Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
הערה: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.
כל החשש שאסור לאכול זה שמא ימשך באכילתו, אך במצווה שהיא עצם האכילה אין חשש זה.
ועוד, מכיון שאין חיוב מסויים לאכול דווקא דבר מסויים, (אע"פ שיש עניין בבשר או בלחם), לכן הוא יוכל לומר שמה שאוכל קודם היא הסעודה. ונפק"מ אם מתחיל לאכול קודם הזמן של הסעודה, אך דבר זה כמעט לא מציאותי בזמן שיש בו חיוב לאכול סעודה, כיון שבפורים יש לו בבוקר תפילה, וכן בסעודות שבת וכיו"ב.
אם כבר שמענו על דבר שונה שהוא שיאכל את אכילת המצווה לתיאבון, וזה שייך באכילת דבר מסויים כגון מצה, משא"כ באופן שיש מצווה בעצם אכילה כלשהיא. (ק"ו שאין חיוב בבשר או בלחם).
איזו מצווה בדיוק? יש מצווה לאכול כל כזית בפורים? יש את עצם המצווה של משתה ושמחה, ואת זה הוא בוודאי כיוון.
אא"כ אתה שואל לא על פורים אלא על דברים אחרים.
הגרש"ז אוירבך אמר שדין 'אין מערבין שמחה בשמחה' חל בכל המועדים חוץ מפורים (לכן בפורים מתחתנים ולא במועדים), מפני שעניין פורים להרבות שמחה בכל מה שאפשר גם בלי קשר ישיר לתוכן שמחת היום.
לפי זה, אולי בכל אוזן המן / כוסית יין בבוקר פורים לפני הסעודה שנוטלים בה ידיים - יש קיום מצוות משתה ושמחה (אומנם לא קיום חובַת, אבל קיום מצוָות).