• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

האם יש עניין להשאר בישיבות מתחילת הזמן עד שבועות?

כן יש ענין. אבל אסור לעשות שום דבר בלחץ.
עצה טובה שהסביבה תתמוך כגון שההורים יבואו לבקר מידי פעם, ישלחו עוגות גבינה וכדו' לחג.
והעיקר לא לשדר לילד לחץ בזה שהוא נמצא הרבה זמן בישיבה.
 
נערך לאחרונה:
נהגו בישיבות לעשות 'תמימות' ולא לחזור הביתה בספירה, השאלה היא אם יש בזה עניין ותוספת שקיעות, או שבדורינו זה רק מזיק וצובר לחץ.
תלוי האם השאלה היא כללית לגבי כלל הישיבה או פרטית לגבי בחור אישי בעצמו,
אם השאלה היא לגבי בחור פרטי אז כמו שאמרו פה הרבנים שליט"א דכל בחור לפי כוחו ובאמת אם יש בכוחו אדרבה ואדרבה,
אבל אם השאלה היא כללית האם ישיבה אמורה לא לעשות שבת חופשית באמצע הספירה אלא אלה לאחר חג השבועות, זה באמת תלוי בישיבה האם בחורים ילכו גם לא בשבת חופשית ואז יצא שכרו בהפסדו,
וכבר אני שמעתי על כמה וכמה ישיבות שבשנים האחרונות ביטלו את המנהג הזה ועשו שבת חופשית רגילה כיוון שכל בחור החליט בשבועות הללו באיזה שבת לצאת ואז נהיה רפיון גדול בכל השבתות ויצא שכרו בהפסדו.
 
נהגו בישיבות לעשות 'תמימות' ולא לחזור הביתה בספירה, השאלה היא אם יש בזה עניין ותוספת שקיעות, או שבדורינו זה רק מזיק וצובר לחץ.
היה אצלכם 'קפסולות' בתקופת הקורונה? זה היה הרמטי? אם כן, וכבר יש לך נסיון רציני ביותר בענין, תיזכר באיזה הנאה צרופה זה היה, אני אישית הייתי נעול 3 חודשים רצוף!!!! בקפסולה בישיבתנו הקדו', והיה עונג עילאי, באמת אני חולם שיעשו את זה עוד פעם, ו'תמימות' זו גם הזמדנות ובעז''ה אני אישית מתכנון כן לעשות תמימות, כי מן הנסיון זה תענוג אמיתי. אבל כמו שאמרו פה כל אחד לפי הענין שלו, אבל באופן כללי אם מבינים שזה הנאה וזה לא דבר קשה, הרי באמת כל אחד יהיה יכול לעשות את זה בהנאה גמורה ובהצלחה אמיתית לקראת יום מתן תורה.
 
תלוי האם השאלה היא כללית לגבי כלל הישיבה או פרטית לגבי בחור אישי בעצמו,
אם השאלה היא לגבי בחור פרטי אז כמו שאמרו פה הרבנים שליט"א דכל בחור לפי כוחו ובאמת אם יש בכוחו אדרבה ואדרבה,
אבל אם השאלה היא כללית האם ישיבה אמורה לא לעשות שבת חופשית באמצע הספירה אלא אלה לאחר חג השבועות, זה באמת תלוי בישיבה האם בחורים ילכו גם לא בשבת חופשית ואז יצא שכרו בהפסדו,
וכבר אני שמעתי על כמה וכמה ישיבות שבשנים האחרונות ביטלו את המנהג הזה ועשו שבת חופשית רגילה כיוון שכל בחור החליט בשבועות הללו באיזה שבת לצאת ואז נהיה רפיון גדול בכל השבתות ויצא שכרו בהפסדו.
לא יודע מה המצב כיום בישיבות, אבל מעודי לא הבנתי למה יש שבתות חופשה, מי שצריך לצאת שיצא, מי שאין לו צורך לצאת למה מגרשים אותו מהישיבה?!
 
לא יודע מה המצב כיום בישיבות, אבל מעודי לא הבנתי למה יש שבתות חופשה, מי שצריך לצאת שיצא, מי שאין לו צורך לצאת למה מגרשים אותו מהישיבה?!
כדי שכולם יצאו ביחד וכך יהיו שאר השבתות מלאות ולא יגרם רפיון
 
בישיבות האשכנזיות עכ"פ בחלקם אין שבתות חופשה ואין רפיון.
ולמה בחור שרוצה להתעלות צריך להפסיד?!
בשום ישיבה לא חייבים ללכת, ולדבריך שאין רפיון כשאין חברותא וחצי מהועד לא נמצא, ה"ה נמי אם כל הישיבה לא נמצאת.
 
בשום ישיבה לא חייבים ללכת, ולדבריך שאין רפיון כשאין חברותא וחצי מהועד לא נמצא, ה"ה נמי אם כל הישיבה לא נמצאת.
אם אין מנין לתפילות, ואין אוכל, אז מה בדיוק הבחור יעשה בישיבה?!
תמיד יש מניין שנשאר והישיבות מספקות אוכל למי שנשאר.
 
תמיד יש מניין שנשאר והישיבות מספקות אוכל למי שנשאר.
כן, בישיבות שאין הרבה תלמידים יש שבת חופשה שאפשר להשאר, ואז יש הרגשה של שבת חופשה וריפיון, אבל בישיבות עם הרבה תלמידים אם אין שבת חופשה אז גם כשהרבה הולכים נשארים מאות ואין הרגשה של שבת חופשה
 
חזור
חלק עליון