• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

האם יש בעיה במילות השיר "ויהיה לי עוד יותר טוב"

@ד' תמיד אוהב אותי האם זה נכון שאמרו שהרב ארוש שינה קצת את המילים של השיר?
זה מה שמישהו שלח לי:
"השם יתברך יודע שאני טוב ותמיד רוצה לעשות רק טוב" | מפתיע : הגה"צ רבי שלום ארוש שינה את מילות השיר העוד יותר טוב... לאחר מכתב שהוציא הרב אברהם דויטש ממעלה אדומים, מתברר שהרב ארוש שינה את מילות השיר.


אני לא יודע אם זה נכון ואם הציטוט מדוייק.
מישהו יודע אם זה נכון?
 
נערך לאחרונה:
זה מה שמישהו שלח לי:
"השם יתברך יודע שאני טוב ותמיד רוצה לעשות רק טוב" | מפתיע : הגה"צ רבי שלום ארוש שינה את מילות השיר העוד יותר טוב... לאחר מכתב שהוציא הרב אברהם דויטש ממעלה אדומים, מתברר שהרב ארוש שינה את מילות השיר.

האם זה נכון?
איני יודע.
שמעתי שכמה רבנים יצאו נגד זה, ואולי לכן הוא שינה.
 
מצורף בזאת ראיון עם הזמר אלייצור מעיתון 'משפחה' - שבת האחרונה

מפנה לקרוא את הטור של הרב ישראל גרובייס הערוך בעמודים האחרונים
שם הוא מפרט בטו"ט ודעת את החסרונות של השיר עבור ציבור בני התורה
יחד עם הסיוגים המתבקשים.

דרך הזהב!
מומלץ לקריאה
 

קבצים מצורפים

  • עוד יותר קרוב ועוד יותר קרוב - עיתון משפחה _ עיתון משפחה.pdf
    771.1 KB · צפיות: 45
מצורף בזאת ראיון עם הזמר אלייצור מעיתון 'משפחה' - שבת האחרונה

מפנה לקרוא את הטור של הרב ישראל גרובייס הערוך בעמודים האחרונים
שם הוא מפרט בטו"ט ודעת את החסרונות של השיר עבור ציבור בני התורה
יחד עם הסיוגים המתבקשים.

דרך הזהב!
מומלץ לקריאה
יותר נראה שהוא "המקטרג הראשי לישראל"...
 
מונח בזיכרוני כי מרן מאור עינינו זיע"א היה אומר כמה וכמה פעמים, שהקב"ה אוהב אותנו תמיד. והראיה לכך היא, שאנו מברכים בערבית "אוהב את עמו ישראל". וכי מניין לך שהקב"ה עכשיו אוהב אותך? והלא יכול להיות שחטאת ועתה אין אתה רצוי לפניו? אלא שהקב"ה לא יכשיל אותנו בברכה לבטלה, שלשיטתנו זהו איסור דאורייתא. ועל כרחך שאוהב אותנו תמיד. ונאים הדברים. [אשמח אם החברים היקרים זוכרים היכן אמר זאת, כי מונח לי בוודאות בזיכרוני, ואין לי כוחות לחפש כעת. כי אני טרוד בפרויקט אחר לכבודו של מרן. שאולי יפציע בעתיד הקרוב או הרחוק...]
 
מונח בזיכרוני כי מרן מאור עינינו זיע"א היה אומר כמה וכמה פעמים, שהקב"ה אוהב אותנו תמיד. והראיה לכך היא, שאנו מברכים בערבית "אוהב את עמו ישראל". וכי מניין לך שהקב"ה עכשיו אוהב אותך? והלא יכול להיות שחטאת ועתה אין אתה רצוי לפניו? אלא שהקב"ה לא יכשיל אותנו בברכה לבטלה, שלשיטתנו זהו איסור דאורייתא. ועל כרחך שאוהב אותנו תמיד. ונאים הדברים. [אשמח אם החברים היקרים זוכרים היכן אמר זאת, כי מונח לי בוודאות בזיכרוני, ואין לי כוחות לחפש כעת. כי אני טרוד בפרויקט אחר לכבודו של מרן. שאולי יפציע בעתיד הקרוב או הרחוק...]
ברור.
אך מה בין זה לבין הטענות של גרובייס.
הוא מבאר בטוטו"ד
דבריי נכתבו על אודות הטור הירוק אשר נכתב בעיתון משפחה. הראו לי אותו אתמול, והדברים נסובים על שם. לא על מה שהעלה כבודו, אלא על מה שכתב גרובייס (לא מופיע כאן).
זה מובא כאן,
בעמוד האחרון.

לא מצאתי קיטרוג אלא ניתוח קר ומכבד של הדברים.

גם דברי מרן זצוק"ל לא סותרים,
כי ישנם שני בחינות, הנסתרת והנגלית,
ובהנהגה הנגלית ישנה מציאות מוכרחת של ריחוק ממנו יתברך.
למרות שבפנימיות 'נצח ישראל לא ישקר', ואף את מנשה אהב השי"ת
אהבת אב לבן אובד.

מה לחנך. צריך לדעת.

קטונתי מלהבין את כבודו.
ואדרבה עד שקראתי את הטור שלו לא כ"כ התחברתי לטענות המשיגים נגד השיר,
כי הרגיש לי שיותר מקטנות מוחין כותבים זאת.
עד שראיתי את דבריו.

אשמח לתגובת כבודו, למרות האריכות.

בהצלחה בפרויקט.
מחכים...
 
ברור.
אך מה בין זה לבין הטענות של גרובייס.
הוא מבאר בטוטו"ד

זה מובא כאן,
בעמוד האחרון.

לא מצאתי קיטרוג אלא ניתוח קר ומכבד של הדברים.

גם דברי מרן זצוק"ל לא סותרים,
כי ישנם שני בחינות, הנסתרת והנגלית,
ובהנהגה הנגלית ישנה מציאות מוכרחת של ריחוק ממנו יתברך.
למרות שבפנימיות 'נצח ישראל לא ישקר', ואף את מנשה אהב השי"ת
אהבת אב לבן אובד.

מה לחנך. צריך לדעת.

קטונתי מלהבין את כבודו.
ואדרבה עד שקראתי את הטור שלו לא כ"כ התחברתי לטענות המשיגים נגד השיר,
כי הרגיש לי שיותר מקטנות מוחין כותבים זאת.
עד שראיתי את דבריו.

אשמח לתגובת כבודו, למרות האריכות.

בהצלחה בפרויקט.
מחכים...
תגובתי על כך, שלא צריך לחפש כל הזמן קטרוגים על ישראל. שעוד יחפשו את המילים האלו בתהילים... הלך רחוק מאוד.
 
תגובתי על כך, שלא צריך לחפש כל הזמן קטרוגים על ישראל. שעוד יחפשו את המילים האלו בתהילים... הלך רחוק מאוד.
כנראה שכבודו לא מכיר את סגנונו הפולני של גרובייס

כקורא נאמן שלו מזה שנים, הן בטורים, הן בכתבות, ועאכו"כ בקולמוס, ובפודקסטים
וכמי ששוחח עימו כמה פעמים,
זוהי בס"ה שנינותו האופיינית,
הזהיר שלפני שזה הופך להיות שיר כאחד משירי הקודש,
כבני תורה עלינו לברר מה יחסינו לשיר.
זהו
לא יותר מזה.
 
כנראה שכבודו לא מכיר את סגנונו הפולני של גרובייס

כקורא נאמן שלו מזה שנים, הן בטורים, הן בכתבות, ועאכו"כ בקולמוס, ובפודקסטים
וכמי ששוחח עימו כמה פעמים,
זוהי בס"ה שנינותו האופיינית,
הזהיר שלפני שזה הופך להיות שיר כאחד משירי הקודש,
כבני תורה עלינו לברר מה יחסינו לשיר.
זהו
לא יותר מזה.
אני לא קורא נאמן כלל וכלל. פעם ראשונה שנתקלתי בעיתון הזה אחרי שפעם ראשונה נפל לידיי כי עשו על פטירת חכם שלום. זו הפעם השנייה, והספיק לי.
 
אני לא קורא נאמן כלל וכלל. פעם ראשונה שנתקלתי בעיתון הזה אחרי שפעם ראשונה נפל לידיי כי עשו על פטירת חכם שלום. זו הפעם השנייה, והספיק לי.
מה אומר לך?
מקנא בך...
מאוד.
(אני עצמי לאחרונה כבר לא עוקב מחמת חוסר הזמן, אך את זה הם שלחו במייל לכן זה נראה כך)...

לענייננו, כעת הכול מובן. ותשקוט הארץ.
הוא דווקא יהודי היסטוריון ת"ח המחבב מאוד את מרן הראשל"צ שליט"א (פעם שוחח עימו במשך טיסה מישראל לגרמניה, ובזכות זה ערך כתבה שלמה על אר"י אתרא דמרן, ומרן הראש"ל אף נידב לו טור לשם כך...) וחסיד עם עין חיובית. מאוד.

כל טוב
 
חזור
חלק עליון