ע"ה ס"ט
Well-known member
לא זוכר על מה השרשור מדבר
כבודו יתמצת השאלה, ובלו"ן נעביר הלאה
הרב @בשורות טובות בכבוד, תתמצת את הענין, בכדי שיוכלו להעביר לרבנים!!!גא"מ.
לא זוכר על מה השרשור מדבר
כבודו יתמצת השאלה, ובלו"ן נעביר הלאה
הרב @בשורות טובות בכבוד, תתמצת את הענין, בכדי שיוכלו להעביר לרבנים!!!גא"מ.
הרב @בשורות טובות בכבוד, תתמצת את הענין, בכדי שיוכלו להעביר לרבנים!!!
שלחתיהשאלה היא האם מותר לבעל רכב לעשות דרייבר, שהרי החוק קובע לפי תקנה 84א' של משרד התחבורה, הסעה בשכר היא כל הסעה שהנהג מקבל עליה תמורה, בין שהיא שכר או כל תמורה אחרת. לפי החוק, חל איסור להסיע נוסעים בשכר או בכל תמורה אחרת [מלבד אישור מיוחד כמו מונית וכדו'].
ועתה נפשי בשאלתי האם מותר לעשות דרייברים מאחר והחוק אוסר זאת וכמו שכתוב בביטוח הרכב
ויש לדון א' מדין דינא דמלכותא, שנתבאר ביחוה דעת חלק ה סימן סד שהוא נאמר גם במדינה
וגם אם נאמר שאין דינא דמלכותא, אנו רואים שבדיני ממנונות בבתי הדין מתייחסים [במקרים מסיומים] לחוק, ולפעמים עפי"ז נפסק הדין
ויש עוד להאריך בענין, אבל זהו עיקר השאלה
שלחתי.השאלה היא האם מותר לבעל רכב לעשות דרייבר, שהרי החוק קובע לפי תקנה 84א' של משרד התחבורה, הסעה בשכר היא כל הסעה שהנהג מקבל עליה תמורה, בין שהיא שכר או כל תמורה אחרת. לפי החוק, חל איסור להסיע נוסעים בשכר או בכל תמורה אחרת [מלבד אישור מיוחד כמו מונית וכדו'].
ועתה נפשי בשאלתי האם מותר לעשות דרייברים מאחר והחוק אוסר זאת וכמו שכתוב בביטוח הרכב
ויש לדון א' מדין דינא דמלכותא, שנתבאר ביחוה דעת חלק ה סימן סד שהוא נאמר גם במדינה
וגם אם נאמר שאין דינא דמלכותא, אנו רואים שבדיני ממנונות בבתי הדין מתייחסים [במקרים מסיומים] לחוק, ולפעמים עפי"ז נפסק הדין
ויש עוד להאריך בענין, אבל זהו עיקר השאלה
צריך להדגיש גם את הבעיה של גזל מבחינת הביטוח.השאלה היא האם מותר לבעל רכב לעשות דרייבר, שהרי החוק קובע לפי תקנה 84א' של משרד התחבורה, הסעה בשכר היא כל הסעה שהנהג מקבל עליה תמורה, בין שהיא שכר או כל תמורה אחרת. לפי החוק, חל איסור להסיע נוסעים בשכר או בכל תמורה אחרת [מלבד אישור מיוחד כמו מונית וכדו'].
ועתה נפשי בשאלתי האם מותר לעשות דרייברים מאחר והחוק אוסר זאת וכמו שכתוב בביטוח הרכב
ויש לדון א' מדין דינא דמלכותא, שנתבאר ביחוה דעת חלק ה סימן סד שהוא נאמר גם במדינה
וגם אם נאמר שאין דינא דמלכותא, אנו רואים שבדיני ממנונות בבתי הדין מתייחסים [במקרים מסיומים] לחוק, ולפעמים עפי"ז נפסק הדין
ויש עוד להאריך בענין, אבל זהו עיקר השאלה
יש להוסיף שמסתעף מזה עוד שאלה מתבקשת:השאלה היא האם מותר לבעל רכב לעשות דרייבר, שהרי החוק קובע לפי תקנה 84א' של משרד התחבורה, הסעה בשכר היא כל הסעה שהנהג מקבל עליה תמורה, בין שהיא שכר או כל תמורה אחרת. לפי החוק, חל איסור להסיע נוסעים בשכר או בכל תמורה אחרת [מלבד אישור מיוחד כמו מונית וכדו'].
ועתה נפשי בשאלתי האם מותר לעשות דרייברים מאחר והחוק אוסר זאת וכמו שכתוב בביטוח הרכב
ויש לדון א' מדין דינא דמלכותא, שנתבאר ביחוה דעת חלק ה סימן סד שהוא נאמר גם במדינה
וגם אם נאמר שאין דינא דמלכותא, אנו רואים שבדיני ממנונות בבתי הדין מתייחסים [במקרים מסיומים] לחוק, ולפעמים עפי"ז נפסק הדין
ויש עוד להאריך בענין, אבל זהו עיקר השאלה
המציאות היא הפוכה, שהם הרבה יותר זולים מהחברות המוכרות.אין ספק שהחוק בעיקרו נועד להגן על הנוסעים הן מההיבט הכלכלי - שלא יגבו מהם מחירים מופקעים, שיקבלו שירות הוגן ביחס לתשלום שהם משלמים
זה לא סותר ל'דמוקרטיה'באמריקה ובאירופה אין חוק האוסר להיות דרייבר, וככה זה ברוב המדינות הדמוקרטיות.
דינא דמלכותא שפה זה דמוקרטיה.
אזי צריך לדון מה הדין בסתירה פנימית בחוקי הדינא דמלכותא...
העברתי שאלתך להרב חיים וידאל, וענה ע"ז: שבאופן כללי מטרח החוק הוא להגנת הצרכן. וחידד דלאו דוקא מהפן הממוני גרידא, אלא באופן כללי, הוא ציין לדוגמא, את ענין סוג הרכב. והוסיף שאע"פ שיש לחלק גדול מהם רכבים נוחים, אבל זה לא בהכרח כלל. (א.ה. ובאמת היו כמה פעמים שהזמינו מהדרייברים הנז', והביאו רכבים לא כ"כ נוחים) משא"כ בחברת מוניות יש להם איזה תקן של רמת רכבים. וזה נועד לטובת הצרכן.המציאות היא הפוכה, שהם הרבה יותר זולים מהחברות המוכרות.