גלעד יצחקוב
Active member
כתב התפארת שלמה (פרשת האזינו) על הפסוק יצרנהו כאישון עינו וז"ל ידוע כי עיקר מכל הענינים הוא שמירת העיניים חוש הראות כאישון בת עין' הנקודה הפנימית אשר הוא כמו מראה הלטושה שקורין שפיגל' אם האדם מביט בו הוא נראה צורתו בו כולו בתוכו וזה הרמז בכתוב גודל השמירה שצריך האדם לשמור חוש הראות כמו ששומר אישון בת עינו האמנם כי הדבר קשה מאד בכח ובפועל כי הוא לא אפשר ולא קמכוון עכ"ז האדם צריך לעשות מה שביכולתו ואז מסייעין אותו מן השמים כמו שכתוב שמואל א' (ב ט) ורגלי חסידיו ישמור' גם כשאדם עוסק במשא ומתן צריך שמירה מעולה וזה בא מחמת יראת שמים כי אותיות ראיה עולה יראה כמו שאמרו חגיגה ב כדרך שבא לראות כך בא ליראות' וזה הרמז בדברי רבותינו ז"ל ב"מ פ: שמור לי ואני אשמור לך שומר שכר' אם אתה שומר מה שנוגע לי כידוע ליודעי חן כי עיקר תיקון אחר שבירת הכלים הוא מבחינת העינים ואני אשמור לן כמו שכתוב יצרנהו כאישון עינו' ר"ל שהקב"ה שומר את האדם השומר אישון עינו וכד ועל דבר זה עודנו נקרא שומר שכר כי עתיד עוד לקבל שכרו משלם ע''כ