אברהם ישעיהו
Member
הדרן ללא דפדפן נקי מאוד ומומלץ לנצרכים כמובן רק בהיתר רב
פוק חזי מאי עמא דברכך שמעתי אם מישהו יודע אחרת שיתקן.
נכון.פוק חזי מאי עמא דבר
הממסד החסידי מאוד מדבר נגד, וגם עורכים בכל חסידות שמכבדת את עצמה שבת 'לקדשינו' פעם בשנה ייעודית על פגעי הטכנלוגיה. אבל מה נעשה שכמו אצל כל הציבורים הפער בין הרצוי למצוי ובין הרישמי למעשי קיים עדיין וה' יעזור..אני מתפלל באורח קבוע אצלם ולא רואים שם מכשירים כאלו בתוך השטיבלך שלהם [- כוונתי גור, בעלזא, ויזניץ - אחרים לא התפללתי אצלם].
עצם זה שהציבור מסתכל בעין רעה עליהם זה סוג של דחיה כשרק אדם שמחויב לזה באמת הולך עם זה או מי שלא מעניין אותו ממסד, והמשיכה הרבה פחות קיימת להרגיש רציני, כי אין על מי להרגיש....הממסד החסידי מאוד מדבר נגד, וגם עורכים בכל חסידות שמכבדת את עצמה שבת 'לקדשינו' פעם בשנה ייעודית על פגעי הטכנלוגיה. אבל מה נעשה שכמו אצל כל הציבורים הפער בין הרצוי למצוי ובין הרישמי למעשי קיים עדיין וה' יעזור..
אבל בלי קשר לציבור/עדה/חוג כזה או אחר, השנים האחרונות הוכיחו שמי שרוצה באמת להינצל מפגעי הטכנולוגיה, צריך לשמר את עצמו! אין שום מקום שאין בו היתרים לצורך פרנסה וכו' והדרך תלולה.
אני עוזב כרגע מה הם התוצאות שנגרמות פלאפון חכם מסונן לתלמיד חכם עצמו, אני דווקא רוצה להסתכל על כך שהציבור החרדי מגוון מאוד, כאלו ששקועים ממש בד' אמות של הלכה ואין להם נטייה להבלי העולם הזה, אמנם יש רבנים אברכים ובעלי בתים שיש להם נטיה להבלי העולם הזה, והפלאפון הזה מאז ומעולם חשק להם הן מצד הנוחות שבו והן מצד היצר הרע, וכבר שמעתי מכמה אנשים שהחליפו לפלאפון מסונן ואמרו שהסיבה לכך שהם ראו כמה רבנים משתמשים בפלאפון מסונן למה שהם לא ישתמשו. וכמו שראו שראיתי שהאנשים הללו ירדו ביראת שמים ונהפכו לאנשים רדודים בלא שום רצונות בעבודת ה'. הנלע"ד מלבד הנזקים יגרמו לת"ח עצמו, עליו לקחת אחריות על הדוגמא שהוא מייצג ולחשוב לאן הדברים יכולים להוביל.האם רבותיי ת"ח ואברכים שמחזיקים פלאפונים חכמים חסומים שמסתבר שאין מה להכשל שם שהיותו חסום ויש להם חזקת אדם כשר מה דעתכם בדבר זה?
אין יכול לומר שהוא עובר עבירה, מש"כ ההשתמשות במכשיר הנ"ל גורם לירידה רוחנית (ליברלי) וזה יכול לגרום לעבירות אחרות כגון ביטול תורה או דברים אחרים שעושה בסתר אבל אין לדיין אלא מה שעיניו רואות לכן אי אפשר לומר עליו שהוא עובר עבירה, אמנם כן הייתי מעדיף לקבל מאדם כזה.האם הוא בעל עבירה? צריך ווידוי ביום כיפור? או שאתה רואה אותו כאדם שמחזיק רכב ועושה את הצרכים שהוא צריך יותר בקלות מאשר אברך שלא מחזיק. איך אתה רואה אותו? כמחזיק רכב שיש לו תועלת או כאחד עם רכב שנוסע למקומות אסורים?
כמו שהסברתי השפעות של המכשיר הנ"ל הם בגישה לחיים וזה הרס הרבה יותר גדול מעבירה עצמה, עכ"פ איני יכול להגדיר אדם כרשע עד שנדע שהוא עובר עבירה (עדיין לא חקרתי מבחינה הלכתית). אמנם ודאי כמו שאמרתי הדברים הללו זורעים הרס באדם עצמו וכ"ש בסובב אותו.טוב אז מדבריך נראה שאם הוא באמת לא עובר עבירה אז הכל טוב והוא נהנה מחיים יותר לקים עם המכשיר הנ"ל. אדרבה עושה סידורים מהר וחוזר ללמוד
איני חושב שאנשים מתייחסים עליהם כבעלי עבירה ממש, אלא מסתכלים עליהם כאדם שפרץ גבול ומעיד על עצמו נקודת של פתיחות לעולם השני ונמנעים מלדבר עם אדם כזה מחמת שדעותיו משונות בד"כ.העניין שאנשים מתייחסים אליהם כאילו הם בעלי עבירה בלי שיש להם הוכחה לכך, האם זה מוצדק ומותר לשפוט אדם לחובה מיד<<?
זה לא מהותי כ"כ.טוב באותה מידה אנשים מסתכלים על מי שנוסע ברכב עם רשיון ועוד ועוד דוגמאות שהעולם החסידי
זה בדיוק אותה הנקודה.מה נהוג בעולם הספרדי וכן החרדים מול הדתי לאומי
זה בדיוק מה שכתבתי, אמנם עכ"פ ודאי שהאדם הנ"ל משונה מהסובב אותו ולכן אנשים מתרחקים מזה.יש לדון האם מותר לי לחשוד אדם שהוא בעל עבירה בשעה שהוא באמת לא...
דיינים רבים ורבני ערים, הם אפוטרופסים של מלא מקומות, וגם של המכשיר ה"מסונן"...
וגם הוא נתן "הכשר" לבריכה שיש שם זמנים מעורבים