יש את החלק העליון זה נחשב קלוף הלכתיתמה עם השום הקלוף שמוכרים בצנצנת?
יש את החלק העליון זה נחשב קלוף הלכתיתמה עם השום הקלוף שמוכרים בצנצנת?
כוונתו שמשאירים ראש קטן (החלק הקשה שבשום) ומחשיבים זאת ל"עיקרן".יש את החלק העליון זה נחשב קלוף הלכתית
כדאי לראות מה שכתבתיבזה אין בעיה כי משאירים את השורש כמבואר נדה יז.
תעיין במאמר של בד"ץ בית יוסף בנושא. יש שם התייחסות לכלל הדברים בדין לינת לילה.. גם ממה שאמר להם מרן זצ"ל.ובאבקת שום וגבישי שום גם צריך להחמיר? בזה כמדומני יש הכשר של בד''ץ ב''י.
דעתו שהלוף אינו בצל לא שהוא לא נקלף.נראה שבלוף לא שייך לומר לוף קלוף כי אין לו קליפה שגם החלק החיצון נאכל, ולא דומה לבצל שיש לו קליפה חומה שאינה נאכלת. ולכך נראה דלינת לילה לא אוסרת. וכדעת הרב דוד טהרני שליט"א
מה דעת מרן בנוגע לשום כתוש הנמכר כיום בשוק שהוא רק גבישי שום מיובש ושמן.באבקת שום בודאי שגם מרן זצ"ל מורה להקל כפי שנקטו רוב המוחלט של הפוסקים כיון שאינו ראוי לאכילה כמות שהוא
כך הורה מרן זצ"ל לבנו הג"ר משה יוסף שליט"א עבוד בד"ץ בית יוסף
כדאי לך לעיין בספר "שולחן יוסף" (הוראות ופסקים חדשים ממרן עמ' צד והלאה) שם הביא את כל ההוראות של מרן זצ"ל לבד"ץ בית יוסף בדיני לינת לילה.
וראיתי דבר מוזר באור לציון החדש יו"ד עמ' רעה שכתב להחמיר אפילו באבקת שום, ובביאורים כתב שהרי אף שום קלוף סגור יש חשש רוח רעה.
ולא הבנתי מה ענין שמיטה אצל הר סיני? מה קשור שום קלוף אטום וסגור שע"ז הגמ' בנידה יז. מפורש אומרת שסה לא מועיל, לאבקת שום שנשתנה צורתו ושמו, אינו ראוי לאכילה, ועוד כמה טעמים להקל שהזכירו הפוסקים... וזה רק מחזק מה שרבינו יצחק תמיד זועק שהספרים לא נכתבו על ידו, וכפי שכבר האריך בזה מרן אביו זצ"ל בכמ"ד.
כמדומני שאם יש שמן אז אין בעיהמה דעת מרן בנוגע לשום כתוש הנמכר כיום בשוק שהוא רק גבישי שום מיובש ושמן.
(וכן בחלק ב כמדומני שכתבו שברכת פופקורן האדמה ובהערות כתבו דלא חשיב נשתנה צורתו דדמי לצ'יפס)ולא הבנתי מה ענין שמיטה אצל הר סיני?
הביאורים...וזה רק מחזק.. שהספרים לא נכתבו על ידו
במחילת כבוד רבינו שליט"אכוונתו שמשאירים ראש קטן (החלק הקשה שבשום) ומחשיבים זאת ל"עיקרן".
אבל קשה מאד להקל בזה, כי רש"י כותב בנידה יז. שערות שבראש השום, ושמעתי ממורי הוראות שמרן רבינו זצ"ל לא היה מיקל בזה בשום אופן
גם בבד"ץ בית יוסף ידוע שרבי משה יוסף מנחה אותם על פי דעת אביו מרן זצ"ל שלא להקל כלל בדיני לינת לילה, ומחמירים בהרבה דברים, וגם בזה מחמירים
לא תמצא צנצנת של שיני שום קלופים בכשרות בד"ץ בית יוסף, רק בהשגחת הרב אפרתי, או בד"ץ העדה החרדית, שבלא"ה האשכנזים מקילים בדיני לינת לילה בכמה עניינים, ואכמ"ל.
לכן ספרדי ישתדל שלא לקנות זאת לכתחילה.
אסביר לךבמחילת כבוד רבינו שליט"א
בפוסקים מבואר שאפילו מעט מן הקליפה מועיל להחשיב את השום כאינו קלוף, וכ"ש עיקר השום
וכך מבואר בשו"ע הגר"ז (חו"מ הלכות שמירת גוף ונפש ס"ז) ובהגהות היעב"ץ (נדה שם) ובבן איש חי (ש"ש פרשת פנחס), וכ"כ ביבי"א (ח"ב יו"ד ס"ס ז) ובאול"צ (ח"ה פל"ז הכ"ד).
אם טעם השום משתנה בגלל השמן שמעורב בו יש להתירמה דעת מרן בנוגע לשום כתוש הנמכר כיום בשוק שהוא רק גבישי שום מיובש ושמן.