• חדש מאיגוד האברכים והקהילות: חוברת בחומרת איסור הגיוס לצבא ובשבח לימוד התורה בישיבות הקדושות, ממרן רשכבה"ג רבינו עובדיה יוסף זיע"א ומנהיג הדור מרן רבינו יצחק יוסף שליט"א. לקריאה והפצה לחצו כאן

האם הציע הרב דסלר למרן הגאון רבינו הענק זי"ע להיות ראש ישיבת פונביז' ?

האם הציעו למרן שיהיה ר"י פונביז'

  • לא בטוח

    קולות: 1 3.3%
  • ודאי

    קולות: 5 16.7%
  • לא

    קולות: 17 56.7%
  • מסופק

    קולות: 2 6.7%
  • הרב דסלר הציע באופן חלקי להיות ר"מ

    קולות: 7 23.3%
  • היה ישיבה אחרת

    קולות: 3 10.0%
  • הגרא"א דסלר הקים ישיבה חדשה וביקש למנות בה את מרן להיות רה"י

    קולות: 0 0.0%

  • סה"כ בוחרים
    30
  • סקר זה ייסגר: .
במחילה, אבל באשכול אחר הובאה הסכמת הסטייפלר לספר כרמי שלי לרבי שלי מקייקץ, בו משבח את מרן.
והתנה את הסכמתו לספר בכך שמרן יתן הסכמה לספר. ע"ש.
לא מעוניין לגלוש לנושא הכאוב הזה..
אבל במחילה היחס המשפיל למרן זיע"א לא היה לפני מאה שנה, ואני בלומדי בפוניבז' זוכר ביטויים קשים ביותר וזלזול במרן ובתורתו ובהנהגותיו מגדולי רבני בני ברק ואכמ"ל.
ולא נראה יעזור אי אילו שבבי מידע וסיפורים על דברים שהיו גלויים לעיני כל מי שהסתובב באזור רחוב רשב"ם והמסתעף..

אך בעניין אחד אתה צודק שלאחר פטירתו זרח שימשו של מרן אלפי מונים יותר מכדי חיותו , ומי שצעיר לימים או שלא גדל במוסדות ליטאיים מובהקים לא יכול לדמיין איזה שינוי דרמתי חל לאחר פטירתו והוא דבר שלא היה לעולמים..
 
לא מעוניין לגלוש לנושא הכאוב הזה..
אבל במחילה היחס המשפיל למרן זיע"א לא היה לפני מאה שנה, ואני בלומדי בפוניבז' זוכר ביטויים קשים ביותר וזלזול במרן ובתורתו ובהנהגותיו מגדולי רבני בני ברק ואכמ"ל.
ולא נראה יעזור אי אילו שבבי מידע וסיפורים על דברים שהיו גלויים לעיני כל מי שהסתובב באזור רחוב רשב"ם והמסתעף..

אך בעניין אחד אתה צודק שלאחר פטירתו זרח שימשו של מרן אלפי מונים יותר מכדי חיותו , ומי שצעיר לימים או שלא גדל במוסדות ליטאיים מובהקים לא יכול לדמיין איזה שינוי דרמתי חל לאחר פטירתו והוא דבר שלא היה לעולמים..
כנראה אינך מבחין בין לפני תשנ"ב ללאחריה.
 
כנראה אינך מבחין בין לפני תשנ"ב ללאחריה.
אני מדבר גם על העשור האחרון של מרן.
אני לא כזה זקן והיחס של רבני ליטא והמרביצי בפרט באיזור בני ברק היה לא מכבד בעליל..
ובפרט ללכת אחר פסיקותיו, זוכר אני היטב שמשפחה שפסקה כהגרע"י היה סימן מובהק לזן מסוים של ספרדים , וסיבה מספיקה להורדת השידוך לאלתר..
וזה יעידו כל ספרדי שלמד בישיבות ליטא..
 
כנראה אינך מבחין בין לפני תשנ"ב ללאחריה.
אף אני מסכים עם קודמי שמי שהלך אחרי פסקי הרב עובדיה היה מוגדר כ'פרענק' שעשה סימן היכר בשידוכים ובמוסדות [ויש שנשארו בזה עד היום..]
אבל ב"ה שהמצב בשנים האחרונות השתפר ללא השוואה.
 

@הצעיר ני"ו

אתה פותח הנושא, וכנראה שרק לך יש את האפשרות לערוך את הכותרת.

האם הציע הרב דסלר למרן הגאון רבינו הענק זי"ע ליהות ראש ישיבת פונביז'


הגיע הזמן לתקן את שתי השגיאות שבכותרת.

1. להיות ולא ליהות.

2. פוניבז' ולא פונביז'.
איך לקח לך כ"כ הרבה זמן עד ששמת לב לטעויות בכותרת?!
ואם שמת לב מההתחלה איך הצלחת להתאפק כ"כ הרבה זמן?!
 
אף אני מסכים עם קודמי שמי שהלך אחרי פסקי הרב עובדיה היה מוגדר כ'פרענק' שעשה סימן היכר בשידוכים ובמוסדות [ויש שנשארו בזה עד היום..]
אבל ב"ה שהמצב בשנים האחרונות השתפר ללא השוואה.
במקומות מסויימים בבני ברק.
וגם זה רק אחרי תשנ"ב.
 
במקומות מסויימים בבני ברק.
שום מקום מסוים..
אני מכיר עד היום משפחות שמורידות שידוך על זה שהם הולכים כמו הרב עובדיה [בתור סימן ולא סיבה]
ופעם זה היה כמעט קונצנזוס אצל הספרדים בוגרי ישיבות הליטאים בעיניין זה..
 
שום מקום מסוים..
אני מכיר עד היום משפחות שמורידות שידוך על זה שהם הולכים כמו הרב עובדיה [בתור סימן ולא סיבה]
ופעם זה היה כמעט קונצנזוס אצל הספרדים בוגרי ישיבות הליטאים בעיניין זה..
ויש משפחות שמורידות על דברים אחרים. מה זה אומר? כל אחד והשריטה שלו. יש ליטאים שלא שומעים על מי שלא הולך כמו החזו"א וכו' וכו'.
ולעומת זאת ההולכים לאור פסקי מרן זיע"א מורידים שידוכים של אלו שאינם הולכים לפי פסקיו והולכות עם פאות נכריות וכד'.
כך זה בכל מגזר, כל מגזר מוריד מי שאינו משתייך אליו.
 
כך זה בכל מגזר, כל מגזר מוריד מי שאינו משתייך אליו.
זה נראה וויכוח שלא יגמר..
לא מצליח להבין האם אתה כה צעיר או שמה למדת רק בחזון עובדיה ולא היית מודע למה שקורא מסביבך..
אלו היו העובדות ונושא השידוך היה רק פרט מתוך מכלול של דברים ביחס לנדו"ד.
רוב הליטאים אחזו כך [אם כי בדרגות חומרה שונות..] וק"ו שכך התייחסו הספרדים שהשתייכו למגזר הליטאי ורבים גם היום.

אני לא מצליח להבין מה האינטרס העז לנסות בכל הכח לטשטש את העובדות שהיו ברורים לכל..
האם זה מוריד בכיהוא זה את ערכו של מרן איך התיחסו אליו האשכנזים?????
האם זה מוריד מערכו שפעם רבים התנגדו למרן ולפסיקותיו??

מה זה הנחיתות הזאת??
בשביל שמרן יהיה גדול צריך שיקראו לו להיות ראש ישיבת פוניבז'.
וגם שכל האשכנזים אחזו ממנו מדורי דורות..

מרן זיע"א אינו זקוק לאישור של איש!!
ותורתו של מרן מתפרסמת כיום גם בציבור שהתנגד אליו בכל כוחו כמו ציבור המרביצי כנודע [גם אם מנסים כיום לטשטש את זה. אבל כל רבני המרביצי נלחמו במרן, וזה היה אחד מהסיבות המרכזיות שהקימו את הארגון הנ"ל כפי שכל אחד יוכל לראות ולפתוח גוגל על מרביצי הכל כתוב וברור ..]
 
הנה ציטוט מתוך הויקיפדיה על מטרת הקמת מרביצי

נקודות המחלוקת​

ההתנגדות של בני קבוצה זו לדרכה של ש"ס התבססה על כמה טענות מרכזיות[5].

  • הנהגת הציבור החרדי ("הנהגת הדור") מסורה לרב שך בלי קשר להשתייכות עדתית, ואין לחלוק על דעתו והוראותיו[6].[איזה רב חלק אז על הרב שך?]
  • הזרם החרדי הספרדי אינו מחזיק בידע ובמיומנות הדרושה לשימור הערכים החרדיים, ולכן עליו להמשיך ולהיתלות בזרם הליטאי עד שירכוש את הידע והמיומנות האמורים.[איזה רב מהזרם הספרדי הנהיג אז ?]
  • השיטה הלימודית שמתווה הנהגת ש"ס בלימוד התלמוד בישיבות אינה השיטה המתאימה לדורנו, ולא כך למדו רבותינו הספרדים[7].[על מי טענו שצרת לימודו בשיטחיות?]

  1. הארגון ייזום הוצאה לאור של קובץ תורני של בני הישיבות הספרדיים כדי לעודד לימוד בעיון ובהעמקה [מובן מאוד מה המטרה האמתית]
בכינוס זה התבטא הרב יהודה עדס: "השטחיות הכריזה מרד על העמקות"[ברור מאוד על מי כוונתו]

וזה רק טיפה מן הים..
 
נערך לאחרונה:
אין דבר כזה מידיעה!
[כוונתי לאוצה"ס של הישיבה שברוב המוחלט של הישיבות אין מטעם הישיבה שום ספר של מרן ולא של בנו]
בחדרים ברור שיש ויש גם ספרי חולין ועיתונים ואינו ראיה לכלום.
 
(הקישור מפנה לאתר שנפרץ וכרגע לא פעיל. לצערי אין לי 30,000 ש"ח לסייע)
 
עד היום..
יש בפוניבז' ספר אחד של מרן או ילקוט יוסף??
וכנ"ל ברוב הישיבות הליטאיות.
יש חלוקה ברורה בין הישיבות הליטאיות הבני ברקיות לירושלמיות.
במיר חברון וקול תורה יש את כל ספרי מרן זיע"א ובניו, והם בשימוש תמידי.

בסלבודקה ידוע לי שהיה יבי"א, וגם ילקו"י, ולפני כעשור א' מגבאי אוצה"ס הוציא את הילקו"י. לא יודע מה המצב היום. עכ"פ היא ישיבה בני ברקית.
 
חזור
חלק עליון