אני רואה במכשיר מסונן סוג של רכב. עצם הנהיגה אין בעיה עבירה כמו התכנים שיש בפלאפון, אבל אם אתה נוהג הרבה זמן מה שמקביל לביטול תורה או אם אתה נוהג למקומות שיש בהם בעיה מה שמקביל אולי לוואטצאפ פה אכן מתחיל הבעיה, השאלה איך אתה רואה אדם שמחזיק רכב זה התשובה לגבי הפלאפון, אני יודע שיש עפר בהרבה דברים רק הבאתי משל לדבר שאין בו עבירה אבל אפשר להימשך איתו הרבה זמן , כמו פטפוטים עם אנשים ברחוב וכדומה
במחילה מכבודו, אין שום דמיון בין טלפון "חכם" [??] לרכב, כי רכב אין בו מטבעו נסיונות, וטלפון כן,
ואחרי שאמרו חז"ל "אין אפוטרופוס לעריות", טיפש מי שיחשוב "לי זה לא יקרה" והכל בסדר, והרבה עשו כן ונפלו לשאול תחתיות, ולצערנו הסיפורים ידועים כמעט לכל אחד שעוסק בתחום.
אין הכוונה שעלינו לחשוב שכל מי שיש לו טלפון כזה הוא בוודאי עובר עבירה, ובוודאי שאת כל אחד אישית עלינו לדון לכף זכות ולהחזיקו בחזקת כשרות, אבל זה לא אומר שאין כאן סיכון.
ואם התורה אסרה ייחוד עם העריות, אע"פ שבעינינו נראה הדבר רחוק מאוד שיכשל עי"ז, אעפ"כ מי שעבר על איסור ייחוד אע"פ שלא נכשל כבר על איסור גמור, כך הוא במי שמכני את עצמו לנסיון.
ובאמת הרי כבר אמרו חז"ל שהמכניס עצמו לנסיון באיכא דרכא אחרינא הוא רשע ואפילו בעוצם עיניו [כמבואר בב"ב נז ע"ב וברשב"ם שם] ובוודאי גם זה לא גרע.
אף אחד לא אומר שאין דברים טובים שיכולים לצאת מזה, ובוודאי יש הרבה רבנים שעושים בזה הרבה דברים טובים ובהרבה מקרים אכן באדם כזה שנצרך לו הדבר למען זיכוי הרבים, הדבר מותר לו [כי מוגדר כליכא דרכא אחרינא], ונכון לאדם לא לסמוך על עצמו בכל כיוצא בזה מחמת שהאדם עצמו בהרבה מקרים נגוע, אבל אין ספק שיש מקרים שלאדם פלוני הדבר מותר ואולי אף מצוה, אבל מכאן ועד לומר שאין בזה עצמו שום בעיה וזה רק עניין של סגנון וכמו רכב ורשיון, הם דברים שהם היפך דעת תורה, והדברים נאמרו ע"י כל גדולי הדור, [וממש לא ע"י העסקנים], והמזלזל בזה מזלזל בכל גדולי ישראל.
עוד נקודה חשובה ביותר, שאף למי שזה נצרך לו מאיזה טעם, אבל כשמראה הדבר בפרהסיא, בזה הוא מקרר ומחליש אחרים, ועלול להיות שיבואו אחרים ללמוד ממנו שאין בזה בעייה, ואף אם הוא נזהר [ואולי אצלו זה רק מצוות], אבל אחרים כבר לא כ"כ חזקים כמוהו ועי"ז יבואו להיכשל, וכל זה נזקף "לזכותו" רח"ל, וזכה בחינם לעוון חילול השם שהוא העוון החמור ביותר שאינו מתכפר עד יום המיתה, ה' יצילנו.