• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

דיון לגבי כמה ת"ח ואברכים שמחזיקים מכשרי חכם מסונן

שמעתי שבקהילות החסידים הגדולות המכשירים החכמים הם ממש 'בל ייראה' וגם מי שמחזיק לצורך עבודה עם הסינון של הקהילה ולא סומכים על החברות סינון נקרא סוג ב' ואין בשטיבלך שלהם לראות את זה, כולם רק עם פלאפונים כשרים, ומי שיש לו מוציא את זה רק בעבודה, כך שמעתי אם מישהו יודע אחרת שיתקן.
 
אני מתפלל באורח קבוע אצלם ולא רואים שם מכשירים כאלו בתוך השטיבלך שלהם [- כוונתי גור, בעלזא, ויזניץ - אחרים לא התפללתי אצלם].
הממסד החסידי מאוד מדבר נגד, וגם עורכים בכל חסידות שמכבדת את עצמה שבת 'לקדשינו' פעם בשנה ייעודית על פגעי הטכנלוגיה. אבל מה נעשה שכמו אצל כל הציבורים הפער בין הרצוי למצוי ובין הרישמי למעשי קיים עדיין וה' יעזור..
אבל בלי קשר לציבור/עדה/חוג כזה או אחר, השנים האחרונות הוכיחו שמי שרוצה באמת להינצל מפגעי הטכנולוגיה, צריך לשמר את עצמו! אין שום מקום שאין בו היתרים לצורך פרנסה וכו' והדרך תלולה.
 
הממסד החסידי מאוד מדבר נגד, וגם עורכים בכל חסידות שמכבדת את עצמה שבת 'לקדשינו' פעם בשנה ייעודית על פגעי הטכנלוגיה. אבל מה נעשה שכמו אצל כל הציבורים הפער בין הרצוי למצוי ובין הרישמי למעשי קיים עדיין וה' יעזור..
אבל בלי קשר לציבור/עדה/חוג כזה או אחר, השנים האחרונות הוכיחו שמי שרוצה באמת להינצל מפגעי הטכנולוגיה, צריך לשמר את עצמו! אין שום מקום שאין בו היתרים לצורך פרנסה וכו' והדרך תלולה.
עצם זה שהציבור מסתכל בעין רעה עליהם זה סוג של דחיה כשרק אדם שמחויב לזה באמת הולך עם זה או מי שלא מעניין אותו ממסד, והמשיכה הרבה פחות קיימת להרגיש רציני, כי אין על מי להרגיש....
 
אני חושב שהמדד של החסידיות הוא לא מדד בשבילי כמו שאני לא אוחז מחומרות שלהם וממה שהם סבורים שפסקים בטהרת הבית זה נוגע לאיסור נדה

כלומר כוונתי בקיצור שכמו שבהלכות שלהם מה שהרב עובדיה מתיר זה איסור ואני לא אוחז מהם כך גם בהשקפה וכמו שאני לבוש כמוהם וכו וכו...
 
האם רבותיי ת"ח ואברכים שמחזיקים פלאפונים חכמים חסומים שמסתבר שאין מה להכשל שם שהיותו חסום ויש להם חזקת אדם כשר מה דעתכם בדבר זה?
אני עוזב כרגע מה הם התוצאות שנגרמות פלאפון חכם מסונן לתלמיד חכם עצמו, אני דווקא רוצה להסתכל על כך שהציבור החרדי מגוון מאוד, כאלו ששקועים ממש בד' אמות של הלכה ואין להם נטייה להבלי העולם הזה, אמנם יש רבנים אברכים ובעלי בתים שיש להם נטיה להבלי העולם הזה, והפלאפון הזה מאז ומעולם חשק להם הן מצד הנוחות שבו והן מצד היצר הרע, וכבר שמעתי מכמה אנשים שהחליפו לפלאפון מסונן ואמרו שהסיבה לכך שהם ראו כמה רבנים משתמשים בפלאפון מסונן למה שהם לא ישתמשו. וכמו שראו שראיתי שהאנשים הללו ירדו ביראת שמים ונהפכו לאנשים רדודים בלא שום רצונות בעבודת ה'. הנלע"ד מלבד הנזקים יגרמו לת"ח עצמו, עליו לקחת אחריות על הדוגמא שהוא מייצג ולחשוב לאן הדברים יכולים להוביל.
 
האם הוא בעל עבירה? צריך ווידוי ביום כיפור? או שאתה רואה אותו כאדם שמחזיק רכב ועושה את הצרכים שהוא צריך יותר בקלות מאשר אברך שלא מחזיק. איך אתה רואה אותו? כמחזיק רכב שיש לו תועלת או כאחד עם רכב שנוסע למקומות אסורים?
 
האם הוא בעל עבירה? צריך ווידוי ביום כיפור? או שאתה רואה אותו כאדם שמחזיק רכב ועושה את הצרכים שהוא צריך יותר בקלות מאשר אברך שלא מחזיק. איך אתה רואה אותו? כמחזיק רכב שיש לו תועלת או כאחד עם רכב שנוסע למקומות אסורים?
אין יכול לומר שהוא עובר עבירה, מש"כ ההשתמשות במכשיר הנ"ל גורם לירידה רוחנית (ליברלי) וזה יכול לגרום לעבירות אחרות כגון ביטול תורה או דברים אחרים שעושה בסתר אבל אין לדיין אלא מה שעיניו רואות לכן אי אפשר לומר עליו שהוא עובר עבירה, אמנם כן הייתי מעדיף לקבל מאדם כזה.
 
טוב אז מדבריך נראה שאם הוא באמת לא עובר עבירה אז הכל טוב והוא נהנה מחיים יותר לקים עם המכשיר הנ"ל. אדרבה עושה סידורים מהר וחוזר ללמוד
 
טוב אז מדבריך נראה שאם הוא באמת לא עובר עבירה אז הכל טוב והוא נהנה מחיים יותר לקים עם המכשיר הנ"ל. אדרבה עושה סידורים מהר וחוזר ללמוד
כמו שהסברתי השפעות של המכשיר הנ"ל הם בגישה לחיים וזה הרס הרבה יותר גדול מעבירה עצמה, עכ"פ איני יכול להגדיר אדם כרשע עד שנדע שהוא עובר עבירה (עדיין לא חקרתי מבחינה הלכתית). אמנם ודאי כמו שאמרתי הדברים הללו זורעים הרס באדם עצמו וכ"ש בסובב אותו.
העניין שאנשים מתייחסים אליהם כאילו הם בעלי עבירה בלי שיש להם הוכחה לכך, האם זה מוצדק ומותר לשפוט אדם לחובה מיד<<?
איני חושב שאנשים מתייחסים עליהם כבעלי עבירה ממש, אלא מסתכלים עליהם כאדם שפרץ גבול ומעיד על עצמו נקודת של פתיחות לעולם השני ונמנעים מלדבר עם אדם כזה מחמת שדעותיו משונות בד"כ.
 
טוב באותה מידה אנשים מסתכלים על מי שנוסע ברכב עם רשיון ועוד ועוד דוגמאות שהעולם החסידי לא מקבל מה נהוג בעולם הספרדי וכן החרדים מול הדתי לאומי . יש לדון האם מותר לי לחשוד אדם שהוא בעל עבירה בשעה שהוא באמת לא...
 
אני חושב אבל שיש חוסר הגינות שאנשים שחושבים על מכשיר כזה או על רכב ורשיון וכדומה דברים כאלה ואח"כ הם נהנים מהדברים האלו בעקיפים או נעזרים באנשים הללו, זה מראה על צביאות... אם אתה אמיתי לך עם זה עד הסוף
 
טוב באותה מידה אנשים מסתכלים על מי שנוסע ברכב עם רשיון ועוד ועוד דוגמאות שהעולם החסידי
זה לא מהותי כ"כ.
מה נהוג בעולם הספרדי וכן החרדים מול הדתי לאומי
זה בדיוק אותה הנקודה.
יש לדון האם מותר לי לחשוד אדם שהוא בעל עבירה בשעה שהוא באמת לא...
זה בדיוק מה שכתבתי, אמנם עכ"פ ודאי שהאדם הנ"ל משונה מהסובב אותו ולכן אנשים מתרחקים מזה.
 
וגם הוא נתן "הכשר" לבריכה שיש שם זמנים מעורבים

בכל תפוצות ישראל נוהגים ללכת לבריכה שהיא בדרך כלל מעורבת, ונותנים לציבור שומרי המצוות זמנים נפרדים לגברים ונשים. ואין שום בעיה הלכתית בזה שהיא מעורבת בדרך כלל.

שום דבר לא מתיר לך לכתוב דברי לשון הרע והוצאת שם רע על גדול בישראל, בוש והיכלם, האם הגעת לקצה קצהו? וכי הוא היחיד שהעניק הכשר לסמארטפונים? וכי הוא היחיד שהעניק הכשר לפאות?
 
חזור
חלק עליון