אם תרצה לדעת בדיוק מה החוק כפי
שנכתב -
לא יסיע אדם ולא ירשה לאחר להסיע נוסעים בשכר או בתמורה אחרת אלא אם כן הוא מסוג המצוין בטור א' להלן ובתנאים המצויינים לצידו בטור ב':
והכוונה לאוטובוס, מוניות ודומיהם
ויש עוד סעיף שם -
84ב. יראו הסעה בשכר או בתמורה אחרת ברכב נוסעים פרטי כהסעה שיתופית, אם מתקיימים לגביה כל אלה:
(1) סכום השכר או שווייה של תמורה אחרת בעד ההסעה שיקבל המסיע ישולם או ינתן, לפי העניין על ידי כל אחד מהנוסעים בהסעה בלבד, ולא יעלה על חלקו היחסי של כל אחד מהם בהוצאות הישירות של הנסיעה;
(2) המסיע בהסעה, לא ביצע יותר משתי הסעות לפי תקנה זו באותו יום;
(3) לא בוצעו ברכב הנוסעים הפרטי יותר משתי הסעות ביום של נוסעים כמפורט לפי תקנה זו;
(4) מספר הנוסעים בהסעה אינו עולה על ארבעה, מלבד המסיע;
(5) הנוסעים בהסעה נוסעים בה בעקבות תיאום מראש עם המסיע; לעניין פסקה זו, "תיאום מראש" – לרבות באמצעות יישום מחשב;
לעניין תקנה זו –
"הוצאות ישירות" – סכום מרבי של 2 שקלים חדשים לכל קילומטר של נסיעה;
"חלק יחסי" – ההוצאות הישירות כשהן מחולקות בשווה בין כל הנוסעים ברכב באותה נסיעה, לרבות המסיע.
לפי זה נסיעה של 20 ק"מ אפשר לקחת 40 ש"ח, שזה יתחלק בין כל הנוסעים כולל הנהג (4 נוסעים - 10 ש"ח לכל אחד)
ודאי שאף אחד לא מחשבן כך, ועוד שמותר רק שתי הסעות ביום ואלו שעובדים בכך יכולים לעשות יותר