• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

האם יש בעיה במילות השיר "ויהיה לי עוד יותר טוב"

חשבתי ואמרתי שהרבה מדברים על המילים "ויהיה לי עוד יותר טוב וכו'" אם נכון לומר אותם וכו' אבל מה עם תחילת השיר שאומר "חסר אותי כולה כמה תפילות" כאילו שאדם שלא התפלל והחסיר כמה תפילות זה "כולה כמה תפילות" וזה לא רואי ונכון. וזה דבר יותר פשוט משאר המילים שאפשר לפלפל ולהסביר את כווונת המשורר...
 
דרך אגב, ראש הישיבה חכם יהודה חיים צדקה ע"ה, על אדם חולה היה אומר בזה הלשון: "שלא הרגיש טוב",
והרב מוצפי אומר שלא חש בטוב.
כמדומה ששמעתי מחכם אברהם יונה לפני כמה עשורים שלא להגיד לא מרגיש טוב, אלא מרגיש לא טוב, כי רק מת לא מרגיש
הצד השווה שבהן -רעיונות איך לא להשמיע קללה.

וכדברי @יצחק משען בתפארת ציון - הספדים ראיתי מובא בכמה הספדים שהגרב"צ אבא שאול הקפיד לומר "חש שלא" ואז "בטוב" כדי שלא ישמע "לא חש" כאילו "מת" ב"מ ונראה שזה כשמזכירים מישהו ולא כשמזכירים סתם הלכה שלא על מישהו.

וכל זה זוהי שימת לב על זהירות כמו שמצינו בחז"ל בתלמוד וכן בהל' אבלות שאין לומר לאבל "שב" כדי שלא לקללו בכך ועוד כהאי גוונא.
 
חשבתי ואמרתי שהרבה מדברים על המילים "ויהיה לי עוד יותר טוב וכו'" אם נכון לומר אותם וכו' אבל מה עם תחילת השיר שאומר "חסר אותי כולה כמה תפילות" כאילו שאדם שלא התפלל והחסיר כמה תפילות זה "כולה כמה תפילות" וזה לא רואי ונכון. וזה דבר יותר פשוט משאר המילים שאפשר לפלפל ולהסביר את כווונת המשורר...
תנוח דעתך, ושאלו יהיו הצרות שלנו, ושלא ירעו בשדות זרים.
 
זה מה שמישהו שלח לי:
"השם יתברך יודע שאני טוב ותמיד רוצה לעשות רק טוב" | מפתיע : הגה"צ רבי שלום ארוש שינה את מילות השיר העוד יותר טוב... לאחר מכתב שהוציא הרב אברהם דויטש ממעלה אדומים, מתברר שהרב ארוש שינה את מילות השיר.


אני לא יודע אם זה נכון ואם הציטוט מדוייק.
מישהו יודע אם זה נכון?
בקישור הזה הרב מספר על תהליך השיר עוד יותר טוב
(סיפור מעניין מאוד ומחזק במעלת התפילה, היה ברור שמאחורי חיזוק כזה גדול שנהיה בעמ"י ע"י השיר יש משהו גדול, ומתברר שזה מסי"נ ומעניין לדעת שהיו גם תפילות רבות של הרה"צ רבי שלום ארוש שליט"א)
ובסוף הזמר שהגיע מבקש משפט אחר לשיר אחר ש'ירוץ' בציבור ומביא לו את המשפט הנ"ל (יודע שאני טוב וכו') משמע שהם שני שירים נפרדים...
 
אדרבא, אני לגמרי עם השיר. רק אני אומר שאם עשו רעש על המילים "עוד יותר טוב" למה לא נתעוררו במילים "כולה כמה תפילות".
כי רוב העולם משורר ומזמזם ומרקד וחוזר ושר את המילים "עוד יותר טוב" ואלו המילים המוכרות
 
ראיתי מובא בכמה הספדים שהגרב"צ אבא שאול הקפיד לומר "חש שלא" ואז "בטוב" כדי שלא ישמע "לא חש" כאילו "מת" ב"מ ונראה שזה כשמזכירים מישהו ולא כשמזכירים סתם הלכה שלא על מישהו.
אכן מו"ר חכם בן ציון ז''ל היה מקפיד בדברים אלו, שמשמעות הלשון תהיה חיובית ולא שלילית.
וכפי שסיפר גיסו רבי ראובן שרבאני ז''ל על אותה שעה שחיפש קבר לקבור בתו ב"מ.
וגם ראיתי באחד ההקדמות לספרי הגרח"פ ז''ל שבהוצאת מכון שובי נפשי, שסיפר שם הרב עזריאל מנצור שליט"א שבבחרותו היה יושב קמיה מו"ר חכם בן ציון נ"ע וקרא לפניו הפסוק הנני הורג וגו', וחכם בן ציון הקפיד עליו שקרא הפסוק ככתיבתו ולא שינה ל"בנו בכורו". עיי"ש.
 
חשבתי ואמרתי שהרבה מדברים על המילים "ויהיה לי עוד יותר טוב וכו'" אם נכון לומר אותם וכו' אבל מה עם תחילת השיר שאומר "חסר אותי כולה כמה תפילות" כאילו שאדם שלא התפלל והחסיר כמה תפילות זה "כולה כמה תפילות" וזה לא רואי ונכון. וזה דבר יותר פשוט משאר המילים שאפשר לפלפל ולהסביר את כווונת המשורר...
אני הבנתי שהכוונה שלכל דבר צריך סך מסוים של תפילות
כמו למשה רבינו ע"ה שאם היה מתפלל תקטז תפילות היה נענה

ודרך אגב על ה'כפירה' ח"ו שיש כאן שכעת לא טוב,
בתהילים דוד המלך מתפלל מספיק על זה זהוא ביום רעה וכו'
יש גם תפילה בר"ה 'היטיבה אחריתנו מראשיתנו'
 
חשבתי ואמרתי שהרבה מדברים על המילים "ויהיה לי עוד יותר טוב וכו'" אם נכון לומר אותם וכו' אבל מה עם תחילת השיר שאומר "חסר אותי כולה כמה תפילות" כאילו שאדם שלא התפלל והחסיר כמה תפילות זה "כולה כמה תפילות" וזה לא רואי ונכון. וזה דבר יותר פשוט משאר המילים שאפשר לפלפל ולהסביר את כווונת המשורר...
מחילה פשוט שכוונתו שחסר כמה תפילות לא של שחרית מנחה או ערבית כוונתו אני מאמין שחסר כמה תפילות שלאיזה ישועה לה הוא צריך בין אם זה רפואה או פרנסה וכדו'
 
חזור
חלק עליון