• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת בעולם התורה! יצא לאור הספר שרבים ציפו לו "ילקוט יוסף - שבת ב" (סימנים שא - שיז), מאת מנהיג הדור מרן הראש"ל רבינו יצחק יוסף שליט"א. לרכישה כעת באתר "המרכז למורשת מרן"

    שימו לב! מחיר מסופסד לחברי "איגוד האברכים והקהילות" בנשיאות מרן שליט"א: 40 ש"ח בלבד (במקום 60+ בחנויות). משלוחים לכל הארץ! במוקד: 053-3116485 (גם באין מענה יחזרו אליכם בע"ה), או במייל: a033060260@gmail.com

האם מותר לאשה לרקוד כאשר היא מבשלת, או שיש בזה משום מנהג עכו"ם?

גמרא מפורשת בסוף במה אשה סז: הרוקדת לכותח יש בו משום דרכי האמורי זה בערך לשון הגמרא שם
לפי דבריך, מה תעשה עם התוספתא בשבת "המרקד לשלהבת הרי זה מדרכי האמורי".
איך רוקדים בל"ג בעומר סביב מדורה?.

אולם- כפי מה שיעויין שם ברש"י, שהעניין שמרקדות לכותח, בשביל "ניחוש" [כדי שיתחזק] וזה הבעייה.

אבל- סתם ריקוד לא לשם ניחוש וכד' לא נראה שיש קשר לאיסור
 
נערך לאחרונה:
לפי דבריך, מה תעשה עם התוספתא בשבת "המרקד לשלהבת הרי זה מדרכי האמורי".
איך רוקדים בל"ג בעומר סביב מדורה?.

אולם- כפי מה שיעויין שם ברש"י, שהעניין שמרקדות לכותח, בשביל "ניחוש" [כדי שיתחזק] וזה הבעייה.

אבל- סתם ריקוד לא לשם ניחוש וכד' לא נראה שיש קשר לאיסור
פשוט שמתכוונת שהאוכל יתבשל טוב או מהר
לא התכוונתי שסתם אסור להלרקוד
רק רציתי להביא את המקור
 
מלשון הגמ' והתוספתא חזינן שרק כשעושה דברים דרך ניחוש אז אסור, והיינו שאין בהם שום היגיון והבנה
אבל אם רוקדת מתוך שמחת לבה אין שום מקום לאסור
וכב' שאל אם יש בזה מנהג הגוים ובזה התשובה שבוודאי לא
ורק משום ניחוש זה יהיה אסור אם חושבת שכך יתבשל הקדירה יותר מהר
 
אגב: אתמול אחד עלה לתוכנית "חידודון" של עמי מימון ברדיו "קול ברמה", והוא שאל אותו את השאלה הנ"ל, והמאזין השיב שנראה לו לכאורה שמותר. ועמי מימון אמר לו שהוא טעה, וזה אסור...

(לא הצלחתי לעשות בספוילר...)
 
אגב: אתמול אחד עלה לתוכנית "חידודון" של עמי מימון ברדיו "קול ברמה", והוא שאל אותו את השאלה הנ"ל, והמאזין השיב שנראה לו לכאורה שמותר. ועמי מימון אמר לו שהוא טעה, וזה אסור...

(לא הצלחתי לעשות בספוילר...)
רגע, אז יש ענין להשיב כאן או כבר להשיב לעמי מימון ולזכות בפרס?...
 
מלשון הגמ' והתוספתא חזינן שרק כשעושה דברים דרך ניחוש אז אסור, והיינו שאין בהם שום היגיון והבנה
אבל אם רוקדת מתוך שמחת לבה אין שום מקום לאסור
וכב' שאל אם יש בזה מנהג הגוים ובזה התשובה שבוודאי לא
ורק משום ניחוש זה יהיה אסור אם חושבת שכך יתבשל הקדירה יותר מהר
והדברים מפורשם גם בסוגית שורפין על המלכים, וכך דעת מרן הב"י שכל שעושה הדבר עם סיבה אין בו משום דרכי האמורי [וחוקות הגוים], ואכמ"ל.
 
חזור
חלק עליון