• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

דיון לגבי כמה ת"ח ואברכים שמחזיקים מכשרי חכם מסונן

נכון.
אני מתפלל באורח קבוע אצלם ולא רואים שם מכשירים כאלו בתוך השטיבלך שלהם [- כוונתי גור, בעלזא, ויזניץ - אחרים לא התפללתי אצלם].

כי לא מוציאים את המכשיר ברבים.

עם כל ההיתרים, עדיין גדולי ישראל דואגים להסתייג מזה כדי שלא יווצר מצב שכל אברך מחזיק סמארטפון.

המצב הזה יגיע במוקדם או במאוחר, בדיוק כמו ששמונים אחוזים מהציבור החרדי נמצאים כעת באינטרנט, לאחר כל האיסורים והחרמות והפשקווילים.

אבל משתדלים לדחות את הקץ.
 
הממסד החסידי מאוד מדבר נגד, וגם עורכים בכל חסידות שמכבדת את עצמה שבת 'לקדשינו' פעם בשנה ייעודית על פגעי הטכנלוגיה

זהו מיעוט קיצוני שעושה הרבה רעש. ובדרך כלל הרבנים המקומיים משתפים פעולה, כי אוי לו לרב שיביע התנגדות, או גרוע מזה - יתמוך בסמארטפון המסונן.

על אלה שכבר גילו דעתם להיתר מופעל לחץ ברמה יומיומית, מגיעים אליהם עם סיפורי תבהלה על ראש ישיבה שקנה סמארטפון מסונן ולמחרת התפקר וירד מהארץ, מאיימים עליהם שכל ההתדרדרות של הציבור החרדי תהיה על צווארם, וכו'.

היה רב אחד בירושלים שנתן דרשה בעד סמארטפונים לאברכים, שזה חוסך הרבה ריצות, והמתנה במקומות שיש בהם נשים שאינן צנועות, וגם חוסך הרבה ביטול תורה כאשר הודעה כתובה חוסכת שיחה ארוכה.

לאחר תקופה קצרה חזר בו ואמר שלא ידע את חומרת הדבר... והמבין יבין.
 
מי שמסוגל להשמיץ וללכלך ולהוציא לעז על דיינים ורבנים, אינו שווה מאומה, וכל תורתו היא מהשפה ולחוץ.
כבודו באמת צדיק נסתר
אבל מכלי שני שמעתי מאדם שבנו עבר הליך גירושין בב"ד תל אביב, וסיפר שראה באוטובוס לשם דיין שמתעסק במכשיר שלא לצרכי פרנסה כלל ועיקר....
וכדי בזיון וקצף
ועל זה אנחנו אומרים אל תביאנו לא לידי נסיון ולא לידי בזיון...
 
אני רואה במכשיר מסונן סוג של רכב. עצם הנהיגה אין בעיה עבירה כמו התכנים שיש בפלאפון, אבל אם אתה נוהג הרבה זמן מה שמקביל לביטול תורה או אם אתה נוהג למקומות שיש בהם בעיה מה שמקביל אולי לוואטצאפ פה אכן מתחיל הבעיה, השאלה איך אתה רואה אדם שמחזיק רכב זה התשובה לגבי הפלאפון, אני יודע שיש עפר בהרבה דברים רק הבאתי משל לדבר שאין בו עבירה אבל אפשר להימשך איתו הרבה זמן , כמו פטפוטים עם אנשים ברחוב וכדומה
 
זהו מיעוט קיצוני שעושה הרבה רעש. ובדרך כלל הרבנים המקומיים משתפים פעולה, כי אוי לו לרב שיביע התנגדות, או גרוע מזה - יתמוך בסמארטפון המסונן.

על אלה שכבר גילו דעתם להיתר מופעל לחץ ברמה יומיומית, מגיעים אליהם עם סיפורי תבהלה על ראש ישיבה שקנה סמארטפון מסונן ולמחרת התפקר וירד מהארץ, מאיימים עליהם שכל ההתדרדרות של הציבור החרדי תהיה על צווארם, וכו'.

היה רב אחד בירושלים שנתן דרשה בעד סמארטפונים לאברכים, שזה חוסך הרבה ריצות, והמתנה במקומות שיש בהם נשים שאינן צנועות, וגם חוסך הרבה ביטול תורה כאשר הודעה כתובה חוסכת שיחה ארוכה.

לאחר תקופה קצרה חזר בו ואמר שלא ידע את חומרת הדבר... והמבין יבין.
איני יודע מי כבודו ומי דעותיו, אך לאחר שביודעי ומכירי מכלי ראשון כמה בתים שהתפרקו לגמרי, וכמה בתים שהחיים בהם הפכו לגיהנם בעקבות המכשיר הזה בלבד, קשה מאוד להתמם ולומר שזה שייך לקיצונים
ויש חסידויות שמתירים מכשירים עם סינון, ויש לי חברים שם שמספרים איך שהכל נפרץ לגמרי רח"ל (אחד סיפר לי שראה באחד ההתכנסויות שלהם לידו אחד מבוגר ממנו מאותה חסידות, ומתעסק במכשיר, ומשהציץ בתוכו נחרד לראות תמונות פרוצות לחלוטין, רח"ל
 
לפני זמן מה פגשתי חבר שלומד בכולל חשוב בשכונת מקור ברוך בירושלים
וסיפר לי שיהודי נכבד מהכולל שלהם בגיל הארבעים עזב את הכולל לדיינות והלך חצי יום להיות משגיח כשרות
ובעקבות כך קנה מכשיר מסונן כדבעי
לאחר שלשה חדשים הוא פגש אותו ברחוב שקוע בפלאפון, ושוחחו על דא ועל הא, ובתוך הדברים אמר לו המשגיח כשרות שיזהר בשום אופן לא להתפתות להחזיק מכשיר כזה, משום שהוא בתחילה עשה סינון, ואח"כ לאט לאט הוריד והוריד, עד שכיום אין לו חסימה כלל, ואמר מילא אני כאשר אבדתי אבדתי אבל לאחרים אני אומר
ואם זה לא היה עצוב זה היה מצחיק
נ.ב. הייתי שמח מאוד אם הייתי יודע שהרב צדיק נסתר שלימד כ"כ הרבה פוסטים עם סנגוריא על המכשירים הנ"ל ונגד המתנגדים אינו מחזיק את המכשירים הנ"ל, ורק מסנגר על עם ישראל שהם סוגה בשושנים, ובורא עולם ירחם על עמו ישראל.
 
לשמחתי מעולם לא החזקתי מכשיר טרף או דומה לטרף, ולכן איני בקי בדברים הנ"ל, ואין לי שום מושג בהם
מה שאני יודע זה כמה חברים שהתחילו בזה וירדו לתהומות, וכמו"כ כמה סיפורים שבאו לפני של שלום בית וכדו' שהתחילו בדברים כאלו
אבל זכורני שלפני כארבע שנים היה לי חבר שהיה לו במחשב אחת החסימות והוא טען שזה מצוין, ואמרתי לו לחפש מילים מסויימות (אני מעדיף שלא לכתבם), ומצא תוצאות רבות, וחלק מהם נפתחו ועלתה זוהמתם וצחנתם, ה"י.
 
השאלה, האם אתה מכיר גם אנשים יציבים שהטלפון הועיל להם וחסך להם הרבה התערבבות עם העולם החילוני בכל מיני סידורים , סיפורים של זיכוי הרבים על ידי וואטצאפ שעוסקים בעלי מדרשה, האם סיפורים טובים אתה כן מכיר? אני מכיר הרבה, השאלה אולי בגלל שאינך מחזיק כזה דבר אתה תופס את זה שלילי.... תעשה בדיקה אם דבר טוב כן יצא מזה, או רבנים שעונים בהלכה ומעלים סרטי חיזוק
אתה יודע שהיום רב מוכר מעלה סרטון שמגיע למעל 50000 איש בשבוע, אתה יכול להבין את זה?Q
 
ובנטפרי יש אפשרות לוואצאפ.

כל ההסברים נופלים כמגדל קלפים.
לא גורף אלא רק במקומות מיוחדים ממש, ובהבאת מכתב מרב.
והבנתי שלאחרונה זה נחסם לגמרי, וכפי ששמעתי מחבר שהיה לו בנטפרי וחסמו לו את האפשרות.
 
לענ"ד יש כאן אפיק נוסף, בלי להיכנס לנושא האם סמרטפון מוגן הוא מותר או לא מבחינה הלכתית.
יש כאן את העניין של "התמכרות", וההסתכלות כל הזמן במסך לראות אם קיבל הודעה חדשה, ובמקום לפתוח ספר בזמן פנוי פותח את הטלפון. גם אם רואה שם דברים מותרים...
דיינו עם המחשב שגם בו יש התמכרות, אבל הוא לפחות לא נכנס לתוך הכיס, ובאיזה שהוא שלב חייבים להניח אותו. משא"כ בסמרטפון שהולך עם האדם לכל מקום.
לפני כמה שנים הייתי המון, בראותי ת"ח גדול שיש לו סמרטפון לצורך זיכוי הרבים, והוא מכהן בתפקיד רב קהילה כל שהיא, וגם מכין נערים (חילוניים) לבר מצווה, ומלמד אותם את קריאת התורה. והנה הייתי נוכח מן הצד במקום לימודם, והוא אומר לילד החילוני לחזור על הקריאה מתוך הספר, והוא מדפדף לו בסמרטפון (בדברים מותרים), וכלל לא שומע את הילד שעל ידו, והנער מסתכל עליו כל כמה שניות לראות אםהוא איתו או לא. ואף על פי שעשה טעויות לא שם לב לכך לתקנו. [וזה חוץ מהעניין של חילול ה', מה נער חילוני אמור ללמוד מכזו מציאות על "הרב" שלו].
 
כבודו פרסם מכתב והסכמה של הבית דין צדק בניברק של הרב קרליץ של מלפני 7 שנים ! כבודו לא יודע שמאז חזרו בהם והסירו את השגחתם מכל המכשירים אלו??? בכלל כל המכשולות??? ואפילו פרסמו את זה להדיא !

טעות וזיוף שפרסמו בשמם כל המתירים לעצמם לשקר לשם שמים.

האמת היא כפי שכתבתי לעיל, הם הוצפו יומם ולילה בפניות יזומות כדי להפעיל עליהם לחץ להסיר את ההכשר, ולא היתה להם יכולת להתמודד עם כל המטלות הרגילות בנוסף לכאב ראש הזה, לפיכך העבירו זאת למישהו אחר שיהיה אחראי.

ובגלל הזיופים הללו הם פרסמו הבהרה שלא הוסר ההכשר וכמובן שלא "חזרו בהם".

הבהרה.png
 
יש טלפונים של גולד פליי (זה לא כמו כושר פליי) ויש 5 סוגי בעיות בטלפונים 1. גוגל פליי 2. כרום 3. גולד. 4. חיבור למחשב ששם ההגנה יורדת 5. כושר פליי
בכל אחד מהדברים אם מסירים אותו לא האמור להיות בעיה רק שאדם נישאר כמעט בלי כלום חוץ מחנות מהדרין של גולד פליי (ולא גולד) כי ב1. גוגל פליי פרוץ אז ניתן להשבית אותו לקלקל אותו כך שלא ניתן להתקין שוב 2. ה"ה כרום שניתן להוריד אותו דרך גוגל פליי או גולד ואם מסרים את שניהם אז אין יותר חשש שהוא יהיה 3. גולד גם ניתן להסיר ע"י התאמה אישית של המכשיר "להסרת חנות" 4. אם האינטרנט מסונן או יש עליו WIFRII של נט פריי אז לא ניתן לחבר אליו אינטרנט דרך הטלפון 5. כושר פליי החנות ניתן לפריצה כך שגם אותו אפשר למחוק ולהשאיר רק גולד פליי (רק שיש בו מעט מאוד אפליקציות) כולם נקיון ב100% אבל אין לא משחקים לא סרטים 95% מאפליקציות שיש בשאר דברים אז זה בקושי הדבר שיש שאולי מי שצריך עם וויז או בנק ודואר וזהו...
 
חזור
חלק עליון