אני התכוונתי לומר דבר פשוט:בין השמשות לא מתחיל לדעת ר''ת בצה''כ שלנו אלא ג' רבעי מיל קודם תשלום ד' מיל [דהיינו 58 דקות קודם צה''כ של ר''ת], וכל הזמן הזה של ג' רבעי מיל נחשב בין השמשות [הוא גם לשון התוס' בשבת לה.] וא''כ כשכותב המשחא דרבותא שסוף שקיעה הוא בין השמשות כונתו שיש להדליק בבין השמשות. ואם כונתך לומר שבין השמשות של ר''ת הוא אחר צה''כ של הגאונים, ודאי שאין לומר כן כי אי אפשר לומר שמרן מדבר במושגים של ר''ת כדי להשמיע לנו דעת הגאונים, בו בזמן שלא הביא בשום מקום את דעת הגאונים שחולקת על ר''ת.
ומ''מ גם לפי דבריך לא היה לו למרן זצ''ל לכתוב שכ''כ המשחא דרבותא, כי דבריו אינם מפורשים כך, וצריך לפרש כך בדוחק כדי לומר שכונתו לצה''כ.
המשחא דרבותא כתב שני זמנים - סוף שקיעה וביה״ש. וזמן הדלקת נרות חנוכה הוא בסוף השקיעה, היינו בביה״ש. ממילא אתה לומד שזה לא בזמן השקיעה שלנו, ומינה למד מרן שהמשחא דרבותא לא אומר להדליק בשקיעה, אף שבפועל הוא כותב להדליק בביה״ש.
ולפי המהלך שלו שם בחזו״ע שבא להוכיח שסוף השקיעה הוא לא בשקיעה עצמה אלא אחריה הדבר מסתדר לענ״ד.
אבל כל זה אם נאמר שלמד זאת מרן מסי׳ תרעב. בחזו״ע לא מצוין איזה סימן/עמוד (אולי במהדורה החדשה יכתבו), ולכן ייתכן שכוונתו לסי׳ תרפא כפי שכתב @יהודה בן דוד - משנת יוסף .