amit26
Well-known member
אתמול שמעתי מרב מסויים שדעת מרן היפך המנהג הרווח כיום, שנוהגים לשחות לפני אמירת ה' ובאמירת ה' לזקוף (פעם שמעתי רב בי"כ שכונתי שאמר שכך צריך לדעת מרן זצל) ודעתו היא כדעת החיד"א כמו שכתוב בחזו"ע ימים נוראים עמוד לב-לג, שהרב מפנה לברכי יוסף בשיורי ברכה סימן קלא סק"ו , ושם מרן החידא כותב שצריך לשחות גם באמירת שם ה', רק לא לכרוע
האם מרן חזר בו? כי בכל מקום שאני נמצא גם במקומות שלכאורה כל הלכה היא כדעת מרן אף אחד לא עושה כך, אלא כולם עושים כמו שהרב מלכא אומר בשם הבן איש חי, ששוחים ובאמירת ה' זוקפים
דרך אגב שאלה על מרן החיד"א עצמו, פה הוא כותב שצריף לשחות גם באמירת שם ה', אבל ידוע שמרן אמר שדעת החיד"א היא לזקוף וגם להרים את העקבים כמו בקדושה, ועל זה מרן אומר שלא צריך. האם מרן החידא חזר בו ממה שכתב כאן, או יש דרך אחרת ליישב את הסתירה לכאורה?
האם מרן חזר בו? כי בכל מקום שאני נמצא גם במקומות שלכאורה כל הלכה היא כדעת מרן אף אחד לא עושה כך, אלא כולם עושים כמו שהרב מלכא אומר בשם הבן איש חי, ששוחים ובאמירת ה' זוקפים
דרך אגב שאלה על מרן החיד"א עצמו, פה הוא כותב שצריף לשחות גם באמירת שם ה', אבל ידוע שמרן אמר שדעת החיד"א היא לזקוף וגם להרים את העקבים כמו בקדושה, ועל זה מרן אומר שלא צריך. האם מרן החידא חזר בו ממה שכתב כאן, או יש דרך אחרת ליישב את הסתירה לכאורה?