויש רבות לכתוב בזה ועל צבאם מה שאמר לי חכם שלום הכהן ראש ישיבת "מדרש פורת יוסף" יכב"ץ בהעיר העתיקה על השיר "חוננו יה חוננו בזכות משה רבנו" הלחן ששר המקובל הגר"י הלל ראש "חברת אהבת שלום" יכב"ץ כן היה שר בכזאת הלחן הגבאי הנאמן של ישיבת "מדרש פורת יוסף" העתיקה הגרב"ץ חזן מגדולי אחרוני תלמידי מרן הרי"ח הטוב זיע"א ואמר לי המקובל הגר"ב שמואלי ראש ישיבת המקובלים ק"ק "נהר שלום" יכב"ץ שבכזאת הלחן היה שם ג"כ שר בית הזוהר רבנו מרדכי שרעבי ע"ה זצוקללה"ה עד כאן רזא דיחודא

נ.ב. לעת עתה מה שידוע לי שהגר"א טופיק (חתנו של ר' נעים עובדיה ע"ה אחיו של מרן הרב עובדיה) שר הכי מדויק תרתי משמע ללא שינו ממה ששרו בדורות קודמים
רבי משה הלברשטאם היה מגיע במנחה כן העיד בפניי ר' ירוחם ירוחם נרו
 
אזכרה ימים מקדם
עוד מקודם זה עשרים שנה ויותר בבית הכנסת "טוויג" יכב"ץ בעיה"ק בשכונת מקור ברוך לעדת הבבלים
במוצאי שמחת תורה הקפות שניות אצל מורנו גאון הענווה ח"ר יהודה מעלם זצוק"ל
שהיה שם השירים הנ"ל בחשק גדול ובעוז ותעצומות רק חבל עד למאוד שלא תועד וכדו'
והיה שם ג"כ גדול חכמי תוניס בדור האחרון ח"ר חזקיה חדד ע"ה
וג"כ גדול חכמי "מדרש פורת יוסף" יכב"ץ בשכונת גאולה בדור האחרון ח"ר שלום רפאל הכהן ע"ה
מחותנו של ר' לוי חזקיה ע"ה מגדולי ראשוני תלמידי מרן ח"ר עובדיה כאן באץ ישראל
ולא אשכח שהיה שיר שבו היו תופסים ב' אנשים את הרב ומקפצים ושרים בחשק רב לכבוד התורה
וזה היה השיר "נהלל נודה ונהלל" ביד ימין היה אוחז ר' גדעון הכהן שהיה מסדר הספרים למקומם בבית מרן הגר"ע יוסף
וביד שמאל היה אוחז ר' דורון הכהן בנו של ר' שמואל הכהן ע"ה שהיה ג"כ מראשוני תלמידי הגר"ע יוסף כאן בא"י
(ואף חכם עובדיה הגיע לנחם את ר' דורון בשלושים ובשנה בבית הכנסת לעדת הבבלים "עזרא סופר" יכב"ץ מול חנות ספרים הו"ל "שיח ישראל" לבעל מייסד תנועת ש"ס ר' יעקב הכהן אחיו של ר' מרדכי הכהן בעל הו"ל "אור ודרך" וכן אחיו של ר' שלמה הכהן בעל הו"ל "יריד הספרים")

ויש לציין שחבר הבד"ץ העד"ח הגר"מ הלברשטם היה מגיע לבית הכנסת "חכם (שמש) צדקה" יכב"ץ לעדת הבבלים עד שנתו האחרונה ושם היו שרים כל השירים הנ"ל וזה היה בכל מוצאי שמחת תורה בהקפות שניות בבית הכנסת הנ"ל עוד בחיו של ראב"ד מקודש ח"ר יעקב מוצפי והמשיך כן גם לאחר פטירת חכם יעקב להגיע לשם ושם היה שמחה גדולה שאין לתאר במילים כלל ועיקר

ויש רבות לכתוב בזה ועל צבאם מה שאמר לי חכם שלום הכהן ראש ישיבת "מדרש פורת יוסף" יכב"ץ בהעיר העתיקה על השיר "חוננו יה חוננו בזכות משה רבנו" הלחן ששר המקובל הגר"י הלל ראש "חברת אהבת שלום" יכב"ץ כן היה שר בכזאת הלחן הגבאי הנאמן של ישיבת "מדרש פורת יוסף" העתיקה הגרב"ץ חזן מגדולי אחרוני תלמידי מרן הרי"ח הטוב זיע"א ואמר לי המקובל הגר"ב שמואלי ראש ישיבת המקובלים ק"ק "נהר שלום" יכב"ץ שבכזאת הלחן היה שם ג"כ שר בית הזוהר רבנו מרדכי שרעבי ע"ה זצוקללה"ה עד כאן רזא דיחודא

נ.ב. לעת עתה מה שידוע לי שהגר"א טופיק (חתנו של ר' נעים עובדיה ע"ה אחיו של מרן הרב עובדיה) שר הכי מדויק תרתי משמע ללא שינו ממה ששרו בדורות קודמים
זה נכון שהרב טופיק שר יותר מדויק מהגר"י הלל, אך אני שמשתתף באופן קבע באהבת שלום שאלתי פעם להחכם הכולל ר"י הלל מפני מה אינו שר מדויק, ואמר לי שעדת הבבלים היו אוהבים מאוד לעשות שירים בלחן איטי מאוד, ויש הנמשכים מזה לעצבות, ולכן הוא עצמו כתב עיבוד לשירים הללו, לחיותם וליתן בהם נופך ושמחה. ונמצא א"כ שהוא בכוונת מכוון כביכול כשיפוץ של הלחן הראשוני.
 
ממש מיוחד
אבל אך דע עקא שלחן שיר "יה את סוכת" הוא כעין הגרי" הלל שליט"א והוא אינו מקורי ומיהו "יה ריבון עלם" הוא לחן בבלי מקורי
נ.ב. ומציץ מין החרקים לראות המשתתפים ועיני רואה את ר' רחמים זיאת (קצין)
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
אבל אך דע עקא שלחן שיר "יה את סוכת" הוא כעין הגרי" הלל שליט"א והוא אינו מקורי
הדע עקא היה אם היו שרים כמו המקורי
בד"כ הבבלי המקורי הוא כבד ובלתי ניתן לריקוד
וכן ידוע אצל הבבלים אין שמחה כעצוב, הכל בעצב, אתה יכול להגיע לחופה, ולשמוע כמו קינות ת"ב.
לכן הרב יעקב הלל שינה [ולא רק בפיוט הזה] והוסיף לזה קצת תבלינים שיהיה אפשר לזוז [ולא ברוורס], ולפזז
 
נערך לאחרונה:
ממש מיוחד
אבל אך דע עקא שלחן שיר "יה את סוכת" הוא כעין הגרי" הלל שליט"א והוא אינו מקורי ומיהו "יה ריבון עלם" הוא לחן בבלי מקורי
נ.ב. ומציץ מין החרקים לראות המשתתפים ועיני רואה את ר' רחמים זיאת (קצין)
עדיף שיהיה כך, ולא כמו במקומות אחרים שהכל היה שירים של אחינו [כדוגמת הקבלת פני רבו אצל מרן שליט"א]
 
הדע עקא היה אם היו שרים כמון המקורי
בד"כ הבבלי המקורי הוא כבד ובלתי ניתן לריקוד
וכן ידוע אצל הבבלים אין שמחה כעצוב, הכל בעצב, אתה יכול להגיע לחופה, ולשמוע כמו קינות ת"ב.
לכן הרב יעקב הלל שינה [ולא רק בפיוט הזה] והוסיף לזה קצת תבלינים שיהיה אפשר לזוז [ולא ברוורס], ולפזז
אני לא יודיע על מה כת"ר מדבר
אבל דווקא זכיתי להיות מנחה בחופה שבעל ה"ילקוט יוסף" רבנו יצחק יוסף היה בו מסדר החופה והקידושין
ומיד לאחר קריאת הכתובה שרתי השיר "צור לבבי שוכן עליה" בלחן בבלי עתיק והרב שמח עד בלי די
וחוץ מזה יש לא אחת ששרים את שירי יהדות בבל וזה ממש לא כדברך כגון ר' יהודה עובדיה פתיה ר' דויד מנחם ועוד וד"ל ואכמ"ל
 
כגון ר' יהודה עובדיה פתיה ר' דויד מנחם
כל אלה אבי אבות המשנים מהמקור, ובצדק
תשמע את דוד מנחם בנושא זה שאמרתי לך על עיראקים שאוהבים עצוב, ואצלם ת"ב זה הכי משמח ותרווה נחת
יהודה פתייה משנה המון מהמקורי גם בקצב וגם במהירות, מחדש את השיר לאופי עדכני
 
חזור
חלק עליון