האם הציע הרב דסלר למרן הגאון רבינו הענק זי"ע להיות ראש ישיבת פונביז' ?

האם הציעו למרן שיהיה ר"י פונביז'

  • לא בטוח

    קולות: 1 3.2%
  • ודאי

    קולות: 5 16.1%
  • לא

    קולות: 17 54.8%
  • מסופק

    קולות: 2 6.5%
  • הרב דסלר הציע באופן חלקי להיות ר"מ

    קולות: 8 25.8%
  • היה ישיבה אחרת

    קולות: 3 9.7%
  • הגרא"א דסלר הקים ישיבה חדשה וביקש למנות בה את מרן להיות רה"י

    קולות: 0 0.0%

  • סה"כ בוחרים
    31
  • סקר זה ייסגר: .
תופעת הסיפורים המנופחים והמוגזמים עולה על כל דמיון..
הראשון לציון סיפר ואין עוררים
אשכנזים יעררו אחרי מה שהגראי"ל שטינמן, הגר"ח קניבסקי אמר????
את זה נלמד מהאשכנזים
 
בהנהגה ממרן זי"ע שהוא בנו איך תקשה הלא אם אני אגיד לך שאביך הוא ר"י פונביז' אתה תאמין????
איך תקשה על רב גדול (שודאי שלא ישקר ח"ו) שהנו גדול הדור שסיפר על אביו סיפור ואתה תקשה?
בהלכה נלע"ד שכן אפשר להקשות.
 
אכן.

זה כל מטרתי.

תודה.

לפחות יש אחד שמבין ענין בפורום הזה

(אני מקוה שיש יותר מאחד, אלא שהם לא טרחו לכתוב את דעתם)



מי שעוסק במחקר היסטורי - צריך להתעקש על כל פרט.

זה מה שאני עושה. זה מה שצריך לעשות.

מי שנהנה מחפיפניקיות - יכול להמציא עוד 10 כרכים נוספים של מעשים שלא היו.




לא הכחשתי מתחילה שום דבר, ראה כאן.

העליתי כמה סימני שאלה. רובם נשארו ב'צריך בירור'.




יתכן שדובר על פתיחת ישיבה קטנה, באותה מידה יתכן שדובר על מתיבתא או תלמוד תורה.

אם זה מה שהיה - אין בסיפור הזה שום כבוד למרן זיע"א...!

זה הרי הצעת תפקיד לא מכבדת כלל!

וכבר כתבתי על כך באריכות כאן.




כנראה שלא שמעת / ראית את הסרטון שהובא בתחילת האשכול.

כנראה שאינך שם לב מה השם של האשכול בתחילת העמוד הזה.

לא כתוב את זה במכתב.





?

במחילה מכבודו, יש עוררים.

אתה מוזמן לקרוא שוב את כל מה שנכתב בנושא הזה.

האם לדעתך מותר להקשות על רבי יצחק שליט"א בהלכה?

או שגם בזה תאמר 'אין עוררים'...



כמי שעוסק במחקר היסטורי,

אשמח לקבל עוד מסמכים ומידע על הנושא המדובר.

אינני מתיימר לדעת הכל!

ואשמח להיות מופתע מגילוי של פיסת מידע חדשה בנושא,

כל חוקר ישמח לגלות משהו חדש שהוא לא ידע עליו, ולהיות זה שמספר על כך לציבור.

גם אני כזה!
ראו את רבי עקיבא שצוחק....וכו'
אני שמח שלפחות הגענו לדור של ביאת המשיח שיבואו כל מיני חוקרי היסטוריה למיניהם ויקשו קושיות סרק בתירוץ שהם חוקרי היסטוריה...
ועוד על מי הם מקשים, על הבן של מרן, ולא סתם בן אלא ענק שבתורה...
על זה נאמר פני הדור כפני הכלב...
 
אהה.

לך מותר לומר את זה..!

או שעל רבי ... מותר לומר את זה...!




.
ראשית, מותר לומר זאת על כולם.
אבל לא נחרב העולם מאי דיוק בכזה דבר.
ולכן אני לא ידון חודשים באי דיוק כזה.

שנית, לא כתבתי מי לא דייק, הדברים שהובאו לא מדוייקים, איני יודע האם הרב דוד לא דייק או שהמצטטים לא דייקו, עכ"פ הדברים שנכתבו לא מדוייקים.

למי שמכיר אותי ואת כתביי, ידוע שאני מעיר גם על מו"ר הראש"ל שליט"א באיזה'ו מקומן. וכך היא דרכה של תורה ובלבד שידבר בדרך כבוד, ויכוון ליבו לשמים. ותול"מ.
(ורק באשכול סמוך הערתי בענין החטופים, לפו"ר).
 
הראשון לציון סיפר ואין עוררים


?

במחילה מכבודו, יש עוררים.


את זה תמחק☝️

זה לא כבוד, ואני לא רוצה להיכנס איתך עכשיו לוויכוח חודש שלם אם זה כבוד או לא כבוד, אתה כתבת:
ואם מישהו יצביע לי על מילה שנכתבה שלא בדרך כבוד - אתקן / אמחק מייד!
אני חושב שזה לא כבוד אז תמחק...
 
הוא היה גדול הרבה מעבר להיות ראש ישיבה.
והיה כבוד לישיבה שהיה עומד בה ענק שכמותו.
זה שהיה גדול הרבה מראשות ישיבה אין איש שחולק.
אך לעמוד כראש ישיבה לכאו' אינו קשור כלל, ואין זה מתאים לא לסגנונו, וק"ו לא לדרך לימודו, וכ"ש שאינו מתאים כלל לישיבה ליטאית ועוד פוניבז' [אך כמובן לא היה כדבר הזה כפי שהוכח לעיל בבירור].
ואינו מגרע מאומה מגדלותו העצומה, בדיוק כפי שהגר"ח קניבסקי גם אינו מתאים להיות ר"י..

לכן לדעתי זה סיפור הזוי ואף אם היה נכתב במפורש הייתי דוחק בתירוצים שונים כי הוא רחוק מכל הגיון והסתברות ועוד בפוניבז'???
אך לפי מה שנכתב במפורש לעיל הכל בא על מקומו ולק"מ מקסימום ישי"ק ליוצאי טריפולי .. מכאן עד לראשות ישיבת פוניבז' הדרך רחוקה מאוד מאוד ,
ואי"ז רק איזה דיוק בסיפור אלא פשוט סיפור אחר לחלוטין ללא שום דרמה וחידוש..
 
אבל מה לעשות עם הנחיתים, שכל המדד שלהם על גדלותו של אדם מסתכם במדד בהאים האשכנזים העריכו אותו וכמה..
[בדיוק כפי שמגוחך בעיניי מי שמודד כל שבחו של רב רק במדד כמה הכיר והעריך את מרן זיע"א ותו לא מידי]
בהחלט לא נעים.. מזכיר לי שאיזה ברסלבר פעם הביא לי לעיין בספר שלם שכולו מלא בציטוטים מרבים רבים מגדולי ישראל, מכל החוגים - בדגש על גדולי הליטאים (כנראה כדי לחזק את האמינות של הספר...) - של דברי הערצה ושבח לרבי נחמן.
ואני שואל -
מה עשה לכם הצדיק רבי נחמן זצ"ל שהושבתם אותו כך על ספסל הנאשמים? ואם לשיטתכם המעוותת זהו מקומו, מדוע גייסתם עבורו כל כך הרבה פרקליטים...

כנ"ל יש לומר על סיפורים מעין אלו?

מה אשם מרן שצריך לגייס עבורו את הדמיון כדי לייצר באופן לא משכנע הערכה ליטאית דרמטית?
מה פשר הניסיון הנואש בשימוש בפייקים איזוטריים מעין אלו?
האם לא ניתן להעריץ אותו על מה שהיה הוא עצמו ולא מפי זולתו? - על כך שהיה ענק בתורה ובהלכה באופן מופלא, והנחיל את תורתו בקרב כל שכבות הציבור הספרדי ובקרב ציבורים אחרים (וכן, יש ביניהם גם גם ת"ח המשויכים למגזר הליטאי, אבל זה המדד ואין בלתו?) או על פעולותיו הכבירות לקרב יהודים אל אביהם שבשמים.
 
מה אשם מרן שצריך לגייס עבורו את הדמיון כדי לייצר אליו הערכה ליטאית דרמטית?
צודק,
אבל רבינ ו הראשןון לציון שליט"א שהוא בנו אומר משהו אז למה לכתוב לא נכון או לא היו דברים מעולם
אמר ומסתמא הוא יודע מה שאמר
ואנו לא צריכים הערכה ליטאית (חוץ מזה שכל ה"גדולים" הליטאים היו אוהבים את מרן)
 
ואנו לא צריכים הערכה ליטאית (חוץ מזה שכל ה"גדולים" הליטאים היו אוהבים את מרן)
לא באופן גורף, אבל בהחלט הייתה הערכה גדולה אצל הרבה מהם. וכמובן זה לא מה שקובע ח"ו את גדולתו - כפי שהוסכם, וגם לא את גדולתם (להוציא מהטעות שעלולה להשתמע מהגרשיים על המילה גדולים).
 
כנראה שאין כאן כאלו שזוכרים את השנים לפני תשמ"ט (הזמנת מרן זיע"א לכינוס דגל התורה).

עד אז, רבני בני ברק הליטאים לא כבדו את מרן כלל.

ומפני הכבוד לא אזכיר את הביטויים שנאמרו אז.

רק ארמוז לביטוי מתוך עדויות ח, ד שהיה שגור בפי כמה מהם, ודי בזה.

באותם ימים כואבים ועצובים שמו של מרן זיע"א היה מוזכר ברחוב רשב"ם (ודומיו, אך הדוגמא מכוונת) בלי הוספת התואר רבי...
במחילה, אבל באשכול אחר הובאה הסכמת הסטייפלר לספר כרמי שלי לרבי שלי מקייקץ, בו משבח את מרן.
והתנה את הסכמתו לספר בכך שמרן יתן הסכמה לספר. ע"ש.
 
שלום לכולם מה שלומכם
לאחרונה סיפר הראש"ל שרבי יוסף ידיד נגלה בחלום לר' נתן סאלם ואמר לו שדנו אותו בעולם הבא על קצת לבן או גבינה שאכל יותר מכדי צרכו, ואמר ששמע כך מפי מרן רבינו עובדיה
ידוע למישהו אם יש מקור נוסף לסיפור זה, כי בחלום שמובא בהקדמת ברכת יוסף חלק ג' עמ' כז זה לא כתוב
ואחד מהבחורים החשובים שלנו שאל אותי שמהגמ' בכמה מקומות חזינן שהם כן היו אוכלים יותר מצרכם המדויק, כמו בברכות מד. בפירות גינוסר, ומגילה ז: רווחא לבסומא שכיח, ושבת לח. ואכלנו מהם הרבה, ועוד ראיות.
אני דחיתי אותו בקש, כי באמת זכרתי שהסיפור לא מובא כן, וגם אם כך היה המעשה אין לי תשובה, וכעת עולה בזכרוני שיש לשון בספר מעשה רב של ר"ח מוולאז'ין לא יתכן שבשביל עוגיה אחת יותר יורידו לנו מחלק עולם הבא.
 
חזור
חלק עליון