ישועה ורחמים
Well-known member
התיקון הנכון, ששרפו את ספר חזון עובדיה שיצא לאור באותה שנה.הערה קטנה:
הרב מספר (13:30) שבשנת תשי"ב היה מקובל ששרף את הספר יבי"א, רק צריך לתקן כי ח"א יצא רק בשנת תשי"ד.
התיקון הנכון, ששרפו את ספר חזון עובדיה שיצא לאור באותה שנה.הערה קטנה:
הרב מספר (13:30) שבשנת תשי"ב היה מקובל ששרף את הספר יבי"א, רק צריך לתקן כי ח"א יצא רק בשנת תשי"ד.
הרב יצחק מזכיר זאת בכמה פעמים,שמענו שהיה תקופה שלימד בת"ת של סאטמר ולא יודע אם נכון
ראה אביר הרועים ח"ב פרק חמשה עשר שהוקדש לזה. ומן הסתם בעוד ספרים נכתב מזה.אבקש את עזרת הציבור בהוספת פרטים:
1. מה היה תפקידו של כל אחד? יש הרבה הבדלים בין מרן זיע"א לבין ר' שלום שבדרון.
2. מי עוד שימש בתפקיד באותה ישיבה?
3. למשך כמה זמן מרן היה בתפקיד זה?
4. האם ידוע על תלמידים מפורסמים שלמדו בישיבה בתקופה שמרן היה בה?
5. באיזה שנים היה באותו תפקיד? ומה גרם לסיום אותו תפקיד?
6. מי פתח את אותה ישיבה? מי כיהן בה לפני מרן?
7. האם ישיבה זו קיימת היום?
8. מה היה סגנון הלימוד באותה ישיבה? האם שיקף את דעתו של מרן בהקדמתו ליבי"א ח"א?
במחילה זה לא דקויות, אלא זה משנה את כל התמונה מי פנה למי וק"ו שיש הבדל עצום בן פנימיה ליש"ק..[זה מזכיר לי קרוב משפחה שהרבה להתרברב שעובד במשרד בטחוני מסווג ביותר ולבסוף התברר שהיה המנקה שם.. אבל זה רק דקויות..]אבל כשמראים לך מכתבים ואתה נכנס לדקויות כמו, הוא כתב שהר עובדיה פנה אליו ולא הוא למרן, לא היה ישי"ק אולי פנימיה וכו' בדקויות כאלו זה מה שמפריע.
זו דעתך. ואני מכבדה בכל לב.על כל אלו נאמר והתעלמת מהם, אם זה כ"כ חשוב לכם מה היה בדיוק,
בשמחה תעשו מחקר ותביאו לנו תוצאות
אנחנו נוכל לשבת על דברים קצת יותר קריטיים בהלכה
אתה רק מחפש לזלזל בת"ח אמיתיתמשיך להאשים את מי שמנסה לתקן את דבריך ולהעמיד דברים על דיוקם.
שיוצא ננגד רבניםרציני
הביאו לך מקורות, מכמה מכתבים, ואתה ממשיך בדעתך?!לא נכון!
יוצא נגד מה שאתה כתבת!
מוכיח שהכותרת שלך לא נכונה בכלל.
וזה מפריע לך,
כי מתברר לך שכתבת שטות,
וכל מי שטיפה ישר עם עצמו, וקרא את מה שהוכחתי - יודע זאת היטיב.
אך במקום להתמודד עם האמת, ולומר: טעיתי.
אתה מאשים אותי שאני יוצא נגד רבנים...
קראתי, והשבתי לך על כמה דברים. מוזר שאינך זוכר. בכל אופן התכתובת קיימת!!!האם קראת את כל האשכול, או שאתה מגיב בלי לבדוק.
ראה כאן.
ומהדברים שכתבתי ברור שלא היתה הצעה כזו.
היה רצון של הרב ס. ששון שהרב דסלר יפעל משהו בכיוון כזה (לא ברור מה הוא ביקש).
בפועל, לא היתה כזו הצעה.
אתה יכול לחזור איזה אחת מהשאלות שהצבת בראש דבריך קיימת אחרי שהוכח שהרב דסלר נפגש איתו בענין למרות שמשפחתו ותלמידיו לא שמעו ע"ז מעולם, ולמרות שכיהן רק 7 שנים, ולמרות שלא היה ממנה רמי"ם, ולמרות שמרן היה במצרים, ולמרות שהקדמתו ביבי"א היא סיבה לפי קוצר דעתך לאי מינויו לר"מ?כמה שאלות:
1. הסיפור הזה לא מוכר בכלל אצל אף אחד מתלמידי ישיבת פוניבז', וגם בני משפחת הרב דסלר - לא שמעו על כך מעולם.
2. הרב דסלר עצמו כיהן בישיבת פוניבז' רק 7 שנים (תש"ז - תשי"ד), החלק הראשון של יביע אומר יצא בשנת תשי"ד שהיא שנת פטירת הרב דסלר.
3. הרב דסלר זצ"ל לא היה בתפקיד ובוודאי שלא במעמד של מי שממנה ר"מים וכיו"ב. וכידוע לכל מי שמתמצא בתולדות ישיבה זו. כך שכל הענין קצת צ"ע.
4. מאיפה נוצר קשר בין בין מרן זיע"א לבין הרב דסלר? ומה עוד ידוע על אותו קשר? ורק נזכור שבשנתים-שלוש הראשונות של הרב דסלר בפוניבז', מרן היה במצרים.
5. דברי מרן זיע"א בהקדמתו ליבי"ע ח"א היו סיבה שלא למנותו כר"מ בישיבת פוניבז'. ובאמת שעדיין לא קמה ישיבה שבה לומדים ברוח דבריו באותה הקדמה.
את זה תלמידיו ומשפחתו יודעים?ולמרות שהוא בעצמו כותב שלא יציע לו כלום אלא רק יעשה פגישה להכיר דעותיו.
זה העיקר!
ומה העניין להישאר תקוע על אותה אגדת-עם שלא היתה ולא נבראה?
הם יודעים שהיתה פגישה?בני משפחתו ותלמידיו של הרב דסלר יודעים שזה לא היה, כותבים לך שזה לא היה, ואתה ממשיך...
וכן למר (תרתי משמע...).חלומות נעימים.
זה שהם משכיחים רק בשביל שלא יחשבו חס ושלום "שהרב דסלר דיבר עם רב 'פרענקי' ועוד רב 'ציוני' (רב ראשי) ועוד הציע לרב "פראנקי" להיות ר"י של פונביז' ח"ו יעלה על הדעת שהרב דסלר ידבר ויבקש מרב כזה ליהות רה"י???"בני משפחתו ותלמידיו של הרב דסלר יודעים שזה לא היה, כותבים לך שזה לא היה, ואתה ממשיך...
אם לא היה צד בעולם, אז מה תכנן לספר לרב כהנמן?די מהנחיתות הזאת.
(דרך אגב, אי אפשר באותה שורה לכתוב 'פרענקי' 'פראנקי', לפני שלוחצים 'פרסם' כדאי לעבור על ההודעה ולבדוק שאין שגיאות הקלדה)
כשמדברים על היסטוריה - צריך דבר ראשון להיצמד לעובדות, ורק אח"כ לתת פרשנויות.
ברמת העובדות,
לא היתה שום שום מחשבה להצעה למרן זיע"א לכהן כראש ישיבה, זה אפילו לא דמיון!
גם ההצעה לתפקיד (שלא ברור מה הוא היה) לא נמסרה למרן זיע"א,
כיון שכמו שרואים במכתב (מצורף) הרב דסלר כותב במפורש מה הוא יעשה באותה פגישה ואת הסיבה שלא יעשה מעבר לכך.
ברמת הפרשנות,
אני לא רואה שום היתכנות של תפקיד שהיה יכול להתאים למרן זיע"א בישיבת פוניבז',
הקו הלימודי חינוכי של שיטת הלימוד של מרן זיע"א ושל ישיבת פוניבז' לא היו יכולים להשתלב בשום סיטואציה,
בפרט, אחרי שמרן פרסם את שיטתו בהקדמת ספרו שיצא לאור באותם שנים.
ובעיקר, שכבר היה ברור באותם שנים שמגמתו של מרן היא בפסיקת הלכה, ולא בלימוד עם בחורים.
זה נכון שהיותו של מרן זיע"א ספרדי מצמצמת מאוד את הסבירות
שמרן היה מקבל תפקיד בישיבת פוניבז', ואיני רואה טעם להאריך בכך.
לי פשוט שלא היה לרב דסלר שום הוו"א להגיע לתוצאה של מינוי מרן בישיבה,
אלא שמפני כבודו של ר' סלמאן ששון ותמיכתו בכולל באנגליה וברב דסלר עשה את אותה פגישה,
כשהוא מבהיר מה יעשה באותה פגישה - 'אוכל רק לעשות הכרה עמו ולשמוע דעותיו והשקפותיו בענין חינוך מצוייני הספרדים'
וגם מדגיש מדוע עושה זאת - 'אתה כתבת לי להתראות את הרב עובדיה'
הצג קובץ מצורף 14414