ע"ה ס"ט
Well-known member
לא זוכר על מה השרשור מדבר
כבודו יתמצת השאלה, ובלו"ן נעביר הלאה
הרב @בשורות טובות בכבוד, תתמצת את הענין, בכדי שיוכלו להעביר לרבנים!!!גא"מ.
בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר. כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים. הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות). אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום. ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל. חזקו ואמצו!
לא זוכר על מה השרשור מדבר
כבודו יתמצת השאלה, ובלו"ן נעביר הלאה
הרב @בשורות טובות בכבוד, תתמצת את הענין, בכדי שיוכלו להעביר לרבנים!!!גא"מ.
הרב @בשורות טובות בכבוד, תתמצת את הענין, בכדי שיוכלו להעביר לרבנים!!!
שלחתיהשאלה היא האם מותר לבעל רכב לעשות דרייבר, שהרי החוק קובע לפי תקנה 84א' של משרד התחבורה, הסעה בשכר היא כל הסעה שהנהג מקבל עליה תמורה, בין שהיא שכר או כל תמורה אחרת. לפי החוק, חל איסור להסיע נוסעים בשכר או בכל תמורה אחרת [מלבד אישור מיוחד כמו מונית וכדו'].
ועתה נפשי בשאלתי האם מותר לעשות דרייברים מאחר והחוק אוסר זאת וכמו שכתוב בביטוח הרכב
ויש לדון א' מדין דינא דמלכותא, שנתבאר ביחוה דעת חלק ה סימן סד שהוא נאמר גם במדינה
וגם אם נאמר שאין דינא דמלכותא, אנו רואים שבדיני ממנונות בבתי הדין מתייחסים [במקרים מסיומים] לחוק, ולפעמים עפי"ז נפסק הדין
ויש עוד להאריך בענין, אבל זהו עיקר השאלה
שלחתי.השאלה היא האם מותר לבעל רכב לעשות דרייבר, שהרי החוק קובע לפי תקנה 84א' של משרד התחבורה, הסעה בשכר היא כל הסעה שהנהג מקבל עליה תמורה, בין שהיא שכר או כל תמורה אחרת. לפי החוק, חל איסור להסיע נוסעים בשכר או בכל תמורה אחרת [מלבד אישור מיוחד כמו מונית וכדו'].
ועתה נפשי בשאלתי האם מותר לעשות דרייברים מאחר והחוק אוסר זאת וכמו שכתוב בביטוח הרכב
ויש לדון א' מדין דינא דמלכותא, שנתבאר ביחוה דעת חלק ה סימן סד שהוא נאמר גם במדינה
וגם אם נאמר שאין דינא דמלכותא, אנו רואים שבדיני ממנונות בבתי הדין מתייחסים [במקרים מסיומים] לחוק, ולפעמים עפי"ז נפסק הדין
ויש עוד להאריך בענין, אבל זהו עיקר השאלה
צריך להדגיש גם את הבעיה של גזל מבחינת הביטוח.השאלה היא האם מותר לבעל רכב לעשות דרייבר, שהרי החוק קובע לפי תקנה 84א' של משרד התחבורה, הסעה בשכר היא כל הסעה שהנהג מקבל עליה תמורה, בין שהיא שכר או כל תמורה אחרת. לפי החוק, חל איסור להסיע נוסעים בשכר או בכל תמורה אחרת [מלבד אישור מיוחד כמו מונית וכדו'].
ועתה נפשי בשאלתי האם מותר לעשות דרייברים מאחר והחוק אוסר זאת וכמו שכתוב בביטוח הרכב
ויש לדון א' מדין דינא דמלכותא, שנתבאר ביחוה דעת חלק ה סימן סד שהוא נאמר גם במדינה
וגם אם נאמר שאין דינא דמלכותא, אנו רואים שבדיני ממנונות בבתי הדין מתייחסים [במקרים מסיומים] לחוק, ולפעמים עפי"ז נפסק הדין
ויש עוד להאריך בענין, אבל זהו עיקר השאלה
יש להוסיף שמסתעף מזה עוד שאלה מתבקשת:השאלה היא האם מותר לבעל רכב לעשות דרייבר, שהרי החוק קובע לפי תקנה 84א' של משרד התחבורה, הסעה בשכר היא כל הסעה שהנהג מקבל עליה תמורה, בין שהיא שכר או כל תמורה אחרת. לפי החוק, חל איסור להסיע נוסעים בשכר או בכל תמורה אחרת [מלבד אישור מיוחד כמו מונית וכדו'].
ועתה נפשי בשאלתי האם מותר לעשות דרייברים מאחר והחוק אוסר זאת וכמו שכתוב בביטוח הרכב
ויש לדון א' מדין דינא דמלכותא, שנתבאר ביחוה דעת חלק ה סימן סד שהוא נאמר גם במדינה
וגם אם נאמר שאין דינא דמלכותא, אנו רואים שבדיני ממנונות בבתי הדין מתייחסים [במקרים מסיומים] לחוק, ולפעמים עפי"ז נפסק הדין
ויש עוד להאריך בענין, אבל זהו עיקר השאלה
המציאות היא הפוכה, שהם הרבה יותר זולים מהחברות המוכרות.אין ספק שהחוק בעיקרו נועד להגן על הנוסעים הן מההיבט הכלכלי - שלא יגבו מהם מחירים מופקעים, שיקבלו שירות הוגן ביחס לתשלום שהם משלמים
זה לא סותר ל'דמוקרטיה'באמריקה ובאירופה אין חוק האוסר להיות דרייבר, וככה זה ברוב המדינות הדמוקרטיות.
דינא דמלכותא שפה זה דמוקרטיה.
אזי צריך לדון מה הדין בסתירה פנימית בחוקי הדינא דמלכותא...
העברתי שאלתך להרב חיים וידאל, וענה ע"ז: שבאופן כללי מטרח החוק הוא להגנת הצרכן. וחידד דלאו דוקא מהפן הממוני גרידא, אלא באופן כללי, הוא ציין לדוגמא, את ענין סוג הרכב. והוסיף שאע"פ שיש לחלק גדול מהם רכבים נוחים, אבל זה לא בהכרח כלל. (א.ה. ובאמת היו כמה פעמים שהזמינו מהדרייברים הנז', והביאו רכבים לא כ"כ נוחים) משא"כ בחברת מוניות יש להם איזה תקן של רמת רכבים. וזה נועד לטובת הצרכן.המציאות היא הפוכה, שהם הרבה יותר זולים מהחברות המוכרות.
ענה לי על כך הרב דוד כהן בעל אור ההלכה וז"ל:סיכום השאלה:
האם מותר לעשות דרייברים משום גזל
משום שהחברת ביטוח כותבת שאסור לעלות נוסעים בשכר
והנהג חותם על זה [וירטואלית]
חידוש.
שבועה בבית דין היא על דעת הבית דין, אני מאמין שגם חוזה התוקף שלו זה כשאחד הצדדים לא מתכוון לרמאות.לי אמר נהג, שהוא מתנה שכל הנסיעה היא בחינם, והשכר הוא על "העצירה" במקום המבוקש, ובין כך ובין כך אם יברח לו הנוסע הוא לא יתבע אותו, ועל כן אם ח"ו יהיה תאונה, הרי שיוכל הנוסע לתבוע את הביטוח
וצ"ע
צריך להיות פרוש בשביל לא לתובעוובין כך ובין כך אם יברח לו הנוסע הוא לא יתבע אותו,