• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

האם יש בעיה במילות השיר "ויהיה לי עוד יותר טוב"

זה מה שמישהו שלח לי:
"השם יתברך יודע שאני טוב ותמיד רוצה לעשות רק טוב" | מפתיע : הגה"צ רבי שלום ארוש שינה את מילות השיר העוד יותר טוב... לאחר מכתב שהוציא הרב אברהם דויטש ממעלה אדומים, מתברר שהרב ארוש שינה את מילות השיר.

האם זה נכון?
איני יודע.
שמעתי שכמה רבנים יצאו נגד זה, ואולי לכן הוא שינה.
 
מצורף בזאת ראיון עם הזמר אלייצור מעיתון 'משפחה' - שבת האחרונה

מפנה לקרוא את הטור של הרב ישראל גרובייס הערוך בעמודים האחרונים
שם הוא מפרט בטו"ט ודעת את החסרונות של השיר עבור ציבור בני התורה
יחד עם הסיוגים המתבקשים.

דרך הזהב!
מומלץ לקריאה
 

קבצים מצורפים

  • עוד יותר קרוב ועוד יותר קרוב - עיתון משפחה _ עיתון משפחה.pdf
    771.1 KB · צפיות: 37
מצורף בזאת ראיון עם הזמר אלייצור מעיתון 'משפחה' - שבת האחרונה

מפנה לקרוא את הטור של הרב ישראל גרובייס הערוך בעמודים האחרונים
שם הוא מפרט בטו"ט ודעת את החסרונות של השיר עבור ציבור בני התורה
יחד עם הסיוגים המתבקשים.

דרך הזהב!
מומלץ לקריאה
יותר נראה שהוא "המקטרג הראשי לישראל"...
 
מונח בזיכרוני כי מרן מאור עינינו זיע"א היה אומר כמה וכמה פעמים, שהקב"ה אוהב אותנו תמיד. והראיה לכך היא, שאנו מברכים בערבית "אוהב את עמו ישראל". וכי מניין לך שהקב"ה עכשיו אוהב אותך? והלא יכול להיות שחטאת ועתה אין אתה רצוי לפניו? אלא שהקב"ה לא יכשיל אותנו בברכה לבטלה, שלשיטתנו זהו איסור דאורייתא. ועל כרחך שאוהב אותנו תמיד. ונאים הדברים. [אשמח אם החברים היקרים זוכרים היכן אמר זאת, כי מונח לי בוודאות בזיכרוני, ואין לי כוחות לחפש כעת. כי אני טרוד בפרויקט אחר לכבודו של מרן. שאולי יפציע בעתיד הקרוב או הרחוק...]
 
מונח בזיכרוני כי מרן מאור עינינו זיע"א היה אומר כמה וכמה פעמים, שהקב"ה אוהב אותנו תמיד. והראיה לכך היא, שאנו מברכים בערבית "אוהב את עמו ישראל". וכי מניין לך שהקב"ה עכשיו אוהב אותך? והלא יכול להיות שחטאת ועתה אין אתה רצוי לפניו? אלא שהקב"ה לא יכשיל אותנו בברכה לבטלה, שלשיטתנו זהו איסור דאורייתא. ועל כרחך שאוהב אותנו תמיד. ונאים הדברים. [אשמח אם החברים היקרים זוכרים היכן אמר זאת, כי מונח לי בוודאות בזיכרוני, ואין לי כוחות לחפש כעת. כי אני טרוד בפרויקט אחר לכבודו של מרן. שאולי יפציע בעתיד הקרוב או הרחוק...]
ברור.
אך מה בין זה לבין הטענות של גרובייס.
הוא מבאר בטוטו"ד
דבריי נכתבו על אודות הטור הירוק אשר נכתב בעיתון משפחה. הראו לי אותו אתמול, והדברים נסובים על שם. לא על מה שהעלה כבודו, אלא על מה שכתב גרובייס (לא מופיע כאן).
זה מובא כאן,
בעמוד האחרון.

לא מצאתי קיטרוג אלא ניתוח קר ומכבד של הדברים.

גם דברי מרן זצוק"ל לא סותרים,
כי ישנם שני בחינות, הנסתרת והנגלית,
ובהנהגה הנגלית ישנה מציאות מוכרחת של ריחוק ממנו יתברך.
למרות שבפנימיות 'נצח ישראל לא ישקר', ואף את מנשה אהב השי"ת
אהבת אב לבן אובד.

מה לחנך. צריך לדעת.

קטונתי מלהבין את כבודו.
ואדרבה עד שקראתי את הטור שלו לא כ"כ התחברתי לטענות המשיגים נגד השיר,
כי הרגיש לי שיותר מקטנות מוחין כותבים זאת.
עד שראיתי את דבריו.

אשמח לתגובת כבודו, למרות האריכות.

בהצלחה בפרויקט.
מחכים...
 
ברור.
אך מה בין זה לבין הטענות של גרובייס.
הוא מבאר בטוטו"ד

זה מובא כאן,
בעמוד האחרון.

לא מצאתי קיטרוג אלא ניתוח קר ומכבד של הדברים.

גם דברי מרן זצוק"ל לא סותרים,
כי ישנם שני בחינות, הנסתרת והנגלית,
ובהנהגה הנגלית ישנה מציאות מוכרחת של ריחוק ממנו יתברך.
למרות שבפנימיות 'נצח ישראל לא ישקר', ואף את מנשה אהב השי"ת
אהבת אב לבן אובד.

מה לחנך. צריך לדעת.

קטונתי מלהבין את כבודו.
ואדרבה עד שקראתי את הטור שלו לא כ"כ התחברתי לטענות המשיגים נגד השיר,
כי הרגיש לי שיותר מקטנות מוחין כותבים זאת.
עד שראיתי את דבריו.

אשמח לתגובת כבודו, למרות האריכות.

בהצלחה בפרויקט.
מחכים...
תגובתי על כך, שלא צריך לחפש כל הזמן קטרוגים על ישראל. שעוד יחפשו את המילים האלו בתהילים... הלך רחוק מאוד.
 
תגובתי על כך, שלא צריך לחפש כל הזמן קטרוגים על ישראל. שעוד יחפשו את המילים האלו בתהילים... הלך רחוק מאוד.
כנראה שכבודו לא מכיר את סגנונו הפולני של גרובייס

כקורא נאמן שלו מזה שנים, הן בטורים, הן בכתבות, ועאכו"כ בקולמוס, ובפודקסטים
וכמי ששוחח עימו כמה פעמים,
זוהי בס"ה שנינותו האופיינית,
הזהיר שלפני שזה הופך להיות שיר כאחד משירי הקודש,
כבני תורה עלינו לברר מה יחסינו לשיר.
זהו
לא יותר מזה.
 
כנראה שכבודו לא מכיר את סגנונו הפולני של גרובייס

כקורא נאמן שלו מזה שנים, הן בטורים, הן בכתבות, ועאכו"כ בקולמוס, ובפודקסטים
וכמי ששוחח עימו כמה פעמים,
זוהי בס"ה שנינותו האופיינית,
הזהיר שלפני שזה הופך להיות שיר כאחד משירי הקודש,
כבני תורה עלינו לברר מה יחסינו לשיר.
זהו
לא יותר מזה.
אני לא קורא נאמן כלל וכלל. פעם ראשונה שנתקלתי בעיתון הזה אחרי שפעם ראשונה נפל לידיי כי עשו על פטירת חכם שלום. זו הפעם השנייה, והספיק לי.
 
אני לא קורא נאמן כלל וכלל. פעם ראשונה שנתקלתי בעיתון הזה אחרי שפעם ראשונה נפל לידיי כי עשו על פטירת חכם שלום. זו הפעם השנייה, והספיק לי.
מה אומר לך?
מקנא בך...
מאוד.
(אני עצמי לאחרונה כבר לא עוקב מחמת חוסר הזמן, אך את זה הם שלחו במייל לכן זה נראה כך)...

לענייננו, כעת הכול מובן. ותשקוט הארץ.
הוא דווקא יהודי היסטוריון ת"ח המחבב מאוד את מרן הראשל"צ שליט"א (פעם שוחח עימו במשך טיסה מישראל לגרמניה, ובזכות זה ערך כתבה שלמה על אר"י אתרא דמרן, ומרן הראש"ל אף נידב לו טור לשם כך...) וחסיד עם עין חיובית. מאוד.

כל טוב
 
וכי כל כתב חדשות או כותב טור בעיתון נהיה רב ובר פלוגתא של גדולי עולם אתמהה?!
השיר הזה יסודותו בהררי קודש כתובים ומרומזים בו יסודות האמונה בהשי"ת!
והטענות שכתב גרובייס במה שהביאו כאן הם לא נכונות כלל. וכי אמונה שייכת רק לברסלב?! הלא זו מהות נתינת התורה לעם ישראל כמ"ש הגר"א ועוד!
וכן מה שציין מהחזו"א, אין ההבנה בחזו"א כמו שהוא כתב. וכפי שנכתב כאן. וכן על שאר טענותיו יש רבות להשיב.

פלא גדול שקמים אנשים וחושבים שהם גדולים יותר מהגה"צ הרב ארוש שכתב את מילות השיר הללו.
 
הרב שקורא את עצמו @נאמן למרן על מה אתה עצוב? מרן היה תמיד אומר כי עד גיל מאוחר לא ראה עיתון, חרדי. וכפי שמופיע באגרת לבן תורה פרק כד למרן הראשון לציון שליט"א. על מה העצב?... תמוה בעיניי....
מבין השיטין היה נראה שכוונתך על "העיתון הזה", בדווקא, בעוד שזהו העיתון החרדי הראשון שכיבד את מרן כראוי ואף התעקשו להצמיד לו את התואר 'מרן' גם בימים שזה לא היה המעשה הכי פופולארי, וד"ב.
 
חזור
חלק עליון